Treści programowe: wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
CEL OGÓLNY:
– wyrabianie śmiałości i wiary we własne siły i możliwości
– wzbudzenie w dziecku poczucia sukcesu
CELE OPERCYJNE:
Dziecko:
– potrafi kreślić do muzyki
– wie jak wygląda koło
– uformuje kwiaty z kół
– potrafi naklejać drobne elementy
METODY:
– Edukacja przez ruch D. Dziamska
– Orgiami płaskie z koła D. Dziamskiej
FORMY:
– w małych zespołach
– indywidualna
– grupowa
POMOCE: białe kartki przyklejone do stolików, kółka czerwone i żółte, pastele olejne, kleje.
PRZEBIEG:
– Powitanie w kręgu piosenką : Zawiążemy koło”.
– „Iskierka” – wędrujący uścisk. Nauczyciel wypowiada słowa: „Puszczam iskierkę w krąg- niech wróci do moich rąk”. Przyjazny uścisk wędruje po kole i wraca do nauczyciela. Jest to nasz ukryty znak, że jesteśmy do siebie przyjaźnie nastawieni.
– Słuchanie muzyki Vivaldiego „Wiosna”. Ilustrowanie ruchem muzyki.
Część właściwa:
1.Kreślenie kresek na całej powierzchni kartki przy użyciu zielonej pasteli olejnej- z góry na dół.
-W odpowiednim miejscu dzieci wymieniają się kredkami by mieć na kartce wszystkie odcienie zielonego koloru.
-Kreślenie kresek na kartce kolegi/koleżanki. Marsz dokoła stolika.
2. Układanie kompozycji z wcześniej wyciętych kół- większych i mniejszych. Wycinanie kształtu tulipana.
3.Naklejanie na kartkę kwiatowych kompozycji. Zwrócenie uwagi na estetykę pracy.
Zakończenie zajęć.
Podsumowanie zajęć. Stworzenie Galerii prac. Nagradzanie brawami ich autorów.
Opracowała: mgr Agnieszka Matysiak