Scenariusz spotkania warsztatowego z rodzicami

PROWADZĄCA: Agnieszka Kubiczek, Małgorzata Marczewska
MIEJSCE: Miejskie Przedszkole Nr 57 w Katowicach
UCZESTNICY: grupa „Jeżyków” z rodzicami, grupa „Jagódek” z rodzicami

TEMAT: ZABAWY DLA DZIECI 3,4-LETNICH Z WYKORZYSTANIEM METODY I. MAJCHRZAK. WPROWADZENIE RODZICÓW W TEMATYKĘ EKOLOGII.

CEL: przedstawienie możliwości wykorzystania metody w pracy nauczycielki przedszkola.

I. Zapoznanie teoretyczne z metodą I. Majchrzak. Wyróżnienie etapów wprowadzania tej metody, wręczenie przygotowanych ulotek informacyjnych.

ZABAWA 1.

· Prezentacja przez nauczycielkę – aktu inicjacji z imieniem, udział rodziców w wypisywaniu imienia ( zabawa w parach ).

ZABAWA 2.

· Przypinanie imion do płotka „Gdzie jest twoje imię?”.

ZABAWA 3.

· „Znajdź swoje krzesło?”, wyszukiwanie krzeseł : przy stolikach, miejsca w pociągu.

ZABAWA 4.

· Zabawa w kole, każdy z uczestników ma czyjeś imię – musi odnaleźć swoje .

ZABAWA 5.

· „Literowy pociąg”, dziecko które pierwsze odnajdzie wskazaną literę przez nauczycielkę, jest maszynistą pociągu, za którym ustawiają się pozostałe dzieci. Nauczycielka zbiera od dzieci „bilety”- kartki z literą.

· ZABAWA 6

„Pociąg wąż”, dzieci wybierają jeden kartonik z literą i ustawiają się w pociąg, który rusza. Zatrzymuje się przy tyczce z pewną literą np. A,a, kto ma taką literę podnosi kartkę do góry.

II. Zapoznanie rodziców z zakresem wprowadzania tematyki proekologicznej podczas zajęć z dziećmi.

ZABAWA 7

· Odszukiwanie wizytówek z imieniem (od spodu kartki doczepione figury: koło i kwadrat) umieszczonych na dywanie, podział na 2 zespoły wg figur.

ZABAWA 8

· Zespół kół wykonuje EKOLUDKA z nieużytków
· Zespół kwadratów maluje KOSMOLUDKA

Prace rodziców do wykorzystania podczas zajęć dydaktycznych w ciągu roku z dziećmi.

III. Pożegnanie zabawą pt. „Iskierka”.

Zorganizowanie wystawki prac na holu.
Scenariusz opracowała: mgr Agnieszka Kubiczek




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: