TEMAT:
Rozwiązywanie zagadek obrazkowych. Dorysowywanie brakujących elementów. ,,Jestem…” –zabawa naśladowcza. Układanie opowiadania do obrazków .Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości. Ekspresja twórcza.
CELE OGÓLNE:
-Wdrażanie do aktywnego myślenia, doskonalenie umiejętności umysłowych
-Wdrażanie dzieci do rozumienia i posługiwania się pojęciami ogólnymi.
-Rozwijanie wyobraźni twórczej.
-Stwarzanie sytuacji sprzyjających zgodnej pracy zespołowej.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
– rozumie potrzebę wspólnej pracy,
– przejawia troskę o estetyczne wykonanie pracy,
– potrafi wypowiadać się prawidłowo
– potrafi wypowiedzieć swoje myśli
– potrafi naśladować ruchem i gestem postaci i zwierzęta,
-cierpliwie czeka na swoją kolej,
– potrafi rozpoznać cyfry,
– potrafi współpracować w grupie
– potrafi odgadywać zagadki
METODA: słowna, oglądowa, czynna
FORMA: indywidualna, grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Obrazki zwierząt, pojazdów i innych przedmiotów, kartki z wyciętymi kółeczkami ,niedokończone obrazki, kredki,
PRZEBIEG DZIAŁAŃ:
1.Nauczyciel zaprasza dzieci do rozwiązywania zagadek obrazkowych. Na gazetce umieszczone są zasłonięte obrazki zwierząt, pojazdów i innych przedmiotów. Nauczyciel kolejno odsłania elementy obrazka poprzez odpinanie kolejnych kółek. Jeżeli dzieci wcześnie odgadną dany przedmiot nauczyciel odsłania całość i przyznaje punkty-2 punkty za 1 kółeczko, 1 punkt za 2 kółeczka. Na koniec dzieci sumują punkty.
2.Dzieci otrzymują nieukończone obrazki np. dom bez okien i dachu, kot bez uszu ,ogona, wąsów, kwiat bez płatków i liści itp.– zadaniem ich jest dorysowywanie brakujących elementów.
3.,,Jestem…”- zabawa naśladowcza. Dzieci kolejno wcielają się w role różnych postaci z bajek, zwierząt, ludzi różnych zawodów. Zadaniem innych jest odgadniecie i powtórzenie naśladowanych czynności.
4.Układanie opowiadania do wcześniej dokończonych obrazków. Dzieci kolejno układają obrazki, wymyślają treść tak aby pasowała do całości opowiadania.
PROWADZąCA: Bernadetta Kowalska