Podsumowanie programu zdrowotnego grupa dzieci 4-letnich

PODSUMOWANIE PROGRAMU ZDROWOTNEGO „ZDROWY PRZEDSZKOLAK”
GRUPA DZIECI CZTEROLETNICH „MISIE”

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Chcemy być zdrowi”

TEMAT ZAJĘĆ: „Przygotowujemy przyjęcie w przedszkolu”

CELE:

– dziecko wiernie odtworzy treść wiersza „Witaminki”;
– dziecko aktywnie bierze udział w inscenizacji wiersza „Na straganie”
– dziecko precyzyjnie ujmuje swoje myśli w wypowiedź ustną;
– dziecko rozpozna po dotyku i nazwie warzywo lub owoc;
– dziecko aktywnie bierze udział w wykonywaniu posiłków;

DOBÓR ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH:

– wiersz „Witaminki”
– piosenka „Sałatka”
– wiersz „Na straganie”
– ilustracje warzyw
– karty do klasyfikacji
– karton
– warzywa (marchewka, pomidor, ogórek, cebula, rzodkiewka)
– owoce (jabłko, gruszka, banan, kiwi, pomarańcz, winogrona)
– sztućce, deseczka do krojenia, miseczki, talerzyki itp.

METODY STOSOWANE:

– słowna;
– aktywizująca;
– oparta na praktycznej działalności dzieci.

Lp. Sytuacja wychowawczo-dydaktyczna Forma aktywności Zakładane efekty
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Wszystkie dzieci stoją w półkolu.

Prezentacja wiersza „Witaminki”.

Zaśpiewanie piosenki „Sałatka” – przedstawienie ruchem słów piosenki.

Inscenizacja wiersza „Na straganie” – z wykorzystanie ilustracji warzyw.

Zabawa „Sałatka owocowo-warzywna” – krzesełka ustawione
w kole.

Zabawa dydaktyczna „Zaczarowane pudełko”.

Rozmowa w kole na temat różnych możliwości spożywania owoców i warzyw.

Rozmowa na temat etapów przygotowania uczty.

– ostrożne posługiwanie się sztućcami;

– umycie rąk;

– założenie fartuszków i czepków;

– umycie owoców i warzyw;

– przygotowanie potraw;

– nakrycie stołów i poczęstunek;

Podział dzieci na trzy grupy – wybranie dowolnego emblematu – warzywa lub owocu.

Praca w grupach – każdy zespół przygotowuje przydzielone mu danie.

Porządkowanie swoich stanowisk pracy i ustawienie stołów.

Spożywanie przygotowanych wspólnie potraw, dzielenie się wrażeniami.

Podsumowanie spotkania – naklejenie odpowiedniej buźki (uśmiechniętej lub smutnej) na kontur gruszki.

– dzieci wspólnie odtworzą treść wiersza;

– dzieci śpiewają piosenkę i ruchem przedstawiają jej treść;

– dzieci przedstawiają inscenizację;

– dzieci reagują odpowiednim zachowaniem na umówiony sygnał;

– dzieci rozpoznają nazwę warzywa lub owocu po dotyku;

– dzieci podają propozycje spożywania owoców i warzyw;

– dzieci siedzą w kole biorąc udział w rozmowie;

– dzieci wybierają emblemat i naklejają na bluzce;

– dzieci aktywnie biorą udział w przygotowaniu dań;

– dzieci sprzątają po wspólnej pracy;

– dzieci siedzą przy stolikach i konsumują przygotowane potrawy;

– dzieci wybierają buźki i naklejają je na kontur gruszki;

– dziecko wiernie odtworzy treść wiersza;

– dziecko zaśpiewa piosenkę;

– dziecko, aktywnie uczestniczy w inscenizacji;

– dziecko aktywnie uczestniczy w zabawie;

– dziecko rozpozna warzywo lub owoc i poda jego nazwę;

– dziecko, wie jak możemy spożywać owoce i warzywa;

– dziecko wie, jak należy zachowywać się podczas przygotowywania posiłków;

– dziecko wybierze dowolny emblemat;

– dziecko przestrzega zasad higieny i bezpieczeństwa podczas wykonywania zadania;

– dziecko posprząta po wykonaniu zadania

– dziecko chętnie zje dania, które przygotował wspólnie z innymi;

– dziecko naklei wybraną przez siebie buźkę;

Opracowała:
Ewa Reut
Przedszkole Publiczne nr 9 w Bartoszycach




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: