PROWADZĄCA: Agnieszka Kubiczek, Małgorzata Marczewska
MIEJSCE: Miejskie Przedszkole Nr 57 w Katowicach
UCZESTNICY: grupa „Jeżyków” z rodzicami, grupa „Jagódek” z rodzicami
TEMAT: ZABAWY DLA DZIECI 3,4-LETNICH Z WYKORZYSTANIEM METODY I. MAJCHRZAK. WPROWADZENIE RODZICÓW W TEMATYKĘ EKOLOGII.
CEL: przedstawienie możliwości wykorzystania metody w pracy nauczycielki przedszkola.
I. Zapoznanie teoretyczne z metodą I. Majchrzak. Wyróżnienie etapów wprowadzania tej metody, wręczenie przygotowanych ulotek informacyjnych.
ZABAWA 1.
· Prezentacja przez nauczycielkę – aktu inicjacji z imieniem, udział rodziców w wypisywaniu imienia ( zabawa w parach ).
ZABAWA 2.
· Przypinanie imion do płotka „Gdzie jest twoje imię?”.
ZABAWA 3.
· „Znajdź swoje krzesło?”, wyszukiwanie krzeseł : przy stolikach, miejsca w pociągu.
ZABAWA 4.
· Zabawa w kole, każdy z uczestników ma czyjeś imię – musi odnaleźć swoje .
ZABAWA 5.
· „Literowy pociąg”, dziecko które pierwsze odnajdzie wskazaną literę przez nauczycielkę, jest maszynistą pociągu, za którym ustawiają się pozostałe dzieci. Nauczycielka zbiera od dzieci „bilety”- kartki z literą.
· ZABAWA 6
„Pociąg wąż”, dzieci wybierają jeden kartonik z literą i ustawiają się w pociąg, który rusza. Zatrzymuje się przy tyczce z pewną literą np. A,a, kto ma taką literę podnosi kartkę do góry.
II. Zapoznanie rodziców z zakresem wprowadzania tematyki proekologicznej podczas zajęć z dziećmi.
ZABAWA 7
· Odszukiwanie wizytówek z imieniem (od spodu kartki doczepione figury: koło i kwadrat) umieszczonych na dywanie, podział na 2 zespoły wg figur.
ZABAWA 8
· Zespół kół wykonuje EKOLUDKA z nieużytków
· Zespół kwadratów maluje KOSMOLUDKA
Prace rodziców do wykorzystania podczas zajęć dydaktycznych w ciągu roku z dziećmi.
III. Pożegnanie zabawą pt. „Iskierka”.
Zorganizowanie wystawki prac na holu.
Scenariusz opracowała: mgr Agnieszka Kubiczek