Całodniowy plan zajęć:
- Ranek – zajęcia ortofoniczne o warzywach.
Jedz warzywa, będziesz zdrowy, o chorobach nie ma mowy !
-powiedz jak tajemnicę
-jak rozkaz
-jak prośbę
-jak pytanie
Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:
– myjemy warzywa – odkręcamy wodę – szszszszszszszszszszs
– zdmuchujemy paproszek z warzywa – dmuchanie delikatne
– oblizujemy się na widok pysznej marchewki, mlaskamy
– jesteśmy bardzo głodni, chcemy zjeść wszystkie warzywa– szeroko otwieramy usta, bezgłośne „am”
– gryziemy, przeżuwamy warzywa z zamkniętymi ustami
-usta zaglądają do brzucha, czy jest tam miejsce na więcej jedzenia ? – wciąganie ust w głąb jamy ustnej
– jesteśmy najedzeni, zdrowi, zadowoleni, uśmiechamy się jak najszerzej, zęby mamy zaciśnięte
|
- Śniadanie. Przed śniadaniem mycie rąk.
„Czyste ręce”
Dziś od rana plusk w łazience,
Przedszkolaki myją ręce:
Najpierw w wodzie opłukują,
Potem mydłem nasmarują.
Znowu woda- istny cud!
W umywalkę- puk, puk, puk.
Jeszcze tylko kran zakręcę-
I już czyste moje ręce!
- Zajęcia.
a) Teatrzyk – „Na straganie w dzień targowy”
b) Wywiad dzieci z bohaterami przedstawienia.
c) Rozmowa nauczyciela z dziećmi na temat zdrowego odżywiania, witamin zawartych w warzywach i owocach. Przed rozmową nauczyciel zadaje dzieciom kilka zagadek dotyczących warzyw i owoców.
d) Zabawa ruchowa do piosenki „Sałatka jarzynowa”.
e) Zajęcia plastyczne – dzieci tworzą własne puzzle z obrazkami owoców.
- Wyjście na dwór. Przygotowanie grządki, zasadzenie marchewki.
- Obiad. Przed obiadem mycie rąk. Po obiedzie mycie zębów.
- Odpoczynek poobiedni
Bajeczka o zajączku Teodorze
Szarak Teodor
zajączek mały
nie miał nic w ustach
przez ranek cały.
Kiedy południe
więc się zbliżało
od głodu w brzuszku
już mu “burczało.
Zjadłby najchetniej
słodką marchewkę,
znalazł na polu
tylko rzodkiewkę.
Za mocno w pyszczek
jednak szczypała
więc nie tak bardzo
mu smakowała.
Z sił już opadał,
chciał nabrać “krzepy”
dobrze, że znalazł
zagonek rzepy.
Pomyślał sobie
przyjdzie ktoś może
duże warzywo
wyrwać pomoże.
Czekał na próżno,
nikt się nie zjawił,
sam nie dał rady
więc ją zostawił.
Gdy wracał z pola
bardzo zmęczony
ujrzał pod lasem
piękne zagony.
Rosła pękata
tam kalarepa,
dużo smaczniejsza
niż czarna rzepa.
Łatwiej też od niej
wyrwać się dała,
bardzo, oj bardzo
mu smakowała.
Szarak Teodor
choć jeszcze mały
wie, że warzywa
sił mu dodały.
Wy też skosztujcie
słodkiej marchewki,
sałaty, rzepy
czy kalarepki.
To bardzo smaczne,
zdrowe jarzyny,
w nich moc i siła,
w nich witaminy.
- Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.
- Karty pracy – dzieci rysują po śladzie kontury owoców a następnie je kolorują.
- Sałatka – dzieci wykonują sałatkę jarzynową, którą następnie spożywają na deser.
- Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.