Zabawy z kolorowymi kredkami.

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w grupie dzieci 3-, 4- letnich

Cele:

  • rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania muzyki,

  • kształtowanie koncentracji uwagi,

  • rozwijanie wyobraźni,

  • ćwiczenie pamięci,

  • wzbogacanie wiedzy dzieci,

  • nabywanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na temat,

  • wyrabianie poczucia rytmu,

  • ćwiczenie sprawności motorycznej dłoni,

  • porównywanie wielkości zbiorów,

Pomoce: obrazki ilustrujące treść piosenki, instrumenty muzyczne, obręcze gimnastyczne, kredki, kolorowe kartony, białe kartki , świeca, farby plakatowe, płyta CD

Przebieg zajęć:

  1. Piosenka pt. “Kolorowe kredki”.

    Dzieci siedzą w kole na dywanie i słuchają piosenki.

  2. Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.

    Dzieci odpowiadają na pytania nauczycielki, np.

    – Czy podoba się wam piosenka ?

    – Dlaczego ?

    – Jaka ona jest ? ( wesoła – smutna, szybka – wolna )

    – O czym opowiada ?

  3. Zabawa dydaktyczna – burza mózgów – “Co można robić kredkami?”

    Dzieci wymyślają, do czego można wykorzystać kredki, dowiadują się czym różni się rysowanie od kolorowania.

  4. Wspólne śpiewanie piosenki.

    Dzieci, maszerując śpiewają piosenkę. Przy refrenie zatrzymują się

    i grają na instrumentach.

  5. Praca z obrazkiem “Co namalowały kredki ?”

    Dzieci podnoszą obrazki rozłożone na podłodze i przypominają sobie czy w piosence jest mowa o danym przedmiocie, czy też nie. Następnie, po posegregowaniu ilustracji układają je w kolejności podanej w piosence i umieszczają na tablicy magnetycznej.

  6. Zabawa ruchowa do muzyki “Brylantowy deszcz” met. C. Orffa

    Dzieci spacerują po sali, zbierają kredki rozsypane przez nauczycielkę i układają je we wskazanych miejscach.

  7. Zabawy matematyczne met. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

    Dzieci przyglądają się i wskazują, na którym kartoniku jest najwięcej kredek. Posługują się określeniami mniej, więcej, równo. Następnie układają kartony z kredkami od najmniejszego do największego.

  8. Zabawa muzyczno – ruchowa met. M. Bogdanowicz ćwicząca małą motorykę.

    Dzieci otrzymują białe kartki papieru, unoszą je w górę i w dół, falują, podrzucają, pozwalają im swobodnie opadać. Nauczycielka włącza muzykę, a dzieci wystukują rytm na kartce wierzchem dłoni, spodem dłoni, dłonią zaciśniętą w pięść, kciukiem. Posługują się raz prawą, a raz lewą ręką.

  9. Praca plastyczna “Zaczarowany ołówek”.

    Dzieci otrzymują kartki z wzorem narysowanym świecą. Ich zadaniem jest pomalować kartkę farbą plakatową i odgadnąć co narysował “zaczarowany ołówek”.




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: