Scenariusz zajęcia otwartego z zakresu działalności plastycznej z grupą dzieci czteroletnich

Scenariusz zajęcia dla dzieci czteroletnich na temat: „Walentynkowe serce”

Prowadząca: mgr Ewa Glich

Data: 14.02.2008r.

Cel ogólny: Kształtowanie wrażliwości na barwę i formę

Cele operacyjne:

– utrwalenie nazw czterech podstawowych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, zielony),

– doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej (ćwiczenia Dennisona),

– doskonalenie motoryki małej,

– kształtowanie i utrwalanie pozytywnych uczuć i emocji w stosunku do innych osób.

 

Metody:

– czynna- zadań stawianych do wykonania

– słowna- opis, instrukcja

– oglądowa- pokaz i obserwacja

 

Formy: praca z całą grupą, indywidualna praca dzieci

 

Środki dydaktyczne: koła w czterech kolorach (czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym), kartki papieru dla każdego dziecka z narysowanym kształtem serca, małe serca z kartonika dla każdego dziecka, masa solna.

Przebieg zajęcia:


 

  1. Zabawa dydaktyczna „Jaki to kolor?”- wyszukiwanie w sali odpowiednich kolorów.
  2. Przypomnienie znanych kształtów: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło. Pokaz kształtu serca. Nawiązanie do mowy gestami przez Indian.
  3. Rozdanie kartek z konturami serca- rysowanie palcem po śladzie.
  4. Ćwiczenia Dennisona- rysowanie w powietrzu serca rączkami, nóżkami zaczynając od kropki w środku.
  5. Próba odtworzenia kształtu serca na czystej kartce (na odwrocie kartki).
  6. Zajęcie główne – pokaz masy solnej, wyjaśnienie z czego jest wykonana, dodanie czerwonej farby, wymieszanie, przydzielenie dzieciom kuleczek, rozdanie małych kartonowych serc oraz opis słowny sposobu wykonania serc z masy solnej.
  7. Indywidualna i samodzielna praca dzieci.
  8. Zakończenie zajęcia, pochwalenie za wykonaną pracę i rozdanie kartonowych serduszek dzieciom w nagrodę, pomoc dzieci w sprzątaniu miejsca pracy.



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: