Scenariusz warsztatów dla rodziców dzieci z grupy “MISIE” “W co się bawić – czyli zabawy stymulujące rozwój dziecka”

Nazwa zabawy Przebieg zabawy Cel zabawy
Wszyscy są Uczestników warsztatów przy piosence „Wszyscy są” Integracja grupy
Zaczarowany worek Dziecko wkłada do woreczka 3-4 przedmioty nazywając je przy tym i manipulując nimi sprawdza kształt fakturę, wielkość.

1. Wyjmij misia

2. Co trzymam w ręku- jest mięciutki, ma dwa uszka i czarne oczka… -rodzic pyta dziecko, po poprawnej odpowiedzi wyciąga przedmiot z worka

3. Zmiana ról- dziecko zadaje pytanie rodzicom

Rozwijanie zmysłu dotyku

Rozwijanie mowy

Zgadnij, co zniknęło Te same przedmioty. Układamy w stałym porządku, najlepiej w rzędzie. Dziecko nazywa te przedmioty i zapamiętuje je. Następnie odwraca się a rodzic chowa jedną zabawkę. Dziecko zgaduje ,co zniknęło. Zmiana ról. Rozwijanie pamięci wzrokowej

Rozwijanie spostrzegawczości

Rozwijanie mowy

Rozwijanie poczucia własnej wartości

Zgadnij, co się zmieniło Te same przedmioty .To samo ustawienie. Dziecko odwraca się a rodzic zmienia kolejność ustawienia. Dziecko ustawia przedmioty na poprzednim miejscu. Zmiana ról. Rozwijanie pamięci wzrokowej

Rozwijanie spostrzegawczości

Rozwijanie mowy

Rozwijanie poczucia własnej wartości

Toczenie piłki Dziecko toczy piłkę po podłodze na czworakach między meblami, przeszkodami. Na koniec toru przeszkód wrzuca piłkę do pudełka, wiaderka itp. Doskonalenie motoryki dużej, koordynacji wzrokowo- ruchowej,

Rozwijanie orientacji w przestrzeni

Przekroczenie linii środkowej ciała- stymulacja obu półkul mózgowych

Układanie obrazka z pasków papieru Dzieci wraz z rodzicami wkładają  na podłodze obrazek pasków papieru Rozwijanie pomysłowości

Rozwijanie wyobraźni przestrzennej

Rozwijanie umiejętności liczenia

Rozróżnianie i nazywanie kolorów

Porównywanie długości , szerokości

Poczytamy razem Czytanie tekstu słowno obrazkowego-rodzice czytają tekst a dziecko nazywa obrazki Budzenie zainteresowań czytaniem

Rozwijanie mowy

Koncentracja uwagi

Zagadki Rodzice czytają zagadki o zwierzętach a dzieci  odpowiadają słownie albo wskazują obrazek, będący odpowiedzią. Naśladują głosy wydawane przez ty zwierzęta. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

Ćwiczenia ortofoniczne

OPRACOWAŁA:

Anna Mertin




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: