Scenariusz spotkania otwartego z rodzicami – Wiosenne spotkanie jajek malowanie

Wiosenne spotkanie- jajek malowanie

Zajęcia „otwarte” z rodzicami

Dzieci 5-6letnie

Cele ogólne:

1. Budzenie zainteresowania tradycjami i zwyczajami związanymi z Wielkanocą.

2. Integracja środowiska rodzinnego dzieci z przedszkolnym.

Przebieg spotkania:

1. Powitanie rodziców i dzieci w zabawie w kole – każdy rodzic i dziecko przedstawia się słowami: „ Mam na imię………, lubię wiosnę bo……….”  Następnie każdy wykonuje jakiś gest np.: klaszcze w dłonie, podskakuje .

2. Prezentacja wiersza J. Brzechwy p.t.: „Jajko”

Odpowiedź na pytanie kto jest „jajkiem” a kto „kurą” ? Czy dzieci zawsze słuchają rodziców?

Wypowiedzi dzieci. Nagradzane brawami dorosłych.

3.  Masażyk relaksacyjny:

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

4.  Zabawa zręcznościowa- podział na drużyny (losowanie jajek czerwonych, zielonych, żółtych z papieru) i przenoszenie jajek do wytłoczek na łyżkach na czas.

Wygrana drużyna wybiera stolik przy którym będzie pracować.

5. Zabawa plastyczna- „Wydmuszkowe stworki”, potrzebne materiały: drewniane łyżki, wydmuszki, kolorowy papier, materiały, filc, flamastry, farby, klej wikol, nożyczki.

Bazą do wykonania stworka jest naklejona na łyżkę wydmuszka, następnie według wyobraźni można tworzyć postacie zwierząt, ludzi, kwiaty, zdobiąc łyżkę i wydmuszkę. Można wykorzystać postacie do teatrzyku lub jako ozdobę świąteczną na stół wielkanocny, jeśli to będzie np. kurka, zajączek, pisanka.

6. Posprzątanie miejsc pracy.

 

7. Umieszczenie wykonanych prac w galerii przedszkolnej i zrobienie pamiątkowej   

    fotografii.

 

 




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: