Temat zajęcia: “W czarodziejskim ogrodzie wróżki kwiatów” – praca z kół i kwadratów metodą orgiami.
I.
1. Imię i nazwisko : Konieczna Bożena, nauczyciel samorzadowego przedszkolanr2 w Szubinie.
2. Rodzaj zajęcia ; z zakresu działalności estetycznej
3. Grupa wiekowa : 5 latki
4. Zamierzone cele zajęcia:
– rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia , pełnego realizowania własnych pomysłów
5. Pomoce dydaktyczne
- list od wróżki kwiatów
- podkład muzyczny ; taniec Czajkowskiego – wstążka dla kazdego dziecka
- papierowe koła, kwadraty
II. Przebieg.
1. Wprowadzenie:
– dzieci stoja w kregu , gdy usłyszą słowa które ich dotyczczą wykonują fantazyjny ukłon
witam wszystkich tych którzy: lubią sie bawić, lubią wiosne i kwiaty, szanują przyrodę
2. Zagadka obrazkowa “puzzle” – kwiaty chronione, praca zepołowa
– zespół ułoży obrazek, poda nazwę rosliny chronionej.
3. List od wróżki kwiatów – (tekst ; własna inwencja twórcza N.)
Dziecko:
- w skupieniu wysłucha treści listu
- wymieni przykłady przestrzegania zasad ochrony przyrody .
4.. Burza mózgów ” Jak byś postąpił będąc wróżką Florą
- oceni, uzasadni postepowanie i decyzje wróżki kwiatów.
5.”Taniec kolorów – zabawa przy muzyce z wykorzystaniem kolorowych wstążek; mój ogród był kiedyś piekny, kolorowy, proszę sprowadźcie kolory do mego ogrodu
- dziecko: ruchem zinterpretuje muzykę
- odkryje zależność między ruchem ręki a sposobem poruszania się wstążki.
6. Pomocnicy wróżki- czarowanie papierowych kwiatów z kół i kwadratów metodą origami.
- ujawni pomysłowość w kreowaniu kwiatów owadów
- ozdobi ogród według własnej inwencji.
7. Nadawanie nazw kwiatom które stworzyły dzieci (neologizmy).
- poda własną propozycje , nazwę rośliny nie powielajac wypowiedzi wspóluczestników.
8. Pożegnanie – zabawa inscenizowania do piosenki “Kwiatki”
– dostosuje ruch do nastroju i rytmu piosenki.