Temat zajęcia: „Jak wygląda komisariat?” – poznanie miejsca pracy policjantów oraz sposobu ich działania, wykonywania obowiązków służbowych.
Dzień: 07.09.2011.
Cele ogólne:
– wzbudzanie zaufania do policjanta, jako osoby, której można zaufać,
– uczestniczenie w rozmowach dotyczących bezpieczeństwa, wynikających z pokazów, ze spotkań,
– uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia,
– uatrakcyjnianie zajęć i omawianej tematyki.
Cele operacyjne:
– potrafi bezpiecznie poruszać się i zachowywać na drodze,
– wie, jak należy zachować się w sytuacjach zagrożenia,
– orientuje się, do koga należy zwrócić się o pomoc w sytuacji niebezpiecznej,
– zna numery alarmowe, w tym policji,
– uważnie ogląda miejsce pracy policji,
– wie, gdzie pracują policjanci,
– poznaje warunki, w jakich pracują,
– poznaje samochód policyjny,
– wie, jak należy się zachować, kiedy jedzie samochód policyjny na sygnale (samochody, piesi).
Metody pracy:
– rozmowa (słowna),
– pokaz (oglądowa).
Formy pracy:
– zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
– nagrody,
– dyplomy imienne,
– pojazdy uprzywilejowane policji.
Przebieg
1) Przywitanie policjantów w przedszkolu.
2) Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „ Jestem ostrożny na drodze”.
3) Komisja konkursowa oraz przybyli goście wręczyli przyznane nagrody rzeczowe, dyplomy i nagrody pocieszenia.
4) Przygotowanie do wycieczki, omówienie celów, wymarsz.
5) Powitanie z oprowadzającym policjantem okrzykiem „I maluchy i starszaki to bezpieczne przedszkolaki!”.
6) Zwiedzenie budynku hajnowskiej policji: dyżurki, sekretariatu, sali konferencyjnej.
7) Obejrzenie różnego rodzaju pojazdów będących na wyposażeniu policji. Słuchanie sygnałów pojazdów. Rozmowa na temat ich przeznaczenia.
8) W ramach zakończenia spotkania wykonanie pamiątkowych zdjęć oraz pożegnanie okrzykiem „I maluchy i starszaki to bezpieczne przedszkolaki!”.