CEL OGÓLNY :
- Włącznie rodziców w pomoc w tworzeniu systemu opieki nad dziećmi z trudnościami
CELE SZCZEGÓŁOWE :
- dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego
- wszechstronny rozwój dziecka
- nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami
- wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych
- włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola
- zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
- podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację
- przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu
Punktem wyjścia do napisania programu były wnioski z obserwacji, wywiadów i rozmów przeprowadzanych z rodzicami.
Zadania i cele
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Uwagi
|
- Współudział nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci – ujednolicenie oddziaływań wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego
|
- Dokonywanie systematycznej obserwacji rozwoju dziecka w przedszkolu, dokumentowanie i badanie wytworów dziecięcych.
- Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych.
- Informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Umieszczenie na tablicy informacyjnej ciekawej literatury pedagogicznej i psychologicznej
|
Na bieżącow zależności od potrzeb na bieżąco z zależności od potrzeb |
|
2.Pozyskiwanie rodziców do współdziałania – zaangażowanie rodziców w prace na rzecz grupy i przedszkola |
- Współudział rodziców w przygotowaniu Dnia Babci i Dziadka – zorganizowanie poczęstunku
- Przygotowanie strojów i rekwizytów do przedstawień
- Kiermasz wielkanocny – zakup wykonanych przez nauczycieli kart świątecznych, stroików itp.
- Udział w uroczystości z okazji Zakończenia Roku Szkolnego.
- Pomoc w gromadzeniu rekwizytów do kącika teatralnego oraz doposażeniu kącików zainteresowań dzieci,
- Czynny udział rodziców podczas wycieczek
|
luty luty, czerwiec marzecczerwiecna bieżącoczerwiec |
|
3. Pedagogizacja rodziców – podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców, nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami, |
- Rozmowy indywidualne
- Konsultacje (informowanie o postępach dziecka w nauce i zachowaniu)
- Zajęcia otwarte
- Kącik dla rodziców ( aktualne gazetki na tematy wychowawcze, prezentacja nauczonych treści – wiersze, piosenki, zapoznanie z tematami kompleksowymi, zamieszczanie informacji o uroczystościach, planowanych wycieczkach i innych ważnych sprawach dotyczących grupy)
- Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej
|
na bieżącoco miesiąc październik, kwiecieńco miesiącna bieżąco |
|
opr. Anna Wantke
Być może zainteresują Cię również inne nasze materiały: