TEMAT ZAJĘCIA: „Na wiosennej łące”
DATA : 06.05.2011
OPRACOWAŁA :
mgr Agnieszka Radosz-Ciszewska
CELE OGÓLNE:
– rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji oraz spostrzegawczości
– utrwalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi 1-2-3 oraz znajomości podstawowych kolorów
– posługiwanie się określeniami :nad ,pod ,na
– składanie obrazka z 3 elementów w całość
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
– zna podstawowe kolory: czerwony, zielony, niebieski, żółty,
– potrafi przeliczać elementy zbioru,
– potrafi skupić uwagę na krótką chwilę,
– potrafi określić położenie przedmiotu stosując określenia :nad, pod, na
– rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela.
FORMA PRACY:
-indywidualna jednolita,
-grupowa jednolita,
METODY PRACY:
czynne – samodzielnych doświadczeń, kierowania własną aktywnością dziecka, zadań stawianych dziecku, ćwiczeń,
oglądowe – przykładu,
słowna – rozmowy, opowiadania, żywego słowa,
POMOCE: sylwety z owadami na tablicę ,opaski dla dzieci (słonko, wróbelek, wietrzyk), obrazek przedstawiający łąkę pocięty na trzy części – dla każdego dziecka, płyta CD z piosenką „Mała pszczółka”, zagadki, chusta animacyjna ,pocięte bibułki dla każdego dziecka spięte w małe miotełki, duża sylweta biedronki,
MIEJSCE ZAJĘCIA: sala przedszkolna
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1.Powitanie gości – rodziców
2. Zagadki słowne „ Kto mieszka na wiosennej łące ?” – kojarzenie opisu słownego z rozwiązaniem zagadki – biedronka, pszczółka, motyl, ślimak. Odszukiwanie sylwet owadów na tablicy, przeliczanie ich 1-2-3
– Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)
-Ponad łąką leci w świat, a skrzydełka ma jak kolorowy kwiat. (motyl)
-Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko. (pszczoła)
– Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi, chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi (ślimak)
3.Zabawa ruchowa przy piosence „ Mała pszczółka” – ćwiczenia emisyjne- naśladowanie głosu pszczoły „ Bzy, bzyk”
4. Zabawa matematyczna „Gdzie jest biedronka? ”- stosowanie określeń : nad, pod, na
5.Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej „Motyle nad łąką” – utrwalenie kolorów podstawowych
6.Zabawa oddechowa „Wiatr, wiaterek” –dmuchanie powietrza w zielone wstążeczki połączone w miotełki z różnym nasileniem wydechu
7.Składanie obrazka z trzech części w całość „Na wiosennej łące”- praca indywidualna
8.Zabawa pożegnalna w kole do piosenki „Jak to przyjemnie maszerować” z udziałem rodziców .