- PROWADZĄCA: Halina Czepczar
- GRUPA: II 4-latki
- TEMAT: Toys „What is red?”
- PROGRAM: Program nauczania języka angielskiego jako zajęcia dodatkowego. Opracowanie Halina Czepczar
- CELE OGÓLNE Utrwalenie nazw zabawek: a car, a train, a teddy bear, a scooter, a doll, a ball
- CELE SZCZEGOŁOWE
Dziecko:
· Aktywnie uczestniczy w zabawach i zajęciach
- Nazywa po angielsku nazwy zabawek : a car, a train, a teddy bear, a scooter, a doll, a ball
- Potrafi zaśpiewać piosenkę „ Red kite”
- Potrafi zaśpiewać piosenkę „Teddy bear”
- Potrafi naśladować ruchem zabawki
7. POMOCE:
- Odtwarzacz płyt CD
- Płyta z piosenkami „ Hello song”, „Teddy bear”, „Red kite”
- Karty z obrazkami / Flashcards
8. METODY:
- Metoda naturalna
- Metoda reagowania całym ciałym (TPR)
9. FORMY:
- Zbiorowa
- Indywidualna
10. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
A. „Hello song” – piosenka na przywitanie.
Przywitanie dzieci „Good morning” „How are you?”
B. Przypomnienie nazw zabawek.
Nauczyciel pokazuje dzieciom karty z obrazkami i pyta “What’s this?”. Dzieci odpowiadają (It’s a scooter/teddy bear/doll/ball/train/car).
C. Zabawa “What’s missing?”
Nauczyciel prosi dzieci o zamknięcie oczu “Close your eyes”. Następnie zakrywa jakiś obrazek i prosi o otworzenie oczu. „Open your eyes. What’s missing?” Dzieci odgadują jakiej zabawki brakuje.
D. Piosenka “Teddy bear”
Dzieci spiewają i ilustrują ruchem piosenkę.
E. Zabawa ruchowa “nasladowanie zabawek”
Nauczyciel “zamienia” dzieci w zabawki.” I’m a fairy lady. I can do magic. You are (cars, trains, scooters, dolls, balls, teddy bears”).
F. What is red? – Co jest czerwone?
Nauczyciel pyta dzieci o kolor zabawek „What is red / blue/ green/ yellow / pink / purple?” Dzieci odpowiadają. „I can see a scooter / train/ car / teddy bear / doll / ball.
G. Piosenka „Red kite”
Przypomnienie nazwy „a kite”(latawiec). Śpiewanie piosenki.
Red kite, orange kite, yellow kite, blue.
Green kite, black kite, white kite too. /:/
H. Zabawa “Kalambury”
Nauczyciel pokazuje wybranemu dziecku jakąś zabawkę. Dziecko ma zadanie pokazać za pomocą ruchów ciała daną zabawkę. Reszta dzieci odgaduje o jaką zabawkę chodzi.
I. Bye bye – pożeganie dzieci