Wrocławskie wróble

Podstawa programowa – budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczenie radości odkrywania

Cele operacyjne / dziecko/:

– zna nazwę swojej miejscowości- Wrocław
– czyta globalnie nazwę Wrocław
– aktywnie uczestniczy w rozmowach nt. swojej miejscowości
– zgodnie współdziała z dziećmi podczas zabawy
– nazywa ważne obiekty miasta: Rynek, katedra, kamieniczki „Jaś i Małgosia”, most Grunwaldzki

Pomoce: ilustracje Wrocławia: Rynek, kamieniczki „Jaś i Małgosia”, rzeka Odra z mostem Grunwaldzkim, katedra, ogród zoologiczny, napis-WROCŁAW

Planowany przebieg zajęcia:

1.Powitanie dzieci/ zabawa integracyjna Klanza/- Wszyscy są witam was zaczynamy już czas, jestem ja jesteś ty raz dwa trzy.
2.Słuchanie wiersza pt: „Wrocławskie wróble”.

Obsiadły wróble akację kłócą się który ma rację.
Kłócą się, kłócą wytrwale, który z nich mieszka wspanialej.
Ten pierwszy, z czubkiem na głowie, mieszka na Tulskim Ostrowie.
Ten drugi co szary ma kok, nie rusza się z Rynku na krok.
Ten trzeci co ważną ma minę, mieszka na Biskupinie
A czwarty, co dołączył do sporu na dachu Poltegoru.
Słuchajcie co Wam powiem najładniej jest na Ostrowie!
Gdy latarnie gazowe nocą katedrę dookoła ozłocą.
Kolego co Ty pleciesz Rynek piękniejszy jest przecież!
Tam Jaś i Małgosia jak w wannie, kąpią się w szklanej fontannie.
Bzdury pleciecie wszyscy nie znacie wielkiej wyspy
Tam zieleń na każdym kroku i fale Odry wokół.
Nie macie racji i kwita najładniej jest na Krzykach!
Tam z okien Poltegoru widoczność znakomita.
Kłócą się na tej akacji lecz żaden z nich nie ma racji
Dlaczego? – odpowiedź jest prosta
Piękny jest cały Wrocław!
I wie to Odra prastara co tu od wieków pluszcze
Bo Wrocław tysiąca mostów przegląda się w nim jak w lustrze.

3.Rozmowa z dziećmi nt. treści wiersza:

– Gdzie wróble mieszkały?
– Dlaczego się kłóciły?
-Czy miały rację kłócąc się?

4.Rozwiązywanie zagadek – Co jest na ilustracjach? / dzieci nazywają niektóre ważne obiekty Wrocławia: Rynek, katedra, most Grunwaldzki, kamieniczki „Jaś i Małgosia”, odczytują napis Wrocław.

5.Zabawa ruchowa „Kot i wróbelki”.

6.Ćwiczenia na poprawianie dykcji/ prawidłowa wymowa/. Dzieci wypowiadają zdanie „Wrocław to moje miasto rodzinne” – najpierw bardzo cicho następnie umiarkowanie a potem głośno.

7.Układanie w całość puzzli / pocięte na kilka części widokówki Wrocławia/.

8.Zabawa „Dokończ zdanie…”.”Kocham moje miasto ponieważ…..”

Małgorzata Cupta




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: