Wielkanocne zwyczaje – zabawy z rodzicami

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO Z RODZICAMI W GRUPIE DZIECI 6 – LETNICH

Temat: „Wielkanocne zwyczaje” – zabawy z rodzicami

Cele ogólne:

zapoznanie dzieci ze zwyczajami wielkanocnymi

doskonalenie umiejętności czytania prostych wyrazów

rozwijanie logicznego myślenia

Cele operacyjne (dziecko…):

układa sylwety wg wzrastającej liczby wzorów

potrafi podać słowa, które kojarzą się z Wielkanocą

zna zwyczaje wielkanocne

dobiera podpis do obrazka

zgodnie współpracuje w parze z innym dzieckiem

wesoło bawi się z innymi dziećmi i rodzicami

czyta proste wyrazy

Metody:

pedagogika zabawy – zabawy integracyjne

słowne – rozmowa, objaśnienia, żywego słowa

percepcyjna – pokaz

czynne – zadań stawianych dziecku,

Formy:

praca z całą grupą, praca w parach, praca indywidualna

Środki dydaktyczne:

krzyżówka, duży emblemat jajka wielkanocnego, opakowanie plastikowe po jajkach niespodziankach wraz z zagadką (która znajduje się ukryta w środku), łyżeczki oraz piłeczki ping – pongowe dla każdego uczestnika zabawy, 7 obrazkó kurczaków w kolejności od najmniejszej do największej (na odwrocie naklejone są literki, które utworzą rozwiązanie PISANKA), chusta animacyjna, emblematy z symbolami wielkanocnymi dla każdego uczestnika, płyta CD, odtwarzacz CD

1. Podaj rękę przyjacielu i przywitaj się

Opis zabawy:
Dwa koła, pary, dzieci zwrócone twarzami do siebie.

Podaj rękę przyjacielu i przywitaj się,
w prawo ukłoń się, w lewo ukłoń się.
Podaj rękę przyjacielu i uśmiechnij się,
dziś mamy dobry dzień.

koła zewnętrzne przesuwają się o jedną osobę itd.

 

  1. Zabawa integracyjna „Dzieci – rodzice”

Dzieci i rodzice tańczą razem przy akompaniamencie muzyki. Na przerwę w muzyce i hasło: „Witamy się …” (nauczyciel wymienia części ciała) – dziecko i rodzic witają ze sobą np. rękami, nosami, czubkami butów, łokciami, policzkami.

 

  1. Krzyżówka

O czym będziemy rozmawiać? Dowiecie się rozwiązując krzyżówkę. Zaznaczone na zielony kolor kratki czytane z góry na dół utworzą rozwiązanie:

 

Hasło: WIELKANOC

 

  1. Zabawa „Podajemy jajko” – zabawa skojarzenia. Podając sobie jajko z rąk do rąk mówimy: Co kojarzy nam się z Wielkanocą? Zaczyna nauczyciel.

 

  1. Zabawa „Uwaga jajko!” Dzieci i rodzice spacerują po Sali trzymając na łyżeczce piłeczkę ping – pongową. Na hasło „Uwaga jajko!” wymieniają się łyżeczkami.

 

  1. Zabawa „Wielkanocne jajko”

Dzieci wraz z rodzicami stoją w kole, przy dźwiękach muzyki podają sobie pisankę. Gdy muzyka umilknie dziecko, które jest w posiadaniu pisanki losuje z koszyka zagadkę, która jest ukryta w otwieranym jajeczku. Po odgadnięciu zagadki pisanka dalej krąży po kole.

 

  1. „Kurczaki miały stać gęsiego, od najmniejszego do największego. Gdyby tak grzecznie stały, to co by wtedy napisały”

7 kurczaków tworzy napis: Pisanka. Ile jest kurczaków?

 

  1. „Wielkanocna zabawa” – zabawa z chustą animacyjną

Każde dziecko i rodzic otrzymuje kartonik z symbolem wielkanocnym. Wymienione nazwy zamieniają się miejscami. Na hasło Wielkanoc wszyscy uczestnicy zamieniają się miejscami.


 

  1. Zabawa relaksacyjna „Baranki”

 

  1. Wspólne zaśpiewanie piosenki: „Wielkanocny pejzaż”



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: