Przedszkolna impreza integracyjna w grupie 3-latków

Autorka : Danuta Chrobot
Przeprowadzono: 14.02.2013

Temat: Walentynki- okazywanie uczuć.

Cele:
kultywowanie tradycji walentynkowej;
zachęcanie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (kolegom, koleżankom, rodzicom itp.);
nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw;
integracja dzieci i rodziców:
czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu;
rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej

Cele: dziecko
zna tradycje Walentynkowe, oraz wie co to jest Walentynka;
rozpoznaje swoje uczucia i dostrzega je u innych;
buduje atmosferę przyjaźni, potrafi współpracować z rówieśnikami;
komunikuje się w grupie za pomocą słów, mimiki i gestów;

Pomoce: Ciekawostki o Dniu św. Walentego, pacynka –Walentynka, szablony serduszek walentynkowych wyciętych z szarego papieru, pisaki, serduszka z papieru samoprzylepneg, płyta CD z nagranymi piosenkami, upominki dla każdego dziecka, upominki dla rodziców

Przebieg:
1.Powitanie piosenką „Wszyscy są…”
„Iskierka przyjaźni”- zabawa integracyjna. Dzieci siedzą w kole i trzymają się za ręce. Nauczycielka przesyła dzieciom „ iskierkę”( serce ). Dzieci kolejno przekazują serce do momentu aż powróci ona do nauczycielki. Oznacza to wszystkie dzieci są dzisiaj w przyjaźni i postarają się być dla siebie miłe i serdeczne.
2. Wręczenie uczestnikom serduszek
Dzieci siedzą na dywanie po turecku nauczycielka trzymając w ręku ogromne czerwone serce śpiewa piosenkę na mel. „Mam chusteczkę…” i wręcza serduszka do naklejenia na ubranie

Mam serduszko, wielkie serce,
spójrz jakie czerwone.
Kogo kocham, kogo lubię,
Rzucę w jego stronę.
Ciebie kocham, Ciebie lubię
Ciebie pocałuję,
A czerwone dziś serduszko,
Wszystkim podaruję.

3. Słuchanie wiersza pacynki Walentynki- rozmowa.
Mała Walentynka.
Jestem mała Walentynka
Lubię, Tomka, Krzysia, Mirka
Nic nie robię całe dnie ,bo całować
Ciągle chce
Kochaj mamę ,kochaj tatę
Brata siostrę też
Nawet gdy Cię bierze złość
To pamiętaj, że miłości nigdy dość.

4. Pogadanka z dziećmi i pacynką Walentynką nt. zwyczaju walentynkowego, okazywania miłości bliskim osobom (komu i w jaki sposób?).
-Kogo kochamy?
-Jak okazujemy miłość?
-Pokaż jak kochasz rodziców i odwrotnie?
Walentynki dzisiaj mamy
Do zabawy zapraszamy”

5.Zabawy z rodzicami
– „Rozruszanka” – sprawdźmy, czy wszyscy zabrali ze sobą dzisiaj
– ręce? (machamy)
– nogi? (tupiemy)
– głowy? (potrząsamy)
– bioderka? (kręcimy)

– Zabawa ruchowa ,,Serca”- ( rodzice otrzymują balony w kształcie serca –nadmuchują je i wręczają dzieciom) wykonywanie poleceń, np. połóż serce na głowie, trzymaj przed sobą , za sobą, pomachaj, rzuć do rodzica dmuchaj na nie aby doleciał do rodzica
– Zabawa z chustą – podrzucanie balonów na chuście, zostawienie balonów w chuście i odłożenie na bok
– Dzieci w domku – dzieci na spacer”. Rodzic klęcząc tworzy przytulny domek, w którym „mieszka” dziecko. Na sygnał „słońce świeci” – dzieci spacerują po sal w rytm muzyki granej na pianinie. Na hasło „deszcz pada” – wracają do domku – rodzice chronią swoje dzieci przed deszczem.
– „Tunel”- grupa rodziców tworzy tunel dzieci na czworakach przechodzą pod nim.
– Zabawa ze śpiewem Dalej w tany Dzieci i rodzice wykonują ruchy zgodnie z tekstem piosenki . Wszyscy stoją w kole i trzymają się za ręce.
Dalej w tany, dalej w tany
Wszyscy wraz,
Bo na pląsy , bo na pląsy
Nadszedł czas!
Cztery kroki więc do przodu,
Potem cztery kroki w tył,
Hejże-ha, hejże-ha,
Taniec piękny był!

Ruchy: 4 kroki” odstaw-dostaw” w prawo,
4 kroki „odstaw-dostaw” w lewo,
4 kroki do środka koła,
4 kroki tyłem na zewnątrz,
3 klaśnięcia, 3 uderzenia w uda,
Obrót wokół własnej osi. Taniec wykonuje się 3 razy, w coraz szybszym tempie.

– Zabawa przy piosence „Nie chcę Cię znać” – naśladowanie ruchem treści piosenki.
I -zwrotka- śpiewają dzieci
II- zwrotka-śpiewają rodzice
III- zwrotka- śpiewają wszyscy
– Zabawa przy piosence Zróbmy kółka dwa –utworzenie dwóch kół –dzieci w środku, rodzice na zewnątrz- taniec kół w przeciwnych kierunkach
7. Wspólna praca plastyczna Walentynkowe cudaczki – kolorowanie serduszek różnej wielkości, wycinanie (rodzice) i sklejanie różnych serduszkowych stworków
8. Wiersz w wykonaniu dzieci ,,Walentynki”
Czternastego dnia lutego
obchodzimy Walentynki.
Czyli święto dla każdego,
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Dziś świętego Walentego
To dzień dobry dla każdego
W tym dniu wszyscy to wyznają,
Że chcą kochać i kochają.

9. Wręczenie upominków rodzicom –serduszko wykonane przez dzieci

10. Wręczenie upominków dzieciom -każde dziecko losuje z czarodziejskiego worka upominek – lizak w kształcie serca
11. Ewaluacja. Uzyskanie informacji zwrotnej od uczestników. Każdy z nich otrzymuje serduszko z samoprzylepnego papieru . W zależności od nastroju umieszczają je w sercu uśmiechniętym lub smutnym znajdującym się na tablicy.


12. Pożegnanie uczestników zabawy
Na pożegnanie nadszedł czas
więc stańmy wszyscy w kole.
Uściśnijmy sobie ręce wraz
pożegnajmy się wesoło.

Wszyscy z uśmiechem ściskają sobie ręce.



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: