Nazwa zabawy | Przebieg zabawy | Cel zabawy |
Wszyscy są | Uczestników warsztatów przy piosence „Wszyscy są” | Integracja grupy |
Zaczarowany worek | Dziecko wkłada do woreczka 3-4 przedmioty nazywając je przy tym i manipulując nimi sprawdza kształt fakturę, wielkość.
1. Wyjmij misia 2. Co trzymam w ręku- jest mięciutki, ma dwa uszka i czarne oczka… -rodzic pyta dziecko, po poprawnej odpowiedzi wyciąga przedmiot z worka 3. Zmiana ról- dziecko zadaje pytanie rodzicom |
Rozwijanie zmysłu dotyku
Rozwijanie mowy |
Zgadnij, co zniknęło | Te same przedmioty. Układamy w stałym porządku, najlepiej w rzędzie. Dziecko nazywa te przedmioty i zapamiętuje je. Następnie odwraca się a rodzic chowa jedną zabawkę. Dziecko zgaduje ,co zniknęło. Zmiana ról. | Rozwijanie pamięci wzrokowej
Rozwijanie spostrzegawczości Rozwijanie mowy Rozwijanie poczucia własnej wartości |
Zgadnij, co się zmieniło | Te same przedmioty .To samo ustawienie. Dziecko odwraca się a rodzic zmienia kolejność ustawienia. Dziecko ustawia przedmioty na poprzednim miejscu. Zmiana ról. | Rozwijanie pamięci wzrokowej
Rozwijanie spostrzegawczości Rozwijanie mowy Rozwijanie poczucia własnej wartości |
Toczenie piłki | Dziecko toczy piłkę po podłodze na czworakach między meblami, przeszkodami. Na koniec toru przeszkód wrzuca piłkę do pudełka, wiaderka itp. | Doskonalenie motoryki dużej, koordynacji wzrokowo- ruchowej,
Rozwijanie orientacji w przestrzeni Przekroczenie linii środkowej ciała- stymulacja obu półkul mózgowych |
Układanie obrazka z pasków papieru | Dzieci wraz z rodzicami wkładają na podłodze obrazek pasków papieru | Rozwijanie pomysłowości
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej Rozwijanie umiejętności liczenia Rozróżnianie i nazywanie kolorów Porównywanie długości , szerokości |
Poczytamy razem | Czytanie tekstu słowno obrazkowego-rodzice czytają tekst a dziecko nazywa obrazki | Budzenie zainteresowań czytaniem
Rozwijanie mowy Koncentracja uwagi |
Zagadki | Rodzice czytają zagadki o zwierzętach a dzieci odpowiadają słownie albo wskazują obrazek, będący odpowiedzią. Naśladują głosy wydawane przez ty zwierzęta. | Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia Ćwiczenia ortofoniczne |
OPRACOWAŁA:
Anna Mertin