Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców. “W czarodziejskim ogrodzie wróżki kwiatów”

Temat zajęcia: “W czarodziejskim ogrodzie wróżki kwiatów” – praca z kół i kwadratów metodą orgiami.

I.

1. Imię i nazwisko  : Konieczna Bożena, nauczyciel samorzadowego przedszkolanr2 w Szubinie.
2. Rodzaj zajęcia ; z zakresu działalności estetycznej
3. Grupa wiekowa : 5 latki

4. Zamierzone cele zajęcia:
– rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia , pełnego realizowania własnych pomysłów

5. Pomoce dydaktyczne

  • list od wróżki kwiatów
  • podkład muzyczny ; taniec Czajkowskiego – wstążka dla kazdego dziecka
  • papierowe koła, kwadraty

II. Przebieg.

1. Wprowadzenie:

– dzieci stoja w kregu , gdy usłyszą słowa które ich dotyczczą wykonują  fantazyjny ukłon

witam wszystkich tych którzy:  lubią sie bawić, lubią wiosne i kwiaty, szanują przyrodę

2. Zagadka obrazkowa “puzzle” – kwiaty chronione, praca zepołowa

– zespół ułoży obrazek, poda nazwę rosliny chronionej.

3. List od wróżki kwiatów – (tekst ; własna inwencja twórcza N.)

Dziecko:

  • w skupieniu wysłucha treści listu
  • wymieni przykłady przestrzegania zasad ochrony przyrody .

4.. Burza mózgów ” Jak byś postąpił będąc wróżką Florą

  • oceni, uzasadni postepowanie i decyzje wróżki kwiatów.

5.”Taniec kolorów – zabawa przy muzyce z wykorzystaniem kolorowych wstążek;  mój ogród był kiedyś piekny, kolorowy,  proszę sprowadźcie kolory  do mego ogrodu

  • dziecko:  ruchem zinterpretuje muzykę
  • odkryje zależność między ruchem ręki a sposobem poruszania się wstążki.

6. Pomocnicy wróżki-  czarowanie papierowych kwiatów z kół  i kwadratów metodą origami.

  • ujawni pomysłowość w kreowaniu kwiatów owadów
  • ozdobi ogród według własnej inwencji.

7. Nadawanie nazw kwiatom które stworzyły dzieci (neologizmy).

  • poda własną propozycje , nazwę rośliny nie powielajac wypowiedzi wspóluczestników.

8. Pożegnanie – zabawa inscenizowania do piosenki “Kwiatki”

– dostosuje ruch do  nastroju i rytmu piosenki.




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: