Uroczystość pasowania na Żaczka Przedszkolaczka

PASOWANIE DZIECI NA PRZEDSZKOLAKÓW

Treści programowe: ych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości.

Cele:
a) ogólne:
– przyjęcie do grona przedszkolaków nowo przybyłych dzieci,
– nawiązanie bliższego kontaktu między dziećmi, rodzicami i personelem przedszkola,
– tworzenie w przedszkolu atmosfery radości, przyjaźni i zaufania,
– integrowanie się we wspólnej zabawie dzieci, rodziców i nauczycielek,
– zaprezentowanie umiejętności dzieci,
– kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie

b) operacyjne:
– dziecko bawi się zgodnie z rówieśnikami,
– dziecko śpiewa piosenki, recytuje wiersze, inscenizuje ruchem piosenki,
– dziecko pokonuje lęk przed występami publicznymi.

PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:

  1. Wjazd z dziećmi do sali przy akompaniamencie pianina.
  1. Powitanie przez nauczycielkę prowadzącą gości oraz dzieci na uroczystości pasowania i zaproszenie na występy przedszkolaków.
  1. Wiersz na powitanie recytowany przez starszaków – grupa V.

Kiedy jesień jest wokoło,
wtedy wszystkim jest wesoło.
Gdzieś daleko lecą ptaki,
a w przedszkolu – przedszkolaki
na występy zapraszają.

Dzielnie spełnią swe zadanie,
potem będzie pasowanie
na dzielnego przedszkolaka
– bo to już tradycja taka!!

Teraz pora na występy,
Każdy dzieciak dziś przejęty.
Mili państwo posłuchajcie
Oklaskami nagradzajcie.

  1. „TURNIEJ PRZEDSZKOLAKA”

Pierwsze zadanie: Przedszkolak potrafi zaśpiewać piosenkę i zatańczyć.

Dzieci recytują wierszyk:

Występ grupy II

  • PiosenkaWESOŁE PRZEDSZKOLE
  • Taniec

Występ grupa I

  • Wspólny śpiew piosenki – JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK
  • Taniec

Drugie zadanie: Przedszkolak potrafi recytować wierszyk.

Dzieci recytują wierszyk:

Każdy dzielny przedszkolaczek
żegna mamę i nie płacze
Potem – tak jak każdy zuch
z talerzyka je za dwóch.
Z dziećmi ładnie się pobawi
i porządek tu zostawi!

Trzecie zadanie: Przedszkolak jest wygimnastykowany.

Dzieci potrafią:

  • Stanąć na jednej nodze
  • Skakać jak pajacyk
  • Usiąść z kolanami na „kokardkę”
  • Odgadnąć zagadki:

– Jak szczeka pies?
– Jak miauczy kot?
– Jak gdacze kura?
– Jak syczy wąż?

 

Czwarte zadanie: Przedszkolak jest samodzielny.

Dzieci zdejmują kapcie i zakładają samodzielnie.

Piąte zadanie: Przedszkolak potrafi się bawić wspólnie z innymi.

Dzieci integrują się przy wspólnej zabawie „Drzewo”:

Kółko małe, kółko duże
plecy prosto ręce w górze
ręce w prawo, ręce w lewo
Tak się chwieje w lesie drzewo.

  1. Dzieci składają uroczyste przyrzeczenie:

My Maluchy przyrzekamy:

– Przyrzekamy, co dzień rano buzię mieć zawsze roześmianą!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy nie płakać, nie szlochać i panie mocno kochać!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy zabawki szanować i dookoła wszystko porządkować!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy zgodnie się bawić w sali!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy piżamę samemu zakładać i na spaniu nie rozmawiać!

Przyrzekamy
Bo już jesteś przedszkolakiem: dużą dziewczynką i dużym chłopakiem

Oto czarodziejski lizak (ołówek) i do niego zaklęcie:
„Gdy dotkniesz lizakiem dzieciaka, to zrobisz z niego dzielnego przedszkolaka”

  1. Pani Dyrektor pasuje wszystkie dziecina przedszkolaka, dotykając ramienia dziecka lizakiem i mówiąc słowa „Pasuję Cię na przedszkolaka”.

Nauczycielki rozdają pamiątkowe dyplomy i zakładają czapeczki.


  1. Wspólne zaśpiewanie hymnu przedszkola.
  1. Podziękowania na zakończenie.



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: