SCENARIUSZ ZAJĘCIA

EDYTA RUTA

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

Z ZAKRESU EDUKACJI JĘZYKOWEJ

GRUPA WIEKOWA: 3-4 latki

DATA: 29.01.2009

TEMAT: „TRÓJKATNA BAJKA” – teatrzyk

CELE OGÓLNE:

  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;
  • odpowiedni dobór materiału i wykonanie rekwizytów w książce

CELE OPERACYJNE:

  • dz. rozróżniają koła i trójkąty;
  • znają utwór D. Wawiłow” Trójkatna bajka”;
  • wykonują pracę w małym zespole;

METODY:

samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dzieciom do wykonania, obserwacji, pokazu, rozmowa, objaśnienia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

różnej wielkości figury geometryczne: koło, trójkąt, kredki, klej, postacie z bajek, koszyczek, teatrzyk – kukiełki

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

  1. Nauczycielka wprowadza dzieci w świat bajek włączając płytę z muzyką „czarowanie”.
  2. TAJEMNICZY KOSZYK- wybrane dzieci wyciągają z koszyka obrazek przedstawiający postać z bajki. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie z jakiej bajki postać pochodzi.
  3. Nauczycielka czyta dzieciom bajkę D. WAWIŁOW” TRÓJKĄTNA BAJKA”na podstawie teatrzyku kukiełkowego.

„Była raz sobie skała, bardzo dziwna, trójkątna, stał na tej skale pałac, bardzo dziwny, trójkątny. W pałacu tym na tronie, bardzo dziwnym, trójkątnym zasiadał król w koronie, bardzo dziwnej, trójkątnej i patrzył z okien wieży, bardzo dziwnej, trójkątnej na dzielnych swych rycerzy, bardzo dziwnych trójkątnych. Aż kiedyś raz dworacy, na szczerozłotej tacy, przynieśli mu śniadanie, wykwintne niesłychanie, a było to nieduże, zwyczajne jajko kurze, bardzo dziwne, okrągłe!

I krzyknął król: „No wiecie! Toż to prawdziwa bajka! Pomyślcie, że na świecie, są takie cudne jajka! Więc niech mi odtąd wszędzie, okrągłym wszędzie będzie!”

Dworacy – nieboracy, zabrali się do pracy i w ciągu jednej chwili, jak kazał tak zrobili.

I odtąd stała skała, bardzo dziwna, okrągła, na tej skale pałac, bardzo dziwny, okrągły, w pałacu zaś na tronie, bardzo dziwnym, okrągłym zasiadał król w koronie, bardzo dziwnej, okrągłej i patrzył z okna wieży, bardzo dziwnej okrągłej na dzielnych swych rycerzy, bardzo dziwnych okrągłych”.

Rozmowa na temat dwóch królestw z bajki. Dzieci potrafią powiedzieć z jakich figur zbudowane było jedno i drugie królestwo, potrafią powiedzieć które im się bardziej podobało.


      1. ZABAWA RUCHOWA przy muzyce. Dzieci na przerwę w muzyce ustawiają się przy figurach z papieru: kołach, trójkątach. Nauczycielka pokazuje dzieciom na przerwę w muzyce przy jakiej figurze mają się ustawić.
      2. Tworzenie wielkiej „TRÓJKĄTNEJ BAJKI” przez dzieci.Dz. przyklejają na kartkach papieru rozłożone na stolikach figury: koła i trójkąty, tak aby stworzyć swój wymyślony obrazek bajki.

        Wspólnie spinają wszystkie prace w całość i próbują oglądając po kolei kartki opowiedzieć bajkę, którymi autorami są dzieci z grupy IX.



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: