Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola
Prowadzące: mgr Hanna H. mgr Justyna P.
Grupa wiekowa: 3-latki
Temat: Zabawa z masą solną
Cele:
– eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej
– nawiązywanie kontaktu z dziećmi – poznanie ich imion
– swobodne rozmowy z rodzicami
– przezwyciężanie strachu przed nowym otoczeniem
– uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi dziećmi
– pokonywanie nieśmiałości i poczucia niepewności
– uczestniczenie we wspólnych przedszkolnych zajęciach z najbliższymi
Środki dydaktyczne: wizytówki, pisaki, farby, foremki, mąka, sól, CD z piosenką „Raczki robią klap, klap”, Zabawy paluszkowe- Krzysztof Sąsiadek -Zabawa paluszkowa „ Dwie ręce, dziesięć palców”s. 16, kartoniki z brystolu.
Przebieg spotkania:
- Przywitanie
W drzwiach sali nauczycielka wita dzieci i rodziców( wita się z każdym z osobna przedstawiając się imieniem). Wręczenie wizytówek N-L zaprasza dziecko do swobodnej zabawy w sali. - Zabawy dowolne w sali – około 10 minut.
- Zabawa w kole pt. Gadająca piłka” (dziecko otrzymuje piłkę, mówi swoje imię).
- Zabawa ruchowa przy piosence „Raczki robią klap, klap”
- Zabawa paluszkowa „ Dwie ręce, dziesięć palców”
- Praca plastyczna z masą solną – z wykorzystaniem foremek.
- Zabawy dowolne w sali- korzystanie z kącików zainteresowań , rozmowy z rodzicami na temat dzieci.
- Pożegnanie rodziców i dzieci.