Scenariusz uroczystości JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

pasowaniePasowanie naprzedszkolaka
Opracowanie: Danuta Chrobot
Grupa wiekowa- 3-latki
Cele ogólne:
• kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną,
• prezentowanie własnych umiejętności (wiersze, piosenki,),
• uczestnictwo w zabawach zespołowych, zbiorowych dających możliwość obserwowania siebie na tle innych i budowania obrazu własnego „ja”.
Cele operacyjne:
Dziecko zna, umie i potrafi:
• zaprezentować swoje umiejętności,
• współdziałać w planowaniu, przygotowaniu i przebiegu uroczystości przedszkolnej,
• recytować wiersze i śpiewać piosenki,
• rozwiązywać zagadki,
• prawidłowo wyszukać zapis globalny swojego imienia,
• uważnie słuchać, rozumieć oraz wykonywać polecenia nauczyciela,
• wyrazić swoje uczucia najbliższym- rodzicom.

Przebieg uroczystości:
Powitanie gości

Serdecznie i gorąco witam wszystkich, którzy przybyli na dzisiejsze jakże ważne spotkanie. Spotkaliśmy się, ponieważ wszystkie dzieci chciałyby zostać prawdziwymi przedszkolakami. Jest to bardzo ważne przeżycie dla dzieci. Ale zanim to nastąpi dzieci mają dla Was niespodziankę. Chciałyby zaprezentować wszystko to, czego nauczyły się do tej pory. Liczą na mocne i częste brawa. Zapraszamy.

1. Wejście dzieci z piosenką ,,Marsz dzieci”

Idzie Jaś, idzie Staś, idzie też Marysia ,
Wszyscy dziś grzeczni są i nie tylko dzisiaj.
Tup, tup, tup /2x daleko wędrują.
hop, hop, hop/2x lekko podskakują

2. Wiersz Powitanie
My jesteśmy przedszkolacy,
Wszyscy mili, ładni tacy.
Chcemy pięknie Was powitać,
Opowiedzieć, co tu słychać.

3. Wiersz
Mam trzy lata , trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku, co był w polu,
Nauczyłem się w przedszkolu.

Prezentacja umiejętności dzieci

Zadanie 1:
„Pierwsze zadanie w mig wykonacie – Powiedzcie nam głośno, jak się nazywacie.”
Słoneczka

Zadanie 2:
„Las się cały złoci, mieni i czerwieni, czy znacie wierszyk o jesieni?”

Wiersz Posypały się listeczki

Posypały się listeczki dookoła
To już jesień te listeczki z wiatrem woła.
Lecą liście, lecą z klonu i kasztana,
Będą z liści bukieciki złote dla nas.
Nazbieramy, postawimy na stoliku
Będzie radość z tych pachnących bukiecików.

Zadanie 3: „A oto kolejne zadanie – chcemy usłyszeć wasze śpiewanie.”
Piosenka „Jestem przedszkolakiem”

1. Słońce świeci, wietrzyk wieje,
latek jeszcze mam niewiele.
Nóżką tupnę, w rączki klasnę,
Jestem przedszkolakiem właśnie.

ref.: Hop, hop, hop i la, la, la.
Przedszkolakiem jestem Ja.
Hop, hop, hop i li, li, li.
Przedszkolakiem jesteś Ty.

2. Bardzo grzecznie co dzień rano,
do przedszkola idę z mamą.
Tam się bawię, pilnie uczę,
i piosenki czasem nucę.

Zadanie 4: „Pięknie śpiewacie, pięknie mówicie, Teraz chcemy zobaczyć, czy ładnie tańczycie?”

Dzieci tańczą do piosenki „Kolorowe listki”.
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają

Zadanie 5: Przedszkolak potrafi się gimnastykować (piosenka Głowa, ramiona)
Gimnastyka, to zabawa,
To dla dzieci fajna sprawa
Ręce w górę i w przód, i w bok,
Skłon do przodu, przysiad, skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty, (x2)
Oczy, uszy, usta, nos!

Zadanie 6.
Teraz już wszyscy wiedzą, że umiecie pięknie mówić wierszyki i śpiewać piosenki jak prawdziwe przedszkolaki. Jesteście duzi – byliście mali, chyba was ktoś zaczarował?- dzieci recytują i inscenizują wiersz „Jestem duży” .

Wiersz „Jestem duży”.
Jestem duży – byłem mały.
Wróżki mnie zaczarowały.
Jakie wróżki? Dobre wróżki.
I urosły moje nóżki i urosły moje ręce.
Włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie jak urosłem cały – chociaż byłem taki mały.

Zadanie 7.
Przedszkolaki to duże dzieci, które wiedzą ile mają palców. Znacie już wierszyk „Jeden palec, drugi, trzeci…”- dzieci mówią wierszyk licząc poszczególne palce.

Jeden palec, drugi, trzeci – tak potrafią liczyć dzieci.
Czwarty, piąty palec mam. Widzisz? Umiem liczyć sam.

Zabawa przy piosence ,,Tu paluszek, a tu rączka”
Tu paluszek, tu paluszek,
Kolorowy mam fartuszek.
Tu jest rączka a tu druga,
A tu oczko do mnie mruga.
Tu jest buzia, tu ząbeczki,
Tu wpadają cukiereczki.
Tu jest nóżka i tu nóżka,
Chodź zatańczyć jak kaczuszka…

Ślubowanie
Śpiewając tyle piosenek i recytując dużo pięknych wierszy udowodniliście, że jesteście już prawdziwymi przedszkolakami. Nadszedł więc czas pasowania.

N-lka: „To już dzisiaj ostanie zadanie – złożycie teraz ślubowanie.”
Dzieci stoją prosto, unoszą jedną rączkę w górę, odpowiadają głośno „tak” na zadane
przez n-lkę pytania:


– Czy chcecie zostać zuchami, prawdziwymi przedszkolakami?
– Czy co dzień rano obiecujecie mieć buzię roześmianą?
– Czy będziecie zgodnie się bawili? Czy będziecie dla siebie mili?
– Czy zabawki będziecie szanować i po zabawie je porządkować?
Przypieczętowanie złożonej obietnicy przez odbicie kciuka na plakacie

Pasowanie

Zaprośmy panią dyrektor, która tak jak dobra wróżka zaczaruje was w prawdziwych przedszkolaków.
Akt ślubowania – pasowanie przez P. Dyrektor.
– wręczenie dyplomu, upominku.

Piosenka

„W przedszkolu” – piosenka
Powiedz Jasiu, powiedz Olu
gdzie tak miło, gdzie tak miło
jak w przedszkolu,
bo przedszkole uczy bawi nas,
bo w przedszkolu miło płynie czas.
Nasza Pani patrzy z boczku
jak stawiamy, jak stawiamy
domki z klocków,
bo przedszkole uczy bawi nas,
bo w przedszkolu miło płynie czas.

Zabawy z rodzicami
1. Tu paluszek, a tu rączka
2. Kółko graniaste
3. Pociąg

Wspólna praca plastyczna ,,Przedszkole drugi dom”
Biorąc pod uwagę ile czasu dzieci spędzają w przedszkolu, śmiało można powiedzieć, iż przedszkole stanowi ich drugi dom. Bardzo ważne jest, aby czuły się tu bezpiecznie i dobrze. W tym celu w pierwszym tygodniu integrowaliśmy się, na nowo poznawaliśmy poprzez różnorodne zabawy. Ustaliliśmy również wspólnie zasady obowiązujące w naszej grupie dzięki temu teoretycznie dzieci wiedzą, co wolno a czego nie wolno robić w sali, które zachowania są pożądane a które sprawiają im przykrość .
Ozdabianie konturów budynku przedszkola i wklejenie zdjęć dzieci .



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: