PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Ewa Glich, nauczyciel mianowany
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2008
Data zakończenia stażu: 31 maj 2011
Sopot, 1 września 2008
(Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu za zgodą dyrektora)
Ewa Glich – nauczycielka wychowania przedszkolnego w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi Nr 12 w Sopocie
Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego
Posiadane kwalifikacje:
– studia magisterskie – Edukacja Artystyczna
– studia licencjackie – Wychowanie Plastyczne
– Studium Wychowania Przedszkolnego – Wychowanie Przedszkolne
Staż pracy pedagogicznej: 26 lat
Podstawy prawne:
– Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (rozdział 3a – awans zawodowy nauczycieli)
– Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela i zmianie niektórych ustaw
– Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
– Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
– Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli
Terminarz:
- Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu – 01.09.2008 r.
- Przedstawienie Planu Rozwoju Zawodowego – wrzesień 2008 r.
- Sprawozdanie z realizacji założeń Planu – czerwiec 2011 r.
- Opiniowanie działań – Rada Rodziców – czerwiec 2011 r.
- Ocena realizacji Planu Rozwoju Zawodowego przez dyrektora przedszkola – czerwiec/lipiec 2011 r.
- Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego – czerwiec/lipiec 2011r.
Cel główny:
– uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Cele szczegółowe:
– własny rozwój zawodowy
– wspieranie rozwoju placówki
– podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych
– podniesienie jakości pracy przedszkola
Obszar rozwoju zawodowego | Działania nauczyciela | Dokumentacja | Termin realizacji |
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
& 8 ust. 2 pkt 1 |
Opracowanie i wdrażanie autorskiego programu „Muzyką malowane”
Zajęcia otwarte dla rodziców – ćwiczenia plastyczno-muzyczne polegające na malowaniu określonych nastrojów, emocji, przeżyć. Realizacja cyklu „Rodzinne soboty” Plenery malarskie: – „Muzyka lasu” – „Morskie nastroje” Realizacja cyklu „Moja mała ojczyzna – moje przedszkole, moje miasto, mój region”. |
Program autorski
Scenariusze zajęć Opis Ankiety ewaluacji Plan realizacji Scenariusze zajęć |
Rok szk.
2009/2010 Listopad 2009 Październik 2009 r. Maj 2010 r. Rok szk. 2008/2009 |
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
& 8 ust. 2 pkt 2 |
Pozyskiwanie z Internetu informacji potrzebnych nauczycielowi
Przygotowywanie dokumentów placówki Opracowywanie pomocy dydaktycznych na zajęcia Tworzenie i opracowywanie dokumentacji zawodowej Publikacja Planu Rozwoju Zawodowego na stronie www Uaktualnianie strony internetowej przedszkola Wykorzystanie środków audiowizualnych (magnetofonu, odtwarzacza CD i magnetowidu) do uatrakcyjnienia zajęć edukacyjnych. Wykorzystanie aparatu cyfrowego do prowadzenia kroniki przedszkolnej Korzystanie z wydawnictw internetowych |
Regulaminy, plany działania, dyplomy,
zaproszenia, podziękowania Karty pracy, rysunki, utwory literackie Arkusze diagn., ankiety, plany pracy, scenariusze zajęć, sprawozdania. Plan Rozwoju Zawodowego Płyty CD Filmy DVD Scenariusze zajęć Kronika przedszkolna Strona internetowa przedszkola Pozyskane książki Opis |
Cały okres stażu
Cały okres stażu Cały okres stażu Wrzesień 2008 Cały okres stażu Cały okres stażu Rok szk. 2008/09 Cały okres stażu |
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
& 8 ust. 2 pkt 3 |
Prowadzenie zajęć otwartych zgodnie z rocznym planem pracy dla młodszych stażem nauczycieli i odbywających staż na wyższy stopień z wykorzystaniem
metod aktywizujących Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą zdobytą na różnych formach doskonalenia zawodowego. Gromadzenie i udostępnianie ciekawych artykułów, konspektów, scenariuszy zajęć itp. Przygotowanie własnych scenariuszy na uroczystości okolicznościowe i udostępnienie innym nauczycielom w przedszkolu i Internecie Przygotowanie materiałów na posiedzenia Rad Pedagogicznych. Prowadzenie Rady Szkoleniowej Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców – zajęcia otwarte w oparciu o Konwencję Praw Dziecka – zajęcia otwarte z zakresu przygotowania do nauki pisania i czytania Publikacje w Internecie Współpraca z rodzicami – wygłaszanie referatów na zebraniach z rodzicami |
Miesięczne plany pracy
Scenariusze zajęć Potwierdzenie dyrektora Dwukrotnie zrealizowane J Artykuły prasowe Konspekty Scenariusze zajęć Narzędzia diagnostyczne Mam w kompie Scenariusze uroczystości: Dzień Babci i Dziadka Dzień Matki i Ojca itp. Mam, ale bez podania do Internetu Tak – mam zrealizowane Potwierdzenie dyrektora (zrealizowane) Scenariusze zajęć Ankiety ewaluacji Opis zrealizowane Nie mam L Pomyśleć i zaprosić rodziców i dyrekcję MAM Już trzeba myśleć co tam napisać!!! Referaty (o reformie, o wirusie AH1N1 i na temat nowej podstawy programowej) |
Rok szk. 2008/09/10/11
Cały okres stażu Cały okres stażu 2009 r. 2010 r. Maj 2009 r. Maj 2010 r. Luty 2011 r. Styczeń 2009 r. Styczeń 2010 r. Styczeń 2011 r. |
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
& 8 ust. 2 pkt 4a |
Wdrażanie i realizacja programu „Moja sprawność i zdrowie” Zrobić to w końcu, wziąć od Marylki!!!
Opracowanie i wdrażanie elementów programu autorskiego w zakresie „Edukacji zdrowotnej i społeczno- emocjonalnej dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat” Opracowywanie rocznych planów pracy przedszkola |
Karty obserwacji dzieci z aktywności ruchowej w sportowym ZOO
Program Scenariusze zajęć Roczne plany pracy przedszkola Współtworzyłam plan, przpisywałam na komputerze |
Rok szk. 2010/2011
Rok szk. 2009/2010 Rok szk. 2008/09/10/11 |
Poszerzanie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczącej zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
& 8 ust. 2 pkt 4c |
Wdrażanie metody projektów w praktyce
Przygotowanie Jasełek Bożonarodzeniowych Realizacja cyklu zajęć „Zabawy w teatr” Inscenizacja bajek Przygotowywanie uroczystości i festynów przedszkolnych – Festyn „Kolorowego latawca i pieczonego ziemniaka” – Rodzinny festyn sportowy – Pasowanie na „Zerówkowicza” – Wigilia – Dzień Babci i Dziadka – Dzień Matki i Ojca Organizacja konkursów plastycznych: – „Sopot – moje miasto” – „Hafty kaszubskie” Współudział w organizacji i prowadzeniu międzyprzedszkolnego konkursu wiedzy o Sopocie „Sopocki Omnibusik” |
Opis (XII’08- Jasełka, XII’09- Jasełka)
(Szewczyk dratewka) (Załoga na pokład) Harmonogram uroczystości Opis Sprawozdanie z realizacji Ten się odbył, a hafty chyba tak J Sprawozdanie z realizacji Zacząć myśleć już w marcu!!! |
Grudzień 2008, 2009, 2010
Czerwiec 2008, 2009, 2010 Wrzesień 2008, 2009, 2010 Kwiecień 2008/09/10 Październik 09 Grudzień Styczeń Maj/Czerwiec Styczeń 2009 Kwiecień 2009 Kwiecień 2009/10/11 |
Wykonywanie działań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
& 8 ust. 2 pkt 4e |
Wspólne działanie z instytucjami i strukturami samorządowymi:
1. Samorządowa Szkoła Podstawowa Nr 9 w Sopocie – współpraca z pedagogiem szkolnym – uczestniczenie w uroczystości pasowania na ucznia – wycieczka do szkoły- uczestniczenie w lekcjach I klasy – badanie losów absolwentów – współudział w organizowaniu festynu szkolnego 2. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna – kierowanie dzieci na badania dojrzałości szkolnej – współpraca z psychologiem 3. Osiedlowy Klub Plastyczny – realizacja przedsięwzięcia „Zabawy plastyczne” 4. Biblioteka Osiedlowa – spotkania w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” 5. Komenda Miejskiej Straży Pożarnej – wycieczka do Straży Pożarnej 6. Komenda Miejska Policji w Sopocie w ramach programu „Bezpieczna droga do przedszkola” – spotkanie z funkcjonariuszami policji Organizowanie i uczestniczenie w akcjach charytatywnych, między innymi: – zbiórka pieniędzy ze sprzedaży ciast i garmażu na Festynie „Kolorowego latawca i pieczonego ziemniaka” dla wychowanka naszego przedszkola z porażeniem mózgowym Współpraca z Przedszkolem w Gdańsku – zbiórka plastikowych nakrętek ze sprzedaży, których zostanie zakupiony wózek dla chłopca porażonego prądem |
Potwierdzenie
Opis Pamiętaj w Maju!!! Umów wcześniej!!!!! Opis Skierowania wraz z opinią o dziecku To trzeba wykonać!!! Opis Opis ? Potwierdzenie Od kogo? Spotkanie z autorką poezji dla dz. Opis Opis Sprawozdanie z podjętych działań Podziękowanie Nakrętki Sprawozdanie Podziękowanie Pytać Anię P. czy posiada podziękowanie!!! |
Czerwiec
Październik 2010 r. Maj 2010 r. Marzec 2010 r. Wg potrzeb Luty 2009 r. Kwiecień IV 2010 Maj Wrzesień Wrzesień 2008r. Październik, Listopad 2008r. |
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
& 8 ust. 2 pkt 5 |
Opis i analiza przypadku:
– Problem dziecka nadpobudliwego psycho-ruchowo – Słabe przystosowanie społeczne dziecka 6 letniego |
Opis i analiza
(Mikołaj)? (Kacper)? |
Kwiecień 2011r.
Czerwiec 2010r. |
Opracowała: mgr Ewa Glich Zatwierdzam do realizacji: