Scenariusz dla dzieci czteroletnich “Wielka Brytania”

Temat zajęcia:   „ Tam gdzie mieszka prawdziwa królowa”- podróż do  Wielkiej Brytanii.

Grupa wiekowa:   czterolatki

Cel ogólny:

– rozwijanie zainteresowań krajami Unii Europejskiej (Wielka Brytania)

– kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych

Cele operacyjne:

Dziecko :

– poznaje wybrane państwo UE- Wielką Brytanię

– rozwija wyobraźnię

– potrafi się przedstawić

– uważnie słucha wiersza

– doskonali sprawność fizyczną

– zapamiętuje nazwy charakterystycznych budowli w Londynie

– działa zgodnie z instrukcją osoby prowadzącej

– współdziała w zabawie

Środki dydaktyczne: plansza „Mapa Europy”, mapka i flaga Wielkiej Brytanii, płyta CD Klanza nr 4 i 5, butelka z wierszem K. J Węgrzyn „Marzenia” w środku, gazety, sylweta dziewczynki, zdjęcia z Londynu, skakanki, globus, ziarno kakaowca, odzież ochronna, produkty do wykonania batonika             

 

Przebieg zajęcia:

1. Powitanie „Wszyscy są”. Zabawa integracyjna „Iskierka przyjaźni”.

Dzieci witają się recytując wiersz „Wszyscy są, witam Was…”, podają sobie kolejno ręce inscenizując przepływ iskierki.

2. Rozmowa przy mapie na temat podróży do Wielkiej Brytanii. Określenie położenia kraju. Zapoznanie z angielską flagą.

Dzieci zajmują miejsca przed tablicą z mapą Europy. Nauczycielka proponuje wyprawę do Wielkiej Brytanii. Prezentuje kolorową mapkę państwa, przypina ją do mapy. Zwraca uwagę na wyspiarskie położenie kraju.

3. Zabawa ruchowa „Wyspy”.

Na dywanie rozłożone są w niewielkiej odległości gazety –wyspy. Dzieci w rytm muzyki przemieszczają się z wyspy na wyspę, tak by nie zamoczyć stóp.

4. Słuchanie wiersza „Marzenia” jako inspiracji do zabawy ruchowej.

Nauczycielka pokazuje wyłowioną podczas wyprawy butelkę, a w niej zamknięty list. Wyjaśnia, że kiedyś był to sposób wysyłania informacji.

Otwiera butelkę, odczytuje treść listu. Zaprasza dzieci na wyprawę.

5. Taniec integracyjny „ Lot samolotem”.

Nauczycielka pokazuje dzieciom w jaki sposób uruchomić maszynę, jak zapiąć pasy, wystartować itp. Zabawie towarzyszy muzyka według propozycji pedagogiki zabawy „Klanza”.

6. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wycieczka po Londynie”.

a) spotkanie z przewodniczką Jane

Prowadząca przedstawia dzieciom postać Jane. Prosi, aby każde dziecko się przedstawiło. Wyjaśnia, że w Wielkiej Brytanii ludzie porozumiewają się inaczej. Podaje kilka zwrotów w języku angielskim. Wspólnie z Jane zaprasza dzieci do zwiedzania Londynu czerwonym autobusem.

b) zapoznanie z charakterystycznymi budowlami:

Dzieci w rytm muzyki poruszają się po mieście trzymając w parach skakankę.

Zatrzymują się na przystankach, gdzie poznają ciekawe punkty miasta.

Big Ben

Dzieci poznają wieżę zegarową, naśladują odgłosy zegara zgodnie z instrukcją nauczyciela, zapoznają się z tradycją picia herbaty „Five o clock”

most na Tamizie

Dzieci opisują most, mówią do czego służy. Przechodzą po moście- niskiej ławeczce gimnastycznej.

Pałac Buckingham

Za pomocą pacynki nauczycielka krótko opowiada o królowej Elżbiecie II.

7. Wizyta w muzeum czekolady „Cadbury”.

Nauczycielka zapoznaje dzieci z przewodnikiem w muzeum (zaproszona mama- pracownik Cadbury). Dzieci poznają krótką historię powstania

czekolady. Biorą udział w warsztatach czekoladowych. Po założeniu odzieży ochronnej samodzielnie przygotowują słodkie batoniki, imienne oznaczają wykonane produkty.

8. Taniec integracyjny „Samolot”- powrót do Polski.

opracowała Katarzyna Bulik




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: