Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
mgr Izabela Bednarczyk
Szkoła Podstawowa nr 1
im Mikołaja Kopernika
w Piszu
Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2008 r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Termin zakończenia stażu: 31 maja 2011r.
Zagadnienia organizacyjne
L.p. | Działania podjęte do realizacji
|
Termin | Dokumentacja | ||
1. | Poznanie procedury awansu-analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczącego awansu zawodowego nauczycieliOpracowanie planu rozwoju zawodowego | Sierpień, wrzesień 2008r. | Wniosek o rozpoczęcie stażuPlan rozwoju zawodowego
Przepisy prawne. |
||
2. | Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego:gromadzenie materiałów ,dokumentów, świadectw, zaświadczeń i scenariuszy itp. | Cały okres stażu | Konkretne dokumenty | ||
3. | Sporządzenie sprawozdania z realizacji zadańautorefleksja, analiza ,opis realizacji planu rozwoju zawodowego | Czerwiec 2011 | Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego | ||
4. | Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. | Czerwiec 2011 | Wniosek | ||
§ 8 ust.1 pkt.1
Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: PODEJMOWAĆ DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU DOSKONALENIE WARSZTATU I METOD PRACY, W TYM DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI STOSOWANIA TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
|
|||||
L. p. | Działania podjęte do realizacji | Termin | Dokumentacja | ||
1. | Wykorzystanie technologii komputerowej do tworzenia pomocy dydaktycznych i dokumentacji:1.Tworzenie pomocy graficznych | Okres stażu | Wykonane pomoce dydaktyczne, prezentacja, scenariusze zajęć, karty pracy, ankiety, dyplomy, gazetki szkolne, Plan Rozwoju Zawodowego, sprawozdanie z jego realizacji i inna dokumentacjaPotwierdzenie dyrektora | ||
2. Opracowanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point.” Polska – to moja Ojczyzna” | Maj 2009 r. | ||||
3. Wykorzystanie programów komputerowych do tworzenia niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą oraz awansem zawodowym . | Okres stażu | ||||
4. Wykorzystanie technologii komputerowej jako pomocy w zajęciach dydaktyczno- wychowawczych. | Maj 2009 r., 2010 r., 2011 r. | ||||
2. | Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego” i innych materiałów dydaktycznych.( scenariusza zajęć i uroczystości szkolnej) | Marzec 2009 r.,2010 r. | Teksty publikacjiPotwierdzenia | ||
3. | Wykorzystanie internetu jako dodatkowego źródła informacji – korzystanie ze stron internetowych instytucji oświatowych i innych, mających związek z oświatą. | Okres stażu | Wykaz stron | ||
§ 8 ust.1 pkt.2 Nauczyciel … w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: REALIZOWAĆ ZADANIA SŁUŻĄCE PODNIESIENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
|
|||||
L.P. | Działania podjęte do realizacji | Termin | Dokumentacja | ||
1. | Opracowanie i wdrożenie wspólnie z koleżankami programu współpracy z rodzicami, w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych” Razem nauczamy i wychowujemy”. | Wrzesień 2008r.- czerwiec 2009r. | ProgramZatwierdzenia
Recenzja |
||
2. | Opracowanie i wdrożenie wspólnie z koleżankami programu “Ekozespoły w edukacji elementarnej”. | Wrzesień 2008r.- czerwiec 2009r. | ProgramZatwierdzenia
Recenzja |
||
3. | Opracowanie i wdrożenie wspólnie z koleżankami programu dotyczącego bezpieczeństwa dziecka w różnych sytuacjach życiowych pt. „Żyj zdrowo i bezpiecznie”. | Wrzesień2010 r.- maj 2011r. | ProgramZatwierdzenia
Recenzja |
||
4. | Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. | Wrzesień 2008r.Czerwiec
2009 r. |
ProgramZatwierdzenia
Recenzja |
||
5.. | Organizacja wypoczynku zimowego. | StyczeńLuty 2010 | Potwierdzenie | ||
6. | Opracowanie i wdrożenie planów pracy :- z uczniem zdolnym ,
– mającym problemy w nauce. |
PaździernikCzerwiec
2010/2011r, Październik Czerwiec 2009/2010r. |
PlanyPotwierdzenia dyrektora | ||
7. | Opracowanie i udostępnienie w bibliotece przedszkolnej scenariuszy zajęć ,uroczystości i innych materiałów dydaktycznych. | Kwiecień 2009 r., 2010 r. 2011 r. | Scenariusze i inne materiały | ||
8. | Sporządzenie dokumentacji dla grupy „0″:1.Opracowanie planu wynikowego dla grupy „0″,
2.Opracowanie kart obserwacji sześciolatka. |
Wrzesień, październik2008 r., 2009 r., 2010 r. | Plan wynikowy.Karta obserwacji sześciolatka. | ||
9. | Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów :„Karta bożonarodzeniowa”,
„Stroik wielkanocny” „Najładniejsza Marzanna” „Jestem bezpieczny” |
Grudzień 2008 r.Marzec 2009 r.
Kwiecień 2010 r. Listopad 2010 r. |
Regulaminy konkursówMateriały konkursowe
Protokoły |
||
10. | Przygotowanie wychowanków do udziału w konkursach recytatorskich, plastyczno-technicznych, organizowanych w przedszkolu oraz przez inne placówki i instytucje – kierowanie przygotowaniami wychowanków do uczestnictwa w konkursach, stymulowanie ich aktywności twórczej. | Okres stażu | Zdobyte dyplomy, nagrodyPotwierdzenie dyrektora | ||
11. | Opieka nad salą zajęć i zabaw oraz szatnią , opracowanie dalszej modernizacji sali i szatni, wzbogacanie wyposażenia w meble, firanki, środki dydaktyczne, zabawki, sprzęt sportowy itp. | Okres stażu | ZdjęciaPotwierdzenie dyrektora | ||
12. | Aktywna realizacja zadań opiekuńczych i wychowawczych nauczyciela wychowawcy:1 Organizowanie wycieczek.
2. Współpraca z rodzicami: – prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców; – pedagogizacja rodziców: opracowanie i wygłoszenie referatów dla rodziców, dotyczących trudnych zachowań dzieci i sposobów radzenia sobie z nimi oraz kinezjologii edukacyjnej, jako wsparcia dla uczniów z problemami w nauce; organizowanie spotkań z różnymi specjalistami: psychologiem, pedagogiem, gazetka ścienna – poradnik dla rodziców ; – organizowanie spotkań integrujących środowisko przedszkolne i rodzinne: Andrzejki Spotkanie przy choince, Dzień Matki i Dzień Ojca, Dzień Babci i Dzień Dziadka, Dzień Dziecka, – współudział rodziców we wdrażaniu opracowywanych programów, przy organizowaniu klasowych i szkolnych uroczystości, imprez integrujących, wycieczek oraz pozyskiwaniu różnych materiałów i środków służących wyposażeniu klasy. 3. Indywidualne konsultacje z rodzicami z wykorzystaniem arkuszy obserwacyjnych, rozmowa o przyjętych kierunkach pracy z dzieckiem w danym roku. |
Okres stażuListopad 2008 r., 2009 r.
Wrzesień, listopad, styczeń, marzec, maj, czerwiec Rok szkolny 2008/2009; 2009/2010; 2010/2011 Listopad 2008r., 2009r., 2010r. Styczeń 2009r, 2010r., 2011r. Maj 2009r, 2010r., 2011r. Styczeń2009r, 2010r., 2011r. Czerwiec 2009r, 2010 r., 2011r. Rok szkolny 2008/2009; 2009/2010; 2010/2011 Rok szkolny 2008/2009; 2009/2010; 2010/2011 |
ZdjęciaProtokoły zebrań z rodzicami
Scenariusze imprez Potwierdzenie dyrektora Referaty Zaświadczenia |
||
13. | Wykazanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych – opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych:1.Zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych.
2.Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. 3.Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. |
Październik 2008rCzerwiec 2009 r.
Październik 2009r Czerwiec 2010 r. |
Opis i analiza przypadków | ||
14. | Aktywna współpraca z różnymi organizacjami i instytucjami wspomagającymi edukację i wychowanie:1.Współpraca z Powiatową Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Piszu:
-konsultacje w przypadku nasuwających się wątpliwości w pracy dydaktyczno- wychowawczej, – kierowanie na badania uczniów z trudnościami w nauce i zachowaniu . 2. Współpraca z Piskim Domem Kultury- udział w organizowanych przedstawieniach i imprezach . 3. Współpraca z Miejsko-Gminną Biblioteką Publiczną w Piszu: -Udział w zajęciach „Jesienne spotkania z bajką”, „ Kochajmy nasze zwierzaki”. 4.Współpraca z Powiatową Policją w Piszu – cykl zajęć w ramach programu” Dzieciaki bezpieczniaki” oraz innych programów dotyczących bezpieczeństwa dzieci. 5. Współpraca z Powiatową Strażą Pożarną – wizyta w najbliższej jednostce w ramach dni otwartych. 6. Współpraca z Nadleśnictwem: – Udział w zajęciach w ramach programu “Zielone lekcje” |
Okres stażu Rok szkolny2008/2009; 2009/2010; 2010/2011. Okres stażu Okres stażu Maj 2008/2009; 2009/2010; 2010/2011. Rok szkolny 2008/2009; 2009/2010; |
ZaświadczeniaZdjęcia
Potwierdzenie dyrektora |
||
15. | Dzielenie się swoją wiedzą poprzez publikację artykułu w gazetce szkolnej dla rodziców, w zakresie następującej tematyki:Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów z trudnościami w nauce. | Rok szkolny :2009/2010; | PotwierdzeniaKserokopie artykułów | ||
§ 8 ust.1 pkt.3
Nauczyciel … w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: POGŁĘBIAĆ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI SŁUŻĄCE WŁASNEMU ROZWOJOWI ORAZ PODNIESIENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO – Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ ODBYWA STAŻ. |
|||||
L.P. | Działania podjęte do realizacji | Termin | Termin | ||
1. | Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym- uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych. | Rok szkolny 2008/2009;2009/2010;
2010/2011. |
Potwierdzenie dyrektora | ||
2. | Udział w przygotowaniu i prowadzeniu szkoleniowych rad w ramach zespołu kształcenia przedmiotowego – przygotowanie materiałów szkoleniowych i przeprowadzenie szkoleń na temat:1.Gry i zabawy integracyjne.
2.Przyczyny i objawy zachowań agresywnych wśród dzieci. |
Luty 2009 r.,2010 r. | Potwierdzenie dyrektora | ||
3. | Aktywny udział w pracach zespołu przedszkolnego, przedmiotowego i zadaniowego. | Okres stażu | Kserokopie protokołów z posiedzeń zespołu.Opis i analiza | ||
4. | Uczestnictwo w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego: kursach, szkoleniach, warsztatach dotyczących następującej tematyki:- Awans zawodowy nauczyciela;
– Agresja – rodzaje, przyczyny i sposoby jej eliminowania; – Metody i formy aktywizujące; – Metody wspierające rozwój dzieci; – Praca z uczniem trudnym i zdolnym; |
Rok szkolny 2008/2009;2009/2010;
2010/2011. |
Zaświadczenia | ||
5. | Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli | Grudzień 2008 r., 2010 r. | Scenariusze zajęćAdnotacje w dzienniku | ||
6. | Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. | Okres stażu | Potwierdzenia | ||
7. | Studiowanie literatury pedagogicznej – czasopism i książek dotyczących pracy dydaktyczno- wychowawczej. | Okres stażu | Wykaz książek i czasopism |