Data rozpoczęcia – 01 września 2004r.
Wymiar stażu – 2 lata 9 miesięcy
Data zakończenia – 31 maja 2006r.
SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO | L.P. | ZADANIA | FORMY REALIZACJI | TERMIN | DOWODY REALIZACJI, UWAGI |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ORGANIZACYJNA |
1.
|
Poznawanie procedury awansu zawodowego
|
Poznawanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
– Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r., – Ustawa z dnia 18 lutego o zmianie Karta Nauczyciela, – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli. – Udział w Radach Pedagogicznych „Zasady awansu zawodowego nauczycieli”.
|
VIII/IX
2004r. IX/XI 2004r. |
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania.
Zaświadczenie. |
2. | Skorelowanie własnych działań z zadaniami szkoły | Analiza dokumentacji szkoły:- Statutu Szkoły, Programu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Planu Pracy Szkoły, harmonogramu szkoleniowych rad pedagogicznych,
– Programu Wychowawczego, planu pracy Samorządu Uczniowskiego. |
IX/X2004r. | Notatki, poświadczenia dyrektora szkoły. | |
3. |
Opracowanie
planu rozwoju zawodowego
|
Analiza przepisów prawa oświatowego i korzystanie z materiałów informacyjnych przez Internet.
Uczestniczenie w kursie „Rozwój zawodowy i awans nauczyciela”. |
IX 2004r. | Plan rozwoju zawodowego, zaświadczenie o ukończeniu kursu. | |
4. | Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zasad.Aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej.
Współpraca z rodzicami: – zebrania z rodzicami, – imprezy szkolne, – utworzenie galerii przedszkolnej, – naprawa sprzętu w sali oddziału przedszkolnego, – organizacja wycieczek. |
Udział w procesie wewnątrzszkolnegodoskonalenia. | cały staż | Rady szkoleniowe, artykuły, warsztaty, referaty, scenariusze.Plany pracy, referaty, notatki służbowe.
Zeszyt spotkań, zapisy w kronice, wyciągi z protokołów, zdjęcia. |
|
5. | Systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami. | – Współpraca z władzami samorządowymi. Określenie potrzeb, pozyskanie partnerów do współpracy, pomoc w organizacji imprez szkolnych i pozaszkolnych.- Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Wejherowie, porady.
– Zgłoszenie osób będących w trudnej sytuacji materialnej (dzieci, dorosłych). – Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi. Prezentacje, spotkania. – Współpraca z Policją. – Nawiązanie współpracy z redakcją miesięcznika „Nasza Gmina” i innymi. |
cały staż | Potwierdzenia, notatki służbowe, zdjęcia.Potwierdzenia.
Kopie pism. Dokumentacja fotograficzna, potwierdzenia, zdjęcia. Potwierdzenia, notatki służbowe. Zamieszczone publikacje. |
|
Aktualizacja gazetek klasowych, systematyczna prezentacja prac uczniów, wykonywanie pomocy dydaktycznych zgodnie z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi. | cały staż | Zdjęcia, teczki prac uczniowskich, pomoce dydaktyczne. | |||
7. | Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. | Gromadzenie dokumentów. | cały staż | Zaświadczenia, wyciągi z protokołów, kserokopie, ankiety, spis literatury, wykaz konsultacji, materiały szkoleniowe, zdjęcia, scenariusze zajęć. | |
8. | Przygotowanie projektu sprawozdania. | Skompletowanie i ocena wszelkich dokumentów. Autorefleksja, opis realizacji planu rozwoju. | Po odby –ciustażu. | Sprawozdanie. | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
OSOBISTA |
1.
|
Dokonanie analizy własnych kompetencji. | Skompletowanie i ocena dokumentów własnej pracy.
Uświadomienie sobie własnych niedoskonałości wymagających poprawy, określenie mocnych i słabych stron. Autorefleksja. |
Po stażu. | Schemat analizy kompetencji. Określanie rzeczywistej długości stażu adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości. |
2. | Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. | Udział w pracach zespołu samokształceniowego, uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, warsztatach. | cały staż | Zaświadczenia, plan pracy zespołu samokształceniowego, protokoły spotkań, scenariusze zajęć. | |
3. | Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. | Kursy doskonalące, warsztaty terapeutyczne, edukacyjne. | cały staż | Zaświadczenia. | |
4. | Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. | Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej, prowadzenie dziennika lektur. Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych.Śledzenie na bieżąco publikacji w portalach edukacyjnych Internetu.
Prowadzenie dziennika lektur, udział w konferencjach metodycznych, dyskusjach, konsultacje z edukatorami. |
cały staż | Dziennik lektur.Wydruk komputerowy.
Zaświadczenie z udziału w konferencjach metodycznych, wykaz konsultacji. |
|
5. | Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych działań. | Prowadzenie kroniki szkolnej, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla dzieci w wieku 3-5 lat nie uczęszczających do przedszkola. | cały staż | Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia, plany zajęć, wyciągi z protokołów. | |
6. | Obserwacja i analiza możliwości dziecka. | Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi:- arkusz obserwacji dziecka,
– badanie kompetencji dzieci na podstawie wstępnych i końcowych obserwacji, – badanie opanowywania przez dzieci założonych umiejętności. |
cały staż | Sporządzenie bieżącej dokumentacji, wyniki badań. | |
7. | Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja. | Przygotowanie materiałów szkoleniowych na posiedzeniach rady pedagogicznej, prowadzenie zajęć otwartych.Publikacje w internetowych portalach edukacyjnych. | cały staż | Referaty, scenariusze zajęć.Opublikowane materiały. | |
8. | Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. | Udział w zajęciach warsztatowych, zgromadzenie informacji, autorefleksja, samoocena. | cały staż | Zaświadczenia, materiały szkoleniowe. | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
DYDAKTYCZNA |
1. | Korzystanie z dorobku innych nauczycieli. | Obserwacja zajęć innych nauczycieli prowadzonych metodami aktywnymi. | cały staż | Prowadzenie udziału w zajęciach otwartych. |
2. | Dzielenie się własnymi doświadczeniami. | Prowadzenie zajęć otwartych metodami aktywizującymi. | cały staż | Scenariusz zajęć. | |
3. | Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej według nowych rozwiązań. | Studiowanie literatury, konsultacje. | cały staż | Plan wychowawczo-dydaktyczny. | |
4. | Dalsza aranżacja wystroju sali nr 16. | Zakup nowych pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć. | cały staż | Dokumentacja fotograficzna. | |
5. | Opracowanie programu wstępnej adaptacji dziecka 6 – letniego. | Spotkania z rodzicami i dziećmi 6 – letnimi rozpoczynającymi uczęszczającymi do szkoły od nowego roku szkolnego. | V/VI2005r. | Program wstępnej adaptacji dziecka 6 – letniego do szkoły. | |
6. | Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań teatralnych i filmowych uczniów. | Wyjazdy do kina, teatru. Udział w przedstawieniach | cały staż | Zdjęcia, karty wycieczek, potwierdzenia. | |
7. | Udział uczniów w konkursach. | Aktywne uczestnictwo w konkursach szkolnych i pozaszkolnych, | cały staż | Wyróżnienia, dyplomy, podziękowania. | |
8. | Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. | Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu.Współpraca z informatykiem, zapoznanie się z obsługą drukarki, kserokopiarki, skanera.
Opracowanie, przygotowanie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem komputera (Karty pracy, krzyżówki, rebusy, testy). Opracowanie cyklu zajęć dla dzieci 6 – letnich. Udział w kursie komputerowym. |
cały staż | Scenariusze zajęć, pomoce wykonane na komputerze.Scenariusze zajęć, zdjęcia, rysunki.
Zaświadczenie. |
|
9. | Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. | Aktywny udział w różnych formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. | cały staż | Zaświadczenia. | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Nauczyciela-zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela-wychowawcy. | Opracowanie działań wychowawczych dla oddziału przedszkolnego. | IX/X2004r.
IX/X 2005r. IX/X 2006r. |
Plan wychowawcy klasy. | |
2. | Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. | Spotkania z rodzicami, przeprowadzanie wywiadów na temat sytuacji materialnej wychowanków, współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w …… . | cały staż | Terminarz spotkań.Wnioski o udzielenie pomocy materialnej uczniom skierowane do dyrektora szkoły i opieki społecznej. | |
3. | Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami. | Prowadzenie spotkań z rodzicami metodami aktywizującymi. Kontakty i rozmowy indywidualne z rodzicami. Utworzenie kącika pedagogicznego dla rodziców.Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców. | cały stażwg planu | Plan spotkań z rodzicami. Protokoły spotkań, ankiety, referaty, zdjęcia, kronika, notatki z rozmów.Scenariusze zajęć otwartych. | |
4. | Protokoły spotkań, ankiety, referaty, zdjęcia. | Wycieczki, imprezy klasowe i szkolne zgodnie z kalendarzem imprez. | cały staż | Potwierdzenia, zdjęcia, karty z kroniki. | |
5. | Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych u uczniów. | Studiowanie literatury i prasy fachowej, podmiotowe traktowanie wychowanków, udział w warsztatach.Dokładna znajomość Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego.
Współpraca z pedagogiem. |
cały staż | Dziennik lektur, uwagi, refleksje, zaświadczenia.Plan wychowawczy.
Notatki. |
|
6. | Praca z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze. | Analiza przypadku, rozmowy z uczniem, rodzicem, psychologiem, pedagogiem szkolnym. | cały staż | Opis przypadku, notatka służbowa. | |
WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZA |
7. | Tworzenie i kultywowanie tradycji rodzinnej, szkolnej, świątecznej. | Opracowanie scenariuszy imprez:- Dzień Babci i Dziadka,
– Dzień Matki, – Dzień Ziemniaka, itp. |
cały staż | Scenariusz imprez, sprawozdania, zdęcia. |
8. | Kultywowanie regionalizmu. | Wycieczka do Szymbarka. Wystawka stroju kaszubskiego w kąciku regionalnym, zbieranie eksponatów, piosenek, wierszy. | cały staż | Lista uczestników wycieczki, zdjęcia wystawy, teksty piosenek, wierszy, zdjęcia z wycieczki. | |
9. | Rozwijanie u dzieci zainteresowań najbliższym otoczeniem, krajem poprzez organizowanie różnych wycieczek, spotkań. | Spotkania z pracownikami Urzędu pocztowego, placówkach handlowych i usługowych , wycieczki do skansenu we Wdzydzach, wycieczki piesze poza teren szkoły, itp. | wg planów pracy wych.-dyd. | Notatki ze spotkań, zdjęcia, plany wycieczek | |
10. | Działalność w środowisku lokalnym. | Współudział w różnego rodzaju przedsięwzięciach lokalnych: Dzień Babci i Dziadka, Dzień Matki, Dzień Dziecka, bal karnawałowy itp. | cały staż | Zaświadczenia, zdjęcia, sprawozdania, dyplomy, notatki prasowe. | |
11. | Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych nauczyciela wychowawcy. | Zajęcia prowadzone z całą grupą, zajęcia indywidualne, wyrównawcze, pogadanki, gazetki tematyczne, spacery, wycieczki, uroczystości szkolne, zajęcia otwarte dla rodziców.Systematyczny kontakt z logopedą.
Kierowanie dziecka na badania do Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej. Prowadzenie kroniki przedszkolnej. |
cały staż | Wyciągi z protokołów, sprawozdania, kronika, zdjęcia, scenariusze.Materiały do ćwiczeń.
Wniosek, opinia. Kronika |
|