PODSUMOWANIE PROGRAMU ZDROWOTNEGO „ZDROWY PRZEDSZKOLAK”
GRUPA DZIECI CZTEROLETNICH „MISIE”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Chcemy być zdrowi”
TEMAT ZAJĘĆ: „Przygotowujemy przyjęcie w przedszkolu”
CELE:
– dziecko wiernie odtworzy treść wiersza „Witaminki”;
– dziecko aktywnie bierze udział w inscenizacji wiersza „Na straganie”
– dziecko precyzyjnie ujmuje swoje myśli w wypowiedź ustną;
– dziecko rozpozna po dotyku i nazwie warzywo lub owoc;
– dziecko aktywnie bierze udział w wykonywaniu posiłków;
DOBÓR ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH:
– wiersz „Witaminki”
– piosenka „Sałatka”
– wiersz „Na straganie”
– ilustracje warzyw
– karty do klasyfikacji
– karton
– warzywa (marchewka, pomidor, ogórek, cebula, rzodkiewka)
– owoce (jabłko, gruszka, banan, kiwi, pomarańcz, winogrona)
– sztućce, deseczka do krojenia, miseczki, talerzyki itp.
METODY STOSOWANE:
– słowna;
– aktywizująca;
– oparta na praktycznej działalności dzieci.
Lp. | Sytuacja wychowawczo-dydaktyczna | Forma aktywności | Zakładane efekty |
1.
2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. |
Wszystkie dzieci stoją w półkolu.
Prezentacja wiersza „Witaminki”. Zaśpiewanie piosenki „Sałatka” – przedstawienie ruchem słów piosenki. Inscenizacja wiersza „Na straganie” – z wykorzystanie ilustracji warzyw. Zabawa „Sałatka owocowo-warzywna” – krzesełka ustawione Zabawa dydaktyczna „Zaczarowane pudełko”.
Rozmowa w kole na temat różnych możliwości spożywania owoców i warzyw. Rozmowa na temat etapów przygotowania uczty. – ostrożne posługiwanie się sztućcami; – umycie rąk; – założenie fartuszków i czepków; – umycie owoców i warzyw; – przygotowanie potraw; – nakrycie stołów i poczęstunek; Podział dzieci na trzy grupy – wybranie dowolnego emblematu – warzywa lub owocu. Praca w grupach – każdy zespół przygotowuje przydzielone mu danie. Porządkowanie swoich stanowisk pracy i ustawienie stołów. Spożywanie przygotowanych wspólnie potraw, dzielenie się wrażeniami. Podsumowanie spotkania – naklejenie odpowiedniej buźki (uśmiechniętej lub smutnej) na kontur gruszki. |
– dzieci wspólnie odtworzą treść wiersza;
– dzieci śpiewają piosenkę i ruchem przedstawiają jej treść; – dzieci przedstawiają inscenizację; – dzieci reagują odpowiednim zachowaniem na umówiony sygnał; – dzieci rozpoznają nazwę warzywa lub owocu po dotyku; – dzieci podają propozycje spożywania owoców i warzyw; – dzieci siedzą w kole biorąc udział w rozmowie; – dzieci wybierają emblemat i naklejają na bluzce; – dzieci aktywnie biorą udział w przygotowaniu dań; – dzieci sprzątają po wspólnej pracy; – dzieci siedzą przy stolikach i konsumują przygotowane potrawy; – dzieci wybierają buźki i naklejają je na kontur gruszki; |
– dziecko wiernie odtworzy treść wiersza;
– dziecko zaśpiewa piosenkę; – dziecko, aktywnie uczestniczy w inscenizacji; – dziecko aktywnie uczestniczy w zabawie; – dziecko rozpozna warzywo lub owoc i poda jego nazwę; – dziecko, wie jak możemy spożywać owoce i warzywa; – dziecko wie, jak należy zachowywać się podczas przygotowywania posiłków; – dziecko wybierze dowolny emblemat; – dziecko przestrzega zasad higieny i bezpieczeństwa podczas wykonywania zadania; – dziecko posprząta po wykonaniu zadania – dziecko chętnie zje dania, które przygotował wspólnie z innymi; – dziecko naklei wybraną przez siebie buźkę; |
Opracowała:
Ewa Reut
Przedszkole Publiczne nr 9 w Bartoszycach