Scenariusz Zajęć Ruchowych ,,Droga Listu”

Scenariusz zajęć ruchowych w grupie dzieci 3 – letnich

Temat: Opowieść ruchowa „Droga listu”

Cel główny:

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • nabywanie podstawowych umiejętności ruchowych,

Cele operacyjne

Dziecko :

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych z całą grupą
  • potrafi interpretować opowieść ruchową
  • rozróżnia kolory podstawowe /żółty, niebieski, czerwony/
  • uważnie słucha i wykonuje ćwiczenie
  • koncentruje się na określonym działaniu
  • szybko reaguje na sygnały dźwiękowe

Metoda: opowieść ruchowa

Forma: zbiorowa, grupowa

Grupa: 3 – latki

Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyta CD „Tańce integracyjne”- część I, płyta CD  – odgłosy zegarów, torba i czapka listonosza dla nauczyciela, koperty z obrazkami /pajac, zając, piłka, kangurek/.



Przybory gimnastyczne: woreczki dla każdego dziecka, cztery krążki w kolorach: niebieskim, żółtym, zielonym i czerwonym, cztery obręcze.

Przebieg

1. Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe Samochody

Dzieci biegają w rozsypce w dowolnych kierunkach w rytm muzyki -„listonosz jedzie samochodem”, gdy zapala się światło czerwone /nauczyciel podnosi krążek czerwony/ „samochody” – dzieci zatrzymują się i stoją bez ruchu, czekają na zmianę świateł.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Przebite opony

Dzieci na hasło „przebita opona w samochodzie” wykonują rytmiczne przysiady naśladujące „pompowanie opon”.

3. Ćwiczenia tułowia skłony boczne Zegar

Nauczyciel włącza płytę CD z nagranymi odgłosami zegara, dzieci przez chwilę wsłuchują się w dźwięki zegara dochodzące z wieży ratuszowej oraz małego zegarka na ręce. Następnie naśladują zegary. Stoją w lekkim rozkroku, wykonują skłon w przód „bicie dużego zegara – bim-bam”, prostują się i robią skłon w bok „bicie małego zegarka – tik – tak”.

4. Zabawa z elementami czworakowania Rozsypane listy

Nauczyciel rozkłada w różnych miejscach na dywanie woreczki – rozsypały się „listy listonoszowi”, dzieci czworakują w różnych kierunkach, zbierają listy – woreczki.

5. Zabawa bieżna Sortujemy listy

Wybrane dziecko – listonosz biega z torbą – krążkiem między siedzącymi na dywanie dziećmi, na sygnał zabiera jedno dziecko, które ma ten sam kolor woreczka co trzymany krążek. Po zebraniu do „torby” wszystkich listów – dzieci, listonosz oraz dana grupa dzieci siadają wokół obręczy w tym samym kolorze.

6. Rzuty Wrzucamy list do skrzynki

Dzieci siedzą w czterech małych zespołach wokół obręczy na dywanie. Na sygnał nauczyciela wrzucają „list” – woreczek do obręczy.

7. Podskoki Odczytanie listów

Nauczyciel otwiera kolorowe koperty i wyjmuje „list” –  ilustracje przedstawiające: piłkę, kangurka, pajacyka i zajączka. Kolejne grupy dzieci naśladują skoki danej zabawki.

8. Marsz

Dzieci maszerują parami w rytm muzyki po obwodzie koła.

9. Zakończenie

Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę.

Opracowała: Anna Roszak



Być może zainteresują Cię również inne nasze materiały: