Scenariusz zajęć ruchowych w formie opowieści

1. Zorganizowanie grupy.

Dzieci siadają w kręgu w siadzie skrzyżnym i śpiewają znaną piosenkę.
W tym czasie dyżurni rozkładają na podłodze krążki w dużej odległości jeden od drugiego.

2. Wyjaśnienie celu spotkania.

Przypomnienie dzieciom zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń.
Powitanie zabawą integracyjną pt. „Ludzie do ludzi” oraz okrzykiem „rakietą”: „Raz, dwa, trzy zerówka to my!!!”

3. Rozgrzewka.

Zabawa orientacyjno-porządkowa pt. „ Ptaki do gniazd”. Dzieci (ptaki) siedzą na krążkach. Na sygnał wybiegają w różnych kierunkach. Naśladują lot ptaków (skrzydełka) na zapowiedź: ptaki do gniazd- wracają, okrążają gniazdo i siadają w siadzie skrzyżnym.

4. Zabawa kształtująca aktywność twórczą.

Opowieść ruchowa pt. „ Ptaki w lesie”.

W pewnym lesie w szumiących dębach (szum drzew i poruszanie ramionami)
Mieszkały różne ptaki (odgłosy ptaków)
Były tam: kukułki
Dzięcioły
Wróble
Wrony
Kruki
Dudki
Sowy
Najczęściej siedziały na gałęzi (naśladowanie siedzących ptaszków)
Ale również w dziupli (tworzenie w trójkach dziupli z rąk)
Lub latały od drzewa do drzewa ( naśladowanie lotu ptaszków)
Czasem ptaszki nudziły się ( dzieci ziewają i przeciągają się)
Wtedy czyściły piórka (czyszczenie rączek i nóżek)
Drapały pazurkami korę (drapanie paluszkami o podłogę)
Stukały dzióbkami o drzewa ( stukanie paluszkami o podłogę)
Lub zaczynały wspólne śpiewy ( odgłosy ptaszków)
Kiedyś do lasu w szumiące dęby zabłąkała się kurka złotopiórka ( udawanie zabłąkanej kurki)
Ptaszki postanowiły jej pomóc (okrzyk : hurra!!!)
I złapały ją za skrzydełka ( dzieci w parach prowadzą się za ręce lub ślizgają po podłodze)
I przeniosły przez rzeczkę wijącą wstążeczkę ( dzieci robią wężyka i biegną po sali)
Przez kłujące krzaki ( dzieci biegają na paluszkach i udają że coś je kłuje)
Do białego kurnika ( dzieci robią kółko i gdaczą, machają skrzydełkami)
Kurka im podziękowała więc całuski im przesłała ( ślą całuski)
Ptaszki do lasu wróciły i swoje śpiewy zawodziły (naśladowanie lotu ptaszków i śpiewu ).
5. Zadania szczegółowe.

Podział dzieci na drużyny ( kukułki, wróble, dzięcioły, sójki). Zadania:
 Bieg w określonym kierunku
 Tor przeszkód (ptaszki zbierają ziarenka )
 Rzut na odległość prawa ręką
 „Atak na norę lisa Chytrusa”- podział grupy na dwie drużyny ( dzięcioły i lisy) : lisy budują norę ze swoich ciał (utworzenie zamkniętego koła) . Dzięcioły próbują się do niej dostać. Po upływie ustalonego czasu zmiana.

6. Uspokojenie organizmu.

Masaż w parach do wierszyka:

„ Płynie sobie rzeczka,
idzie pani na szpileczkach
idzie słoń, stado słoni
idzie koń, stado koni
pełznie wąż, pełznie żmija
świecą dwa słoneczka
zachmurzyło się
pada deszczyk, pada deszczyk
czujesz dreszczyk, czujesz dreszczyk”

Pożegnanie- jazda na pośladkach i żegnanie się ze wszystkimi uczestnikami przez podanie sobie ręki.


 

 



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: