Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka w grupie 3, 5, 6 – latków

Grupa: „Tęczoludki”

Miejsce: sala gimnastyczna

Opracowała: mgr Joanna Komendecka, mgr Joanna Gawron

Cel główny:
• docenianie roli babci i dziadka w życiu codziennym,
• stwarzanie atmosfery sprzyjającej swobodnej zabawie dzieci z babcią i dziadkiem.

Dziecko potrafi:
• przezwyciężyć tremę podczas występów przed publicznością,
• wyrecytować publiczne wiersz dla babci i dziadka,
• zaśpiewać piosenkę,
• wyróżnić z grona swoją babcię i dziadka,
• złożyć życzenia, wręczyć prezent,
• okazać miłość i szacunek swoim dziadkom,
• zachować się w sytuacji ekspozycji społecznej zgodnie z przyjętymi wcześniej regułami.

Metody: metody pedagogiki zabawy, słowna, czynna

Pomoce: odtwarzacz CD, sprzęt nagłaśniający, płyty z nagranymi piosenkami, stroje do przebrania dla dzieci, wyciskarki do soku – 4 szt, pomarańcze – 8 szt, szklanki – 4 szt, noże – 8 szt, jabłka – 4 szt, ziemniaki – 4 szt, miski lub talerze na obierki – 8 szt, talerze na obrane jabłka 4 szt,
napisy na kolejne stacje, książka, okulary, serduszko, 2 gitary, stolik, krzesełko, stetoskop.

Przebieg uroczystości:

Witam piękne damy i dostojnych panów,
Zapraszamy na występ – wszystko z siebie damy.
Proszę się częstować i braw nie żałować.



Zapraszamy Was kochani goście w magiczną podróż po latach minionych,
Wspomnieniach niezapomnianych, czasami głęboko w sercach skrywanych.
Usiądźcie wygodnie. Wyruszamy!

Wejście dzieci
Piosenka: „Jedzie pociąg z daleka”.

Kochane Babcie, Drodzy Dziadkowie,
Wyruszcie z nami w podróż,
Pytacie jaką? Prowadzący zaraz Wam powie.

W podróży naszej udział biorą wszyscy,
Wysocy i niscy, szczupli i puszyści.
Rezygnacji nie przyjmujemy,
Bo do stacji BABCIOWO Was teraz wieziemy! (pokazuje napis)

I stacja: „BABCIOWO”

„Babcia w okularach”

Nasza Babcia choć nie stara, czyta książki w okularach (narrator)

Babciu droga! (wnuk)

Wnuk się pyta (narrator)

Czemu w okularach czytasz? (wnuk)

Okulary to ozdoba, czy się tobie nie podoba (babcia)

Niepotrzebne Ci ozdoby, Ciebie przecież serce zdobi! (wnuk – lub razem)

Oj tak, tak Babcine serce pełne miłości jest,
Przygotujcie się do dalszej drogi,
Przed nami stacja DZIADKOWO! (pokazuje napis)

II stacja: „DZIADKOWO”

A co by się stało gdyby nagle zniknął dziadek?

Hyyyyyyyy?! to by była katastrofa, fatalny wypadek

Ale tak się stać nie może, dziadek się nie zgubi,

skąd wiemy o tym?

Przecież wiemy, że dziadek nas kocha i bardzo nas lubi.

Uwaga, uwaga – pasażerowie!
Jedzie lokomotywa, czy miejsce dla niej mamy gotowe?

Wiersz „Lokomotywa” Julian Tuwim

Po podróżach przychodził czas na odpoczynek,
a wtedy babcia i dziadek muzykę włączali
i rytmami lat 70 – tych się delektowali.

Szanowni Państwo specjalnie dla was – piosenka wspomnień!
„Chłopak z gitarą”

Drogie Panie, Kochani Dziadkowie
Przed nami kolejna stacja – Czar muzycznych wspomnień! (pokazuje napis)

III stacja: „CZAR MUZYCZNYCH WSPOMNIEŃ”

Kochani! Zagadki muzyczne specjalnie dla was,
mówcie tytuły i śpiewajcie z nami jeśli odgadniecie!

(dzieci śpiewają fragmenty piosenki – dziadkowie odgadują)

Rudy rydz…
Gdybym miał gitarę…
Hej, sokoły…

Ach, co to były za lata!
Lecz teraz rękawy trzeba zakasać,
I do rzeczywistości powracać.

Zaraz, zaraz, ale czy to już koniec naszej podróży?
Ależ skąd, to dopiero nasza rozgrzewka!

Taniec „twist” w wykonaniu dzieci – prowadząca p. Asia z „Małego Artysty”

Kochane babcie, drodzy dziadkowie,
bardzo prosimy, abyście co dzień pili na zdrowie
sok marchewkowy, pomarańczowy, pomidorowy,
jedli cytryny, chociaż wam od nich kwaśnieją miny.
Wiecie dlaczego?
Żebyście byli silni i zdrowi i do zabawy z nami gotowi!

Zapraszamy teraz losowo wybrane babcie i dziadków do wspólnej zabawy.

Losowanie

Zadania:
Zadanie 1dla babć:
– wyciśnięcie soku z pomarańczy (na czas)

Zadanie 1 dla dziadków:

– wypicie w jak najszybszym czasie soku z pomarańczy, po wypiciu pogłaskanie się po brzuchu i podrapanie się po głowie

Zadanie 2 dla babć:
– obieranie jabłka w taki sposób, by mieć jak najdłuższą skórkę

Zadanie 2 dla dziadków:

– obieranie ziemniaka w taki sposób, by mieć jak najdłuższą skórkę

Po każdej zakończonej zabawie, dzieci wykrzykują:

Brawo! Brawo! Babcie nasze!
Cieszą się z was wnuki wasze!

Wiwat! Wiwat! Dziadziusiowie!
Cieszą się z Was wnukowie!

Kocham moją babcię i kocham mego dziadka,
Ale jak im o tym powiedzieć?
Już wiem – Zaśpiewajmy dla nich piosenkę, wtedy będą wiedzieć.

Piosenka dla babci i dziadka „Kiedy…”

Kiedy babcia była mała
to fartuszek i sukienkę krótką miała ,
małe nóżki , chude rączki
i lubiła jeść cukierki oraz pączki .
I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej
niż ja i brat i siostra .
I co , i co , to ważne , że mam babcię ,
że bardzo kocham ją
i śpiewać lubię z nią .
A gdy dziadek był malutki ,
to nie nosił adidasów , tylko butki .
nie miał wąsów , ani brody ,
no i nie chciał jeść marchewki tylko lody .
I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej
niż dwa plus trzy plus osiem .
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go
I lat mu życzę sto .
Dawno temu babcia z dziadkiem
w piaskownicy się kłócili o łopatkę .
Dziś na spacer idą sobie ,
A gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię .
I co , i co , że trochę nam urośli ,
Że nie są dzieciakami ,
Że ważni z nich dorośli .
I co , i co , to ważne że są z nami .
Niech żyją długi czas
I zawsze lubią nas .

wręczanie upominków,

zaproszenie do wspólnego tańca „Kaczuchy”,

zaśpiewanie na zakończenie piosenki „Serduszko puka w rytmie cha-cha”,

poczęstunek, przebieranie się dzieci, pożegnanie.



Być może zainteresują Cię również inne nasze materiały: