Cele:
poznawczy:
– przypomnienie nazw owoców;
– zapoznanie dzieci z pojęciem witamin – co dają, gdzie się znajdują;
kształcący:
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej;
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
– kształtowanie poczucia rytmu;
wychowawczy:
– wdrażanie do dbania o własne zdrowie;
– zachęcanie do zdrowego odżywiania się;
Metody:
– inscenizacja, pogadanka, pokaz.
Formy pracy:
– indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne:
-sylwety z bohaterami inscenizacji, płyta cd, kosz z owocami i innymi produktami(słodycze, chipsy), kartki, kredki, brystol/ papier pakowy;
1. Powitanie.
2. Przedstawienie bohatera – Doktora Zdrówko.
3. Krótka inscenizacja z sylwetami „Doktor zdrówko i Wesoła Witaminka” – autorstwo własne.
Spójrzcie, spójrzcie ktoś przybywa,
Doktor Zdrówko się nazywa!
– Witam wszystkie grzeczne dzieci
czas nam dzisiaj zdrowo zleci,
ja o zdrowie wasze dbam,
ale nie zupełnie sam.
– Radosna niech będzie już każda minka,
bo oto przed wami Wesoła Witaminka!
– Wesoła Witaminka, to właśnie ja,
kto je owoce, na pewno mnie zna,
bo spotkać mnie można w jabłku, w bananie,
dojrzałe pomarańcze – to moje mieszkanie,
gruszki, ananasy, truskawki, brzoskwinki –
w nich mieszkają także Wesołe Witaminki.
Jesteśmy Wam potrzebne, byście byli zdrowi,
a teraz głos oddaję Panu Doktorowi.
– W owocach witamin kryje się wiele,
więc codziennie jedzcie owoce przyjaciele!
A jeśli jeszcze nie wiesz kolego,
zaraz powiem Ci dlaczego:
by mieć siłę się uczyć, bawić i figlować,
by nie kaszleć, nie kichać, nigdy nie chorować,
by mieć zdrowe brzuszki, by głowa nie bolała
o to Wesoła Witaminka będzie zawsze dbała,
By zdrowiem tryskały wasze buzie
pamiętajcie też o czereśniach i o arbuzie,
by mieć dobry słuch, by mieć dobry wzrok,
owoce należy jeść przez caały rok!
więc wiesz już Ty i wiem to ja
owoce jeść trzeba każdego dnia!
Więc kiedy jeść będziecie jabłka, lub brzoskwinki,
uśmiechnijcie się szeroko do Wesołej Witaminki,
a teraz owoce powiedzą słowo:
jedzcie nas dzieci, by rosnąć zdrowo!
Czy jeść owoce dzieci będziecie?
Czy mi to teraz obiecujecie?
4. Rozmowa na temat inscenizacji :
– kto był bohaterem ?
– po co nam witaminy?
– gdzie znajdują się witaminy?
– jakie pamiętasz owoce?
– jakie jeszcze znasz owoce?
5. Segregowanie produktów na zawierające witaminy i nie zawierające witamin.
6. Podsumowanie zajęć.
7. Swobodna ekspresja ruchowa do piosenki „Witaminki”.
8.Praca plastyczna – Moje ulubione owoce.