Prowadząca: Iwona Majewska
Cel główny:
– rozwijanie naturalnej potrzeby ruchu i ekspresji dziecka.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
– samodzielnie lub z niewielką pomocą nauczycielki przebiera się do ćwiczeń
– współpracuje z partnerem
– odczuwa radość ze wspólnej zabawy
– czerpie przyjemność z kontaktu z drugim człowiekiem
– stosuje się do poleceń nauczycielki.
Miejsce zajęć:
– sala przedszkolna
Pomoce dydaktyczne:
– stroje gimnastyczne, wierszyk na rozpoczęcie zajęć „Gimnastyka”, odtwarzacz CD, nagranie utworu Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”.
Przebieg zajęć:
- Dzieci samodzielnie lub z niewielką pomocą nauczycielki przebierają się do zajęć.
- Recytacja wierszyka „Gimnastyka” na rozpoczęcie zajęć.
- Ćwiczenia w parach:
– powitanie z partnerem różnymi częściami ciała
– poznawanie pleców partnera w siadzie tyłem do siebie
– przepychanie się plecami
– rozjazd do pozycji leżącej na plecach tak, aby głowy oparte były na ramionach partnerów
– ciągnięcie za kostki osobę leżącą na plecach (zamiana ról)
– jedna z osób tworzy mostek (klęk podparty), druga obchodzi go w dowolny sposób (zamiana ról)
– „lustrzane odbicia rąk” – prawa dłoń jednej osoby podąża za lewą dłonią drugiej (zamiana ról)
– „pijak” – jedna z osób wykonuje nieskoordynowane ruchy, druga ją asekuruje, by nie dopuścić do upadku (zamiana ról)
– „prowadzenie ślepca” – jedna osoba zamyka oczy, druga ją oprowadza po sali (zamiana ról)
– masaż pleców i ramion.
4. Odpoczynek relaksacyjny – dzieci kładą się wygodnie na dywanie, zamykają oczka i słuchają „Wiosny” Vivaldiego.
5. Dzieci przebierają się, składają stroje i umieszczają w przeznaczonych do tego miejscach.