PASOWANIE DZIECI NA PRZEDSZKOLAKÓW
Treści programowe: ych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości.
Cele:
a) ogólne:
– przyjęcie do grona przedszkolaków nowo przybyłych dzieci,
– nawiązanie bliższego kontaktu między dziećmi, rodzicami i personelem przedszkola,
– tworzenie w przedszkolu atmosfery radości, przyjaźni i zaufania,
– integrowanie się we wspólnej zabawie dzieci, rodziców i nauczycielek,
– zaprezentowanie umiejętności dzieci,
– kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
b) operacyjne:
– dziecko bawi się zgodnie z rówieśnikami,
– dziecko śpiewa piosenki, recytuje wiersze, inscenizuje ruchem piosenki,
– dziecko pokonuje lęk przed występami publicznymi.
PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:
- Wjazd z dziećmi do sali przy akompaniamencie pianina.
- Powitanie przez nauczycielkę prowadzącą gości oraz dzieci na uroczystości pasowania i zaproszenie na występy przedszkolaków.
- Wiersz na powitanie recytowany przez starszaków – grupa V.
Kiedy jesień jest wokoło,
wtedy wszystkim jest wesoło.
Gdzieś daleko lecą ptaki,
a w przedszkolu – przedszkolaki
na występy zapraszają.
Dzielnie spełnią swe zadanie,
potem będzie pasowanie
na dzielnego przedszkolaka
– bo to już tradycja taka!!
Teraz pora na występy,
Każdy dzieciak dziś przejęty.
Mili państwo posłuchajcie
Oklaskami nagradzajcie.
- „TURNIEJ PRZEDSZKOLAKA”
Pierwsze zadanie: Przedszkolak potrafi zaśpiewać piosenkę i zatańczyć.
Dzieci recytują wierszyk:
Występ grupy II
- Piosenka– WESOŁE PRZEDSZKOLE
- Taniec
Występ grupa I
- Wspólny śpiew piosenki – JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK
- Taniec
Drugie zadanie: Przedszkolak potrafi recytować wierszyk.
Dzieci recytują wierszyk:
Każdy dzielny przedszkolaczek
żegna mamę i nie płacze
Potem – tak jak każdy zuch
z talerzyka je za dwóch.
Z dziećmi ładnie się pobawi
i porządek tu zostawi!
Trzecie zadanie: Przedszkolak jest wygimnastykowany.
Dzieci potrafią:
- Stanąć na jednej nodze
- Skakać jak pajacyk
- Usiąść z kolanami na „kokardkę”
- Odgadnąć zagadki:
– Jak szczeka pies?
– Jak miauczy kot?
– Jak gdacze kura?
– Jak syczy wąż?
Czwarte zadanie: Przedszkolak jest samodzielny.
Dzieci zdejmują kapcie i zakładają samodzielnie.
Piąte zadanie: Przedszkolak potrafi się bawić wspólnie z innymi.
Dzieci integrują się przy wspólnej zabawie „Drzewo”:
Kółko małe, kółko duże
plecy prosto ręce w górze
ręce w prawo, ręce w lewo
Tak się chwieje w lesie drzewo.
- Dzieci składają uroczyste przyrzeczenie:
My Maluchy przyrzekamy:
– Przyrzekamy, co dzień rano buzię mieć zawsze roześmianą!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy nie płakać, nie szlochać i panie mocno kochać!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy zabawki szanować i dookoła wszystko porządkować!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy zgodnie się bawić w sali!
Przyrzekamy
– Przyrzekamy piżamę samemu zakładać i na spaniu nie rozmawiać!
Przyrzekamy
Bo już jesteś przedszkolakiem: dużą dziewczynką i dużym chłopakiem
Oto czarodziejski lizak (ołówek) i do niego zaklęcie:
„Gdy dotkniesz lizakiem dzieciaka, to zrobisz z niego dzielnego przedszkolaka”
- Pani Dyrektor pasuje wszystkie dziecina przedszkolaka, dotykając ramienia dziecka lizakiem i mówiąc słowa „Pasuję Cię na przedszkolaka”.
Nauczycielki rozdają pamiątkowe dyplomy i zakładają czapeczki.
- Wspólne zaśpiewanie hymnu przedszkola.
- Podziękowania na zakończenie.