Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Anny Gonerskiej
Ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Przygłów 2009r.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoAnna Gonerska Szkoła Podstawowa w Przygłowie Termin odbywania stażu: 01.09.2009r. – 31.05.2012r. Ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego |
|||
Zadania | Formy realizacji | Dowody realizacji | Termin |
§ 7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach. |
|||
Poznanie procedury awansu zawodowego. |
|
Notatki własne, stosowanie się do poznanych przepisów prawa w trakcie odbywania stażu.Zaświadczenie o ukończonym kursie.
Plan rozwoju zawodowego. |
IXPodczas stażu IX |
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |
|
Kontrakt, terminarz spotkań, karty obserwacji zajęć, konspekty zajęć, karty pracy, karta samooceny, karta ewaluacyjna. | Wg terminarza spotkań |
Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. |
|
Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itd., zgromadzone materiały, lista obecności z posiedzeń Rady Pedagogicznej. | Podczas stażu |
Opracowanie artystycznego programu autorskiego „Mały plastyk”. |
|
Program artystyczny „Mały plastyk”, materiały pomocnicze, karta ewaluacyjna, sprawozdanie z odbytej wystawy, udział w konkursach. | Rok 2009/20102010/2011, 2011/2012. |
Doskonalenie własnego warsztatu pracy. |
|
Zbiór materiałów, zaświadczenia, zgromadzona literatura, karty pracy, scenariusze, pomoce dydaktyczne. | Podczas stażu |
Prowadzenie dokumentacji klasowej. |
|
Prawidłowo wypełnione dzienniki, karty i arkusze obserwacji dziecka, protokoły. | Podczas stażu |
Sprawowanie opieki nad studentką odbywającą praktykę w oddziale przedszkolnym. |
|
Scenariusze zajęć, karty obserwacji, kopia umowy, opinii. | IX-X 2009r. |
Publikowanie własnych prac. |
|
Adresy stron internetowych, adres internetowy szkoły. | Podczas stażu |
§ 7 ust. 2 pkt 2
„Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.” |
|||
Zadania | Formy realizacji | Dowody realizacji | Termin |
Poznanie środowiska dzieci i ich sytuacji rodzinnej. |
|
Karty obserwacji dzieci, ankiety, kontrakt, scenariusze zajęć, zapisy w dzienniku zajęć, notatki własne. | Podczas stażu |
Nawiązanie współpracy z pedagogiem szkolnym. |
|
Scenariusz zajęć, tematy w dzienniku zajęć | Wg potrzeb |
Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. |
|
Program kółka plastycznego,Scenariusze,materiały własne, zaświadczenia, sprawozdania, karty wycieczek. | Podczas stażu |
Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. |
|
Opis i analiza podjętych działań, zgromadzone materiały. | Wg potrzeb |
Działania charytatywne. |
|
Opis i analiza podjętych działań. Podziekowania. | Wg potrzeb |
Podjęcie współpracy z organizacjami wspomagającymi pracę szkoły. |
|
Sprawozdania z odbytych spotkań, zapisy w dzienniku zajęć. | Podczas stażu |
Pozyskiwanie środków materialnych na rzecz lepszego funkcjonowania klasy i szkoły. |
|
Karta zgłoszeniowa, adresy firm, listy pisane do danych firm, instytucji. | Wg potrzeb |
Współorganizowanie i udział w konkursach ,imprezach uroczystościach organizowanych przez szkoły oraz inne instytucje.___________________________
Organizacja współpracy z rodzicami. |
– „Spotkanie z jesienią”,
_____________________________________________
|
Scenariusze imprez,karty ewaluacji, dyplomy, materiały własne.________________________
Kontrakt z rodzicami, protokoły z zebrań klasowych, scenariusze spotkań, referaty,ankiety, harmonogram spotkań. |
Podczas stażu______________
Podczas stażu |
§ 7 ust. 2 pkt 3
„Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej”. |
|||
Zadania | Formy realizacji | Dowody realizacji | Termin |
Doskonalenie umiejętności obsługi komputera. |
|
Zaświadczenie o ukończonym kursie | Podczas stażu |
Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela. |
|
Konspekty zajęć, scenariusze itd., protokolarz z posiedzeń Rady Pedagogicznej | Podczas stażu |
Przygotowanie prezentacji multimedialnej na posiedzenia Rady Pedagogicznej |
|
Treść referatu, prezentacja multimedialna na płycie CD materiały dla nauczycieli. | Podczas stażu |
Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu, encyklopedii multimedialnych. |
|
Wykaz adresów portali edukacyjnych,karty wycieczki, nazwy encyklopedii multimedialnych. | Podczas stażu |
Podnoszenie swoich umiejętności interpersonalnych. |
|
Zaświadczenia o ukończeniu kursów,szkoleń. | Wg potrzeb |
§ 7 ust.2 pkt 4
„Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej oraz postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań”. |
|||
Zadania | Formy realizacji | Dowody realizacji | Termin |
Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. |
|
Zaświadczenia, notatki własne, zgromadzone materiały.Literatura przedmiotu, zestawy ćwiczeń, zabaw. | Podczas stażu |
Dzielenie się wiedzą z rodzicami uczniów oraz z innymi nauczycielami. |
|
Referaty, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, karta obserwacji zajęć. | Podczas stażu |
Realizowanie zadań wychowawczych podczas pracy z dziećmi. |
|
Tekst kontraktu, zestawy zabaw, ćwiczeń, pomoce dydaktyczne, otrzymane dyplomy. | Podczas stażu |
§ 7 ust. 2 pkt 5
„Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły , w której nauczyciel odbywa staż”. |
|||
Zadania |
Formy realizacji | Dowody realizacji | Termin |
Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty. |
07 września2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2004r. Nr 199, poz. 2046 ze zmianami),
|
Notatki własne, stosowanie poznanych przepisów w praktyce. | Podczas stażu |
Poznanie zasad funkcjonowania szkoły. |
*Regulamin Rady Pedagogicznej, *Regulamin Rady Rodziców, * Regulamin Samorządu Uczniowskiego |
Rzetelne stosowanie poznanych przepisów w praktyce. | Podczas stażu |
Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego. |
|
Notatki własne, protokoły z posiedzeń RP, przygotowanie referatów, czynny udział w aktualizacji programu wychowawczego, | Podczas stażu |
Opracowała:
Anna Gonerska