SCENARIUSZ ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
- Prowadząca: Halina Czepczar
- Grupa: 5,6-latki Przedszkole Publiczne Nr 2 w Radlinie
- Czas trwania zajęcia: 30 minut
- Program: Program nauczania języka angielskiego, jako zajęcia dodatkowego. Opracowanie: Halina Czepczar
- Obszar podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
1. zwraca się bezpośrednio do mówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
2. mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
8. Wychowanie przez sztukę –muzyka i śpiew, pląsy i taniec
1. śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru, chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie.
.
- Temat: „Old McDonald had a cow” – nauka piosenki
- Cele ogólne:
- Nauka słów piosenki „Old McDonald”.
- Utrwalenie nazw zwierząt hodowlanych.
- Cele operacyjne:
Dziecko:
- aktywnie uczestniczy w zabawach i zajęciach,
- nazywa po angielsku zwierzęta hodowlane (a cow – krowa, a horse – koń, a pig – świnia, a duck – kaczka, a sheep – owca, a rabbit – królik),
- potrafi zaśpiewać piosenkę „Old McDonald”,
- potrafi zaśpiewać piosenkę „Jungle animals”,
- potrafi naśladować ruchem zwierzęta.
- Metody:
- Metoda naturalna
- Metoda reagowania całym ciałem (Total Physical Responses)
- Formy:
- Zbiorowa
- Indywidualna
- Pomoce dydaktyczne:
- Karty z obrazkami (flashcards)
-
Płyta CD z piosenką „Old McDonald”, „Hello song”, „Jungle animals”
-
Odtwarzacz płyt CD
- Przebieg zajęć:
- Powitanie: Śpiewanie piosenki „Hello song”, T:„Good afternoon”, „How are you?” (dzieci odpowiadają: Good afternoon, Fine, thank you” T:“Sit down, please”
- Prezentacja flashcards – obrazków zwierząt hodowlanych. T:„What’s this? Yes, it’s a horse” etc.
- Nauka piosenki „Old McDonald”. T:Let’s listen a song”. Dzieci słuchają piosenki. Po wysłuchaniu piosenki nauczyciel powtarza słowa i tłumaczy je na język polski. Niektóre słowa dopowiadają dzieci, gdy nauczyciel pokazuje odpowiedni obrazek.
T:„Listen and repeat”. Nauczyciel mówi fragmenty piosenki (najpierw krótsze, a później dłuższe) a dzieci powtarzają za nim:
„Old McDonald / had a farm.
E-I-E-I-O
And on that farm / he had a cow
E-I-E-I-O
And a MOO, MOO here
And a MOO,MOO there.
Here a MOO,
There a MOO,
Everywhere a MOO, MOO!
Old McDonald had a farm,
E-I-E-I-O!”
Śpiewanie piosenki w zwolnionym tempie oraz w szybkim ( na siedząco oraz stojąco).
- Zabawa naśladowanie zwierząt. T:„Let’s play, I’m a fairy and I can do magic. You are horses, cows, tigers etc.(Zabawmy się, jestem bajkową wróżką I potrafię czarować. Jesteście krowami, tygrysami itp.)
Dzieci biegają po sali i naśladują zwierzęta (hodowlane oraz egzotyczne) wymienione przez nauczyciela. T:„You are children again. Please, make a big circle”.
- Śpiewanie piosenki „Jungle animals”. T: “„Please sing a song about jungle animals”.
- Zabawa “Kalambury”T: “Let’s play in “Kalambury”. Nauczyciel woła jedno dziecko i pokazuje mu obrazek. Dziecko ma za zadanie przedstawić dane zwierzę za pomocą gestów i ruchu ciała, reszta dzieci odgaduje.
- Pożegnanie.T:“Thank you, good-bye. See you later.