Światowy dzień Pluszowego Misia – scenariusz imprezy

Scenariusz imprezy z udziałem 
wszystkich grup przedszkolnych realizowany w

 Światowym Dniu Pluszowego Misia

Grupa wiekowa: wszystkie grupy 3-6 lat

Opracowanie i prowadzenie: Marta K., Beata S.

Temat: 25 listopad Dzień Misia.

Cele główne :
– umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnych
– aktywne włączanie dzieci do przygotowania i uatrakcyjniania wspólnego świętowania
– integracja dzieci przedszkolnych

Cele operacyjne:
–  uważnie słucha  nauczycielki o historii pluszowego misia
–  śpiewa wspólnie piosenki „Pokochaj pluszowego misia” , „Pluszowy miś”, „Sto lat”
–  lustruje ruchem treść piosenki i wiersza

Metody:
– słowna: pogadanka, piosenka, wiersz,
– praktyczna: zadań stawianych do realizacji

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne: zabawki pluszowe, odtwarzacz CD, dyplomy i nagrody



Przebieg spotkania:

    1. Schodzenie się gości, zajmowanie miejsc (każde dziecko przybywa ze swoim ulubionym misiem).
    2. Powitanie – wszystkich zgromadzonych w holu, dzieci i ich misiów, oraz inne pluszaki. Dzień dobry, czy wiecie jakie święto dziś obchodzimy? Tak Światowy Dzień Pluszowego Misia! Pierwszego czerwca wszystkie dzieci mają swój dzień – Dzień Dziecka, a 25 listopada wszystkie misie mają swoje święto. Niektórzy z nas przynieśli misie, ale są też z nami inne pluszaki …
    3. Zabawa ruchowa – naśladowcza „Niedźwiadek” /śpiewamy na melodię mam chusteczkę/
      Jedna łapka, druga łapka (podnoszą prawą, potem lewą rękę)
      ja jestem niedźwiadek. (pokazują na siebie)
      Trzecia łapka czwarta łapka (pokazują prawa, lewą nogę)
      a to jest mój zadek. (klepią się po pupie)
      Lubię miodek, kocham miodek (masują brzuszek prawą, lewą ręką)
      Wybieram go pszczółkom (pokazują wybieranie miodu)
      Jedną łapką, drugą łapką( podnoszą prawą, lewą rękę)
      Albo piję rurką.(naśladują picie rurką).
  1. Opowieść o historii powstania pluszowego misia:

Dawno dawno temu 1902 roku, kiedy to prezydent Stanów Zjednoczonych, Teodor Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zrobieniu krzywdy małemu  niedźwiadkowi. Świadkiem tego wydarzenia był pewien dziennikarz, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, zobaczył go właściciel sklepu z zabawkami. Wpadł na pomysł, aby wykonać kilka pluszowych zabawek misiów. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie.  Zwrócił się z prośbą do prezydenta aby pluszowe misie nazwać Tedy i tak się je nazywa do tej pory.  Misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, i w każdej chwili można się do niego przytulić.

  1. Opowiadanie ruchowe „Misie i miód”:

To będzie opowiadanie o misiach, które lubią miód. Ja jestem dużym misiem, wy małymi misiami. Małe misie robią to, co duży miś.
– Misie wstają, przeciągają się… w brzuszkach mamy pusto (głaszczą się po   brzuchach) i mruczą (mrrr… mrrr…)
– tam na drzewie (gest w górę) jest miód
– wchodzimy na drzewo (stojąc w miejscu naśladują wdrapywanie się na drzewo)
– sięgamy łapą po miód (wyciągają rękę, nabierają na niby miód i wkładają do buzi)
– dobry miód (mruczą, mlaskają, oblizują usta)
– a tu przyleciała pszczoła i bzyczy (bzzzzzz…)
– może użądlić (misie machają łapami)
– trach, spadają z drzewa (siadają na krzesłach)
– w brzuszku pełno (klepią się po brzuchu)
– idziemy spać (ziewają, przeciągają się i udają że śpią).

  1. Złożenie życzeń Misiom.

Wiwat misiu łakomczuszku
Niech nie burczy ci już w brzuszku
My życzenia ci składamy
Byś był jak najdłużej z nami
Miodku zawsze miej w dostatku
Żyj nam 100 lat nasz Misiaczku.

  1. Taniec do piosenek o Misiu.
  2. Podsumowanie konkursu: „ Moja ulubiona przytulanka” – rozdanie dyplomów
  3. Podziękowanie za wspólną zabawę.



Być może zainteresują Cię również inne nasze materiały: