“Przygotowanie do Świąt Wielkanocnych”

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW ( ZAJĘCIE WARSZTATOWE)

1.      Osoba prowadząca: Marta Nowajczyk- Piela
2.      Grupa: II „ Misie”.
3.      Miejsce: sala przedszkolna, Przedszkole nr 61 w Warszawie
4.      Temat zajęcia: „Przygotowania do Świąt Wielkanocnych”.
5.      Metody pracy: słowna, poglądowa, praktycznego działania, improwizacji ruchowej
6.      Formy pracy: zajęcia z całą grupa ,z dziećmi i  ich rodzicami, praca indywidualna, zabawy ruchowe, zabawy w parach, praca zespołowa.
7.      Cele zajęcia:
– integracja wszystkich rodziców i dzieci z II grupy

– zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach

– stwarzanie  radosnej atmosfery i wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się Święta Wielkanocne

– zachęcanie do zgodnej współpracy dzieci i rodziców podczas zabaw i wykonywania Palm Wielkanocnych i malowania pisanek

– wdrażanie do uważnego słuchania wiersza

– rozwijanie wyobraźni dziecięcej poprzez rozbudzanie ekspresji ruchowej dzieci i działania plastyczne

8.      Pomoce dydaktyczne: wiersze, zagadka o kurczaczku, tamburyno, materiały do zajęć plastycznych: kartki, kleje taśmy przezroczyste, krepina w rożnych kolorach, nożyczki, jajka ugotowane na twardo ( co najmniej 2 sztuki na parę rodzic- dziecko)

9.      Przebieg zajęcia:

– Powitanie rodziców i dzieci

– dzieci na powitanie mówią wierszyk:

„ Wszyscy w kole tu stoimy

I za ręce się trzymamy,

I dzień dobry już mówimy,

Tak zabawę zaczynamy!”

– dzieci śpiewają dla rodziców piosenkę do melodii „ Panie Janie”

„ Witajcie rodzice, witajcie rodzice,

Jak się macie, jak się macie?

Wszyscy Was witamy, wszyscy Was witamy,

Bądźcie wśród nas, bądźcie wśród nas.”

– rodzice śpiewają dla dzieci:

„ Witajcie dzieci, witajcie dzieci,

Jak się macie, jak się macie?

Wszyscy Was witamy, wszyscy Was witamy,

Bądźcie wśród nas, bądźcie wśród nas.”

– wspólna zabawa w kole, zmieniają miejsca rodziny, osoby, które:

  • Lubią razem spacerować
  • Lubią razem chodzić do kina
  • Lubią jeździć na wycieczki rowerowe
  • Lubią czekoladę
  • Lubią pająki
  • Lubią niegrzeczne dzieci
  • Lubią bałagan
  • Lubią rozkrzyczane, głośne dzieci

– zagadka o kurczaczku dla dzieci

– rozmowy z dziećmi na temat: „ Z czego wykluwają się kurczęta, co lubią jeść itp.”

– zabawa ruchowa i dźwiękonaśladowcza w „ Kury, koguty i kurczaczki”

( mamy – kuru, tatusiowie- koguty, dzieci- kurczaczki )- dzieci maszerują w rytm tamburyna, a na sygnał chowają się w ramionach mamy- kuru, lub taty- koguta ).

( Powtórzenie 3 razy ).

– zabawy w parach  rodzic- dziecko. Najpierw rodzic na plecach dziecka pokazuje różne znaki , odpowiednio do treści wiersza, potem zamiana i dziecko to samo robi na plecach rodzica

„ Tędy biegły konie,

Tędy przeszły słonie

Idzie pani na szpileczkach,

A tu przeszła szczypaweczka

Spadł malutki deszczyk,

Czy cię przeszedł dreszczyk ?”

– słuchanie wiersza D. Gellner  pt.” Pisanki”

– słuchanie opowiadania o „ Baranku, kurczaczku i zajączku”.

– wspólne zabawy ruchowe ilustrujące treść opowiadania, zabawy dźwiękonaśladowcze

( kic, bee,pi, pi, koko, kukuryku)

– ćwiczenia dużych grup mięśniowych – malowanie przez zwierzątka dużej pisanki.

– wytłumaczenie dzieciom i rodzicom sposobu wykonania Palm Wielkanocnych i zapoznanie dzieci z ich symboliką. Zachęcanie do realizowania własnych pomysłów podczas ich ozdabiania i malowania pisanek.

– nagrody dla dzieci na zakończenie zajęć- kurczaczek, baranek, lub zajączek do pokolorowania.

                                        Marta Nowajczyk- Piela
Przedszkole nr 61 w Warszawie.




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: