Wiosenny scenariusz

Temat zajęć: Zabawy z motylkami.

Cele: Kształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadek. Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

Doskonalenie umiejętności segregowania przedmiotów wg kolorów. Kształtowanie umiejętności liczenia. Gromadzenie doświadczeń plastycznych. Rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się przy muzyce. Wdrażanie do czerpania radości z podejmowanych działań i ich wyników.

Metody pracy: słowna, praktycznego działania

Formy pracy: indywidualna, zespołowa, grupowa

Środki dydaktyczne: Duży motyl, zagadki, sylwety roślin i owadów, małe papierowe motyle, kwiaty z

papieru, farba klejowa, kartki z przeklejonym odwłokiem motyla, fartuszki,

odtwarzacz CD, płyta z piosenką „Bal na łące”, piłka.

Przebieg zajęć:

I. Powitanie się piosenką „Witaj…” z wykorzystaniem piłki.

II. Rozmowa z motylkiem, który zabłądził i trafił do sali.

III. Rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowych.

Obrazkowe rozwiązania zagadek przypinane są do tablicy. Dzieci nazywają miejsce przedstawione za pomocą obrazków, w ten sposób dowiadują się gdzie mieszka motyl – na łące.

  • Gdy przychodzi wiosna, ona się pojawia

Jest zielona……trawa

  • Gdy się schowa za chmury świat się robi ponury,

Jest żółte i gorące. Czy wiecie co to? To… słońce

  • Gdy boćka zobaczy nawet z daleka, czym prędzej w wodę z pluskiem ucieka.

Jest zielona, muchy zjada. Kto to taki? To jest …..żaba.

  • Chodzi koło stawu w czarno-białym fraku,

Gdy go ujrzy żaba ucieka ze strachu. bocian

  • Lata nad łąką w czerwonej kapotce

A na tej kapotce kropka na kropce. biedronka

  • Są kolorowe, rosną na łące

A ich główki są bardzo pachnące. kwiaty

IV Naśladowanie sposobu poruszania się motyla, żabki, bociana.

V Szukanie małych motylków schowanych w sali.

Motylek prosi dzieci, aby pomogły mu odnaleźć w sali pozostałe zabłąkane motylki.

VI Zabawa z motylkami. Układanie motylków przed sobą, za sobą, obok, na głowie.

Motylki chcą się przyjrzeć dzieciom, które je odnalazły, chcą je obejrzeć z przodu,

z tyłu, z boku, z góry.

VII Segregowanie motyli według kolorów, układanie ich na kwiatek w takim samym kolorze w jakim one

są.

Motylki chcą trochę odpocząć, dzieci kładą je na taki kwiatek w jakim są one kolorze.

VIII Liczenie motyli każdego koloru. Określanie których jest najwięcej, a których najmniej.

Dzieci przeliczają motylki, aby mieć pewność że już żaden się nie zgubi.

IX Wykonanie motyli przez odbicie pomalowanych farbami klejowymi dłoni na kartce.

X Taniec wokół kwiatów zgodnie z rytmem piosenki z przyklejonymi na ubranie motylkami.

Motylki chciałyby potańczyć, ale nie potrafią. Proszą dzieci, aby zatańczyły z nimi.

XII Pożegnanie motyla

XI Przeliczenie się w kole z wykorzystaniem piłki. (Jest to znak dla dzieci ze skończyła się zabawa z

nauczycielką i mogą rozpocząć dowolną zabawę)

Opracowała mgr Anna Sankowska- Przedszkole Miejskie nr 4 w Łukowie




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: