Scenariusz zajęć adaptacyjnych “Zabawy z masą solną”

Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola

 

Prowadzące: mgr Hanna H. mgr Justyna P.

Grupa wiekowa: 3-latki

Temat: Zabawa z  masą solną

Cele:

–          eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej

–          nawiązywanie kontaktu z dziećmi – poznanie ich imion

–          swobodne rozmowy z rodzicami

–          przezwyciężanie strachu przed nowym otoczeniem



–          uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi dziećmi

–          pokonywanie nieśmiałości i poczucia niepewności

–          uczestniczenie we wspólnych przedszkolnych zajęciach z najbliższymi

 

Środki dydaktyczne: wizytówki,   pisaki, farby, foremki, mąka, sól, CD z piosenką  „Raczki robią klap, klap”, Zabawy paluszkowe- Krzysztof Sąsiadek -Zabawa paluszkowa „ Dwie ręce, dziesięć palców”s. 16, kartoniki z brystolu.

Przebieg spotkania:

  1.  Przywitanie
    W drzwiach sali nauczycielka wita dzieci i rodziców( wita się z każdym z osobna przedstawiając się imieniem). Wręczenie wizytówek  N-L zaprasza dziecko do swobodnej zabawy w sali.
  2.  Zabawy dowolne w sali – około 10 minut.
  3. Zabawa w kole  pt.  Gadająca piłka” (dziecko otrzymuje piłkę, mówi swoje imię).
  4. Zabawa  ruchowa przy piosence „Raczki robią klap, klap”
  5. Zabawa paluszkowa „ Dwie ręce, dziesięć palców”
  6. Praca plastyczna z masą solną – z wykorzystaniem foremek.
  7. Zabawy dowolne w sali- korzystanie z kącików zainteresowań , rozmowy z rodzicami na temat dzieci.
  8. Pożegnanie rodziców i dzieci.



Być może zainteresują Cię również inne nasze materiały: