Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
mgr Agnieszka Ćmiel
nauczyciel wychowania
przedszkolnego w Przedszkolu Miejskim Nr 5
w Lubartowie
Data rozpoczęcia stażu:
01.09.2009r.
Czas trwania stażu:
01.09.2009r. – 31.05.2012r. (2 lata i 9 miesięcy)
Opiekun stażu: Marta
Matyjaszczyk
Posiadane
wykształcenie: wyższe w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
A. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego
nauczyciela mianowanego.
B. Cele szczegółowe:
1. Umiejętność
organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych
działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych
działaniach.
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
2.
Wstępna ocena własnych umiejętności i możliwości.
3.
Konsultacje z Dyr. Przedszkola w zakresie sfery rozwoju zawodowego.
4.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
5.
Dokumentowanie przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego.
6.
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
7.
Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej.
8.
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego.
9.
Organizowanie i planowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej.
10.
Ocena skuteczności działań dydaktyczno- wychowawczych.
2.
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki
środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i
cywilizacyjnych.
1.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
2.
Współpraca z innymi placówkami oświatowymi.
3.
Współpraca z placówkami kulturalnymi.
4.
Podejmowanie działań uwzględniających współczesne problemy społeczne.
3.
Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii komputerowej i
informacyjnej.
- Wykorzystywanie
technologii komputerowej w pracy dydaktycznej. - Wykorzystywanie technologii komputerowej w pracy
indywidualnej z dziećmi. - Uzyskiwanie
informacji i pomocy dydaktycznych z Internetu.
4.
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki
oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w
sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem
realizowanych przez nauczyciela zadań.
- Gromadzenie
literatury z psychologii, pedagogiki i dydaktyki. - Samodzielne
studiowanie literatury pedagogicznej, metodycznej, psychologicznej. - Wykorzystanie
zdobytych wiadomości w swojej pracy wychowawczo – dydaktycznej. - Poszerzanie
wiadomości i umiejętności o wybrane zagadnienia dotyczące pracy z dziećmi. - Uczestniczenie
w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
5.Umiejętność posługiwania się
przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w
sprawach nieletnich, w
zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
1. Przypomnienie przepisów dotyczących systemu
oświaty.
2.
Przypomnienie przepisów dotyczących
realizacji zadań przedszkola.
3.
Doskonalenie znajomości przepisów
dotyczących systemu oświaty.
ROZPORZADZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 grudnia
2004r.
Dz.
U. Nr 260 z późn. zmianami
1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu
pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich
skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust.2 pkt 1).
ZADANIA
|
FORMY REALIZACJI |
TERMIN REALIZACJI |
DOWODY REALIZACJI |
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. |
Analiza przepisów prawa oświatowego:
– – – Konsultacje z |
2009r. |
wykaz |
2.
|
|
2009r. wrzesień |
zebrane dokumenty |
3.
|
Prowadzenie |
na bieżąco okres stażu |
zaświadczenia, |
4.
|
Nawiązanie – zawarcie kontraktu, ustalenie zasad – opracowanie harmonogramu spotkań, – omówienie i analiza prowadzonych Obserwacja Prowadzenie
|
2009r. wrzesień
2
2
|
kontrakt,
|
5. doskonaleniu
|
Udział w – aktywny udział w radach – przygotowywanie materiałów – uczestniczenie w zajęciach otwartych – prowadzenie zajęć otwartych dla |
okres
okres |
potwierdzenie
zaświadczenia |
6. Uczestniczenie w zewnętrznym doskonaleniu zawodowym.
|
Udział w |
okres |
zaświadczenia |
7.
|
Wzbogacanie Poszerzanie Zorganizowanie Założenie Wzbogacenie
|
okres |
scenariusze
zdjęcia, |
8.
|
Planowanie i – zbieranie wstępnych informacji o – sporządzanie miesięcznych planów – zaplanowanie pracy indywidualnej z – opracowanie scenariuszy zajęć Prowadzenie |
okres |
zaświadczenie
|
9.
|
Rejestrowanie Określenie – planowanie pracy indywidualnej, – podjęcie stosownych działań. |
pod |
karty |
II. Umiejętność
uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych dzieci, problematyki środowiska
lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust.2
pkt 2).
ZADANIA
|
FORMY |
TERMIN |
DOWODY |
1. środowiska
|
Poznanie – – |
okres |
notatki |
2. środowiska |
Tworzenie Udział w
|
okres |
scenariusze
zaświadczenia, |
3. działań pomocy
|
Udział w Zachęcanie
|
okres |
opis
zdjęcia |
4. zdrowia
|
Udział w Urządzenie
|
2009/2010 |
scenariusze
zdjęcia
|
5. działań
|
Udział dzieci w ogólnopolskiej akcji Oglądanie Nawiązanie
|
okres
wrzesień |
opis |
III. Umiejętność
wykorzystywania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej
(§7 ust.2 pkt 3).
ZADANIA
|
FORMY |
TERMIN |
DOWODY |
1. technologii komputerowej w dydaktycznej.
|
Opracowanie Tworzenie na Organizowanie |
okres |
płyty z zdjęciami
egzemplarz |
2. w informatycznej i komunikacyjnej. |
Korzystanie z Uzyskiwanie |
płyty |
IV. Umiejętność
zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych
zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w
rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela
zadań. (§ 7 ust.2 pkt 4).
ZADANIA |
FORMY |
TERMIN REALIZACJI |
DOWODY REALIZACJI |
1. Studiowanie literatury |
Zapoznanie Gromadzenie |
okres |
wykaz książek, |
2. wiadomości o zagadnienia pracy |
Poszerzanie – – Poszerzanie
|
okres |
zaświadczenia |
3.Zastosowanie zdobytej wiedzy w pracy
|
Dzielenie się Zachęcanie Wykorzystanie Współpraca z |
okres
|
opis działań |
V. Umiejętność
posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub
postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której
nauczyciel odbywał staż. (§ 7 ust.2 pkt 5).
ZADANIA | FORMY REALIZACJI | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
1. dokumentacji i oświatowych pracę
|
Dogłębne – – – – –
|
2009/2010r. |
wykaz |
2. Doskonalenie znajomości
|
Analiza – – – Śledzenie Zapoznanie 1 Poszerzanie
|
okres
2009/2010r.
okres |
wykaz
zaświadczenia kursów,
|