Scenariusz uroczystości grupowej z okazji Dnia Matki i Ojca

Grupa: 3 – 4 latki

Treści programowe:

– próby zabawy w teatr – naśladowanie jednej wybranej postaci.
– deklamowanie wierszy z zastosowaniem modulacji głosu.
– słuchanie i śpiewanie piosenek z tekstem o treści zrozumiałej dla dzieci.
– sprawianie radości bliskim poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami.

Cele operacyjne:

– dziecko potrafi naśladować ruchy granej przez siebie postaci
– umie recytować wiersz
– zna kroki i figury tańca „Siedmiokroczek”
– umie śpiewać piosenki
– potrafi odpowiednio zachować się w trakcie uroczystości

Przebieg:

1. Marsz Orffa – dzieci wchodzą parami przy dźwiękach muzyki, a następnie zajmują miejsca wokół czterech obręczy z akcesoriami postaci bajkowych.

2. Inscenizacja bajki „Czerwony kapturek”

Dzieci podzielone na cztery grupy :

I grupa – Czerwony kapturek

II grupa – Babcia

III grupa – Wilk

IV grupa – Gajowy

Nauczycielka czyta tekst bajki o Czerwonym kapturku, a dzieci reagują na hasło:

Czerwony kapturek – dzieci wstają, naśladują wiązanie czapeczki pod szyją, a następnie spacerują wkoło obręczy i siadają.

Babcia – dzieci wstają i opierając się na lasce chodzą w koło obręczy zgarbione a na koniec siadają.

Wilk – dzieci wstają i otwartymi dłońmi naśladują paszczę wilka, z okrzykiem: „łaaaaa”

Gajowy – dzieci wstają i celują z karabinu do wilka z okrzykiem: „pif paf”

„Bajka o Czerwonym kapturku”

Cz-K wybrał się do B. Mama Cz-K dała dziewczynce prezenty dla B bo B była chora. Cz-K szedł przez las, w którym mieszkał groźny W. Lasem opiekował się G, który był odważny i nie bał się W. Kiedy W żerował w lesie zobaczył Cz-K, który szedł do B. W zatrzymał dziewczynkę i zapytał – dokąd idziesz Cz-K?

– do B odpowiedział Cz-K
– a gdzie mieszka B?- zapytał W Cz-K
– B mieszka za leśniczówką G – odpowiedziała dziewczynka i się rozstali.

W pobiegł do B i ja zjadł. A G w tym czasie spacerował po lesie. Cz-K dotarł do domku B i ze zdumieniem zapytał ją: Babciu, dlaczego masz takie wielkie oczy, uszy i zęby?

– żeby cię lepiej widzieć, słyszeć i zjeść Cz-K i wilk pożarł dziewczynkę, a potem zasnął.

G przechodząc obok domku B wszedł do środka i zobaczył W. Domyślił się co się stało, rozciął brzuch W, a z niego wyskoczyła B i Cz-K zdrowe i wesołe. G zaszył brzuch W i wyprowadził go daleko w głąb lasu.

I od tego czasu Cz-K, B, G, W żyją w zgodzie i nie robią sobie krzywdy.

3. Piosenka „Dziewuszka” – dzieci pokazują wymienione w piosence części ciała (dziewczynki)
4. Piosenka – hymn grupy – „My jesteśmy krasnoludki” – dzieci demonstrują ruchem słowa piosenki.
5. Recytacja wiersza – chłopcy

Mamo chcę duży urosnąć,

Chcę abyś była wesoła latem zimą i wiosną.

A gdy jesienią spadną liście, nastaną słoty,

Przyniosę Ci w podarunku uśmiech złoty.

6. Taniec „Siedmiokroczek”
7. Recytacja wiersza – dziewczynki

Mam jabłuszko czerwone, jeszcze mokre od rosy

Dla kochanej Mamusi słodkie jabłko zaniosę.

Pomogę w pracy Mamie, zrobię wielkie sprzątanie

Niech się nie trudzą Mamusi dłonie

Niech odpocznie dziś sobie w słonku na balkonie.

8. Piosenka „Żabki” – inscenizacja (dwie żabki i bocian)
9. Piosenka „Święto Mamy i Taty”
10. Recytacja wiersza „Tatusiu” (wszyscy)

Tatusiu w dniu Twojego święta jest ktoś, kto o tobie pamięta,

Pamięta o Tobie i składa Ci życzenia, aby spełniły się wszystkie marzenia.

Żyj w szczęściu i radości, a uśmiech niech Ci życie uprości.

11. Piosenka „Małe bączki” – inscenizacja ruchowa.
12. Śpiewanie wspólne „Sto lat”
13. Wręczanie upominków – broszki dla Mam, breloczek dla Tatusiów.
14. Wspólny poczęstunek i zabawa.

mgr Grażyna Trombik




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: