Data: 15.10.2010r.
Miejsce: sala gimnastyczna
Uczestnicy: Dzieci ze wszystkich grup wiekowych
Prowadzące: Joanna Gawron
Cel uroczystości:
przybliżenie dzieciom postaci pozytywnego bohatera książki
zachęcenie do interesowania się przygodami Kubusia Puchatka i jego przyjaciół;
integracja dzieci z różnych grup wiekowych, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie;
wytworzenie radosnego nastroju.
Przebieg:
1. Przywitanie piosenką „Jadą, jadą misie”.
2. Zapoznanie dzieci z tematem i przebiegiem uroczystości (sławne misie).
3. Udział dzieci w imprezie:
- Wspólne zaśpiewanie piosenki o Kubusiu Puchatku.
- Zabawy ruchowe „ Puchatkowe brykanie” – lot pszczół, łapanie balonika, skoki kangurka i np. dzieci wykonują polecenia:
o posadź misia na swojej głowie,
o ukołysz misia,
o schowaj misia za plecami,
o zatańcz z misiem.
- Wysłuchanie piosenki „Poczytaj mi tato i mamo”.
- Odczytanie fragmentu książki o „Kubusiu Puchatku”, rozmowa na temat przeczytanego utworu. Omówienie bohaterów książki.
- Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
ZAGADKI O KUBUSIU PUCHATKU
Kto mieszka w ,,Stumilowym Lesie’’?
(Puchatek, Tygrys, Królik, Prosiaczek, Kłapouchy, Pan Sowa, Kangurzyca, Maleństwo oraz Krzyś)
Ma bardzo mały rozumek…
(Puchatek)
Skaczący, fikający i brykający mieszkaniec Stumilowego Lasu…
(Tygrys)
Szary i smutny z jasnoróżową kokardą na ogonku…
(Kłapouchy)
Jest małym, łagodnym i bojaźliwym zwierzątkiem…
(Prosiaczek)
Najmłodszy mieszkaniec Stumilowego Lasu, mieszka w torbie swojej mamy…
(Maleństwo)
Jest wiernym przyjacielem , często mianuje się przywódcą grupy, dobry organizator, wybucha, gdy bryknie na niego Tygrys…
(Królik)
Jest często wzywany przez Puchatka lub innych na pomoc…
(Pan Sowa)
,,Zgaduj – zgadula’’– układanie i rozwiązywanie zagadek o misiach i niedźwiedziach.
Przez całą zimę słodko sobie śpi,
A słodko dlatego, że miód mu się śni.
Już taki niedźwiedzi ród, Że ogromnie lubi … (miód)
Jaki napój kojarzy ci się z misiem? (sok Kubuś)
Wymień czasopisma związane z misiami. (Miś, Kubuś Puchatek)
Wymień nazwy dobranocek, w których występowały misie. (Miś U szatek, Miś Colargol, Gumisie, Kubuś Puchatek)
- Zabawa ruchowa:
Demonstrują ruchy do słów piosenki:
ü Podskocz na jednej nodze-jak Tygrysek
ü Połóż ręce na podłodze – jak Królik,
ü Podrap się za uchem – jak myślący Kłapouch,
ü Pokręć, pokręć brzuchem – jak najedzony miś Puchatek
ü Śpiewają całą piosenkę.
- Przeprowadzanie porannej gimnastyki kręgosłupa “Jak Kłapouchy szukał ogona?”.
- Organizacja zabawy “Ogon Kłapouchego” – można dorysowywać lub doczepiać ogon z zamkniętymi oczami.
- Ogłoszenie wyników konkursu plastycznego na prezent urodzinowy dla misia oraz wręczenie nagród dla uczestników konkursu.
- Wspólne odśpiewanie „Mruczanki do Kubusia Puchatka”
„Dziwny jest niedźwiedzi ród,
Że tak bardzo lubi miód.
Bzy-bzyk-bzyk, ram-pam-pam,
Co to znaczy? Nie wiem sam”.
- Życzenia spisane na brystolu
Dziś Kubusiu święto twoje, wiec życzenia śle przedszkole!
- Śpiewanie sto lat!
4. Zakończenie – wspólny poczęstunek (miodkowe przysmaki) oraz zabawa przy muzyce magnetofonowej.
Ewaluacja:
Uroczystość z okazji ,,Urodzin Kubusia Puchatka’’ przeprowadzono zgodnie ze scenariuszem. Zaplanowane cele zostały zrealizowane. Dzieci były zachwycone przebiegiem w/w uroczystości, ponieważ miały możliwość spędzić czas z innymi grupami oraz wszystkie zostały nagrodzone słodyczami.