Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Teresa Weber
Stanowisko: nauczyciel
Miejsce pracy: Publiczne Przedszkole w Brzeziu
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Termin rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2016
Termin zakończenia stażu: 31 maj 2019
§8 UST.2 PKT. 1* Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Sposób dokumentacji |
Termin |
1. | Poznanie procedury awansu zawodowego. | – analiza przepisów prawa oświatowego;
-opracowanie planu rozwoju zawodowego; – dokumentowanie realizacji planu rozwoju; – pisanie sprawozdań z realizacji planu 1 razy w roku. |
– plan rozwoju zawodowego;
– sprawozdanie z realizacji planu rozwoju. |
Wrzesień 2016
Okres stażu notatka |
2. | Doskonalenie własnego warsztatu pracy, podwyższanie własnych kwalifikacji i jakości pracy przedszkola. | – udział w różnych (wewnętrznych i zewnętrznych) formach doskonalenia zawodowego , adekwatnych do potrzeb własnych i przedszkola;
(kursy doskonalące, warsztaty, zajęcia koleżeńskie); – systematyczne zapoznawanie się z literaturą, publikacjami i artykułami pedagogicznymi. -wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy. |
– potwierdzenie przez dyrektora uczestnictwa w warsztatach lub zaświadczenie o ukończeniu kursu.
|
Okres stażu
2016/2019
okres stażu |
3. | Aktywny udział w tworzeniu dokumentów przedszkola. | – propozycje narad szkoleniowych, tematów do planu rocznego;
– praca w zespołach powołanych do tego celu; – opracowanie rocznego planu opiekuńczo, wychowawczo- dydaktycznego; – opracowanie ankiety dla rodziców |
– notatka
– plan roczny rok szkolny 2016/2019; – ankieta |
Okres stażu
Czerwiec 2017 |
4. | Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami. | – opracowanie planu współpracy z rodzicami;
-prowadzenie rozmów indywidualnych; – organizowanie uroczystości okolicznościowych dla rodziców wg planu rocznego
|
– plan współpracy z rodzicami;
– harmonogram rozmów; |
Okres stażu
|
§8 UST.2 PKT. 2* Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Sposób dokumentacji |
Termin |
1. | Poszerzenie wiedzy dotyczącej technologii informacyjnej i komunikacyjnej. | – ukończenie kursów doskonalących;
– wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy. |
– zaświadczenie o ukończeniu kursów. | 2016/2019 |
2. | Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. | – opracowanie planów pracy, konspektów, scenariuszy, kart pracy i pomocy dydaktycznych;
– wykonywanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń; – przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego; – wykorzystanie na zajęciach urządzeń multimedialnych i programów edukacyjnych. |
– przykładowe materiały, arkusze, plany, konspekty zajęć | Okres stażu |
3. | Korzystanie z Internetu. | -wykorzystanie Internetu do gromadzenia informacji potrzebnych do przygotowania i realizacji planów miesięcznych pracy z dzieckiem;
– śledzenie innowacji w nauczaniu dostępnych w Internecie;– zamieszczanie informacji o grupie na stronie internetowej przedszkola orz zamieszczanie aktualności, wierszy i piosenek |
– przykłady materiałów
z Internetu; – dokumentacja stażu. – strona internetowa |
okres stażu |
§UST.2 PKT. 3* Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Sposób dokumentacji |
Termin |
1. | Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami | – prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli;
– udostępnianie opracowanych konspektów, materiałów, scenariuszy uroczystości – zorganizowanie warsztatów dla nauczycieli wychowania przedszkolnego |
– konspekty zajęć, scenariusze, przykładowe materiały
– zdjęcia, prezentacja |
Okres stażu
Maj 2017 |
2.
|
Wymiana doświadczeń na radach pedagogicznych | – aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej, przekazywanie uwag i materiałów z odbytych szkoleń;
– prowadzenie szkoleń w ramach wewnątrz przedszkolnego doskonalenia zawodowego (tematy szkoleń według harmonogramu na dany rok szkolny). |
– potwierdzenie dyrektora
– opracowane materiały |
Okres stażu |
. | Dzielenie się wiedzą poprzez publikacje. | – opublikowanie na stronach internetowych lub w czasopiśmie pedagogicznym:
|
– teksty publikacji, adresy strony internetowej | 2016r.
2017r. 2018r. 2019r. |
§8 UST.2 PKT. 4a * Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Sposób dokumentacji |
Termin |
1. | Opracowanie i wdrożenie innowacji logopedycznej | – opracowanie programu;
– przedstawienie programu na radzie pedagogicznej celem zatwierdzenia go; – realizacja programu według ustalonego planu pracy. |
– tekst programu;
– konspekty zajęć; – ewaluacja. |
2018
Czerwiec 2018 czerwiec 2019 |
§8 UST.2 PKT. 4c* Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych .
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Sposób dokumentacji |
Termin |
1. | Pozyskiwanie środków na rzecz lepszego funkcjonowania placówki. | – organizowanie kiermaszu świątecznego;
– współpraca z rodzicami; – szukanie sponsorów – przygotowywanie i organizowanie występów artystycznych z okazji różnych uroczystości przedszkolnych. |
– potwierdzenie dyrektora | 2017/2018
Okres stażu |
2. | Prowadzenie zajęć logopedycznych na podstawie innowacji | – ukończenie kursów doskonalących w zakresie edukacji logopedycznej;
– prowadzenie zajęć z dziećmi;- wprowadzeni karty osiągnięć dzieci – zachęcenie rodziców do współpracy z logopeda poprzez zeszyt z ćwiczeniami logopedycznymi |
– zaświadczenia z kursów;- przykładowe konspekty zajęć
– zdjęcia, lista obecności, karta aktywności |
Luty 2017
Rok szkolny 2017/2018 |
3. | Pedagogizacja i wsparcie dla rodziców. | – prowadzenie zajęć otwartych;- zamieszczanie artykułów dla rodziców na stronie internetowej przedszkola.
– udzielanie pomocy rodzicom dzieci zakwalifikowanymi do terapii logopedycznej (gromadzenie przepisów prawnych; współorganizowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej; – cykliczne prowadzenie warsztatów logopedycznych – systematyczne przekazywanie bieżących informacji na temat zmian zachodzących w systemie oświaty. |
– konspekty zajęć;
– tekst artykułów; – przepisy prawne – zdjęcia, lista obecności – gazetka przedszkolna |
Okres stażu
Okres stażu Jeden raz w roku szkolnym 2016/2017/ 2018 w razie potrzeby |
4. | Organizacja uroczystości i konkursów na terenie przedszkola | – przygotowanie i przeprowadzenie we współpracy uroczystości i konkursów według kalendarza zawartego w planie rocznym. Bycie liderem podczas organizacji konkursu | – opracowane scenariusze, regulaminy, zdjęcia | Wg potrzeb |
5. | Udział w akcjach charytatywnych. | – zachęcanie i motywowanie do udziału w akcjach. | – potwierdzenie dyrektora | Wg potrzeb |
6. | Organizowanie spotkań w przedszkolu z ciekawymi zawodami | – zapraszanie gości np. policjant, leśnik, listonosz, fryzjer, kosmetyczka itp. | – zdjęcia | Wg potrzeb |
7. | Uczestniczenie w konkursach lokalnych, wojewódzki i ogólnopolskich | – konkursy plastyczne i muzyczne | – zdjęcia, zaświadczenia | Okres stażu |
8. | Udział w Ogólnopolskich programach prozdrowotnych np. Akademia Aqafresch | – przeprowadzeni zajęć, zapoznanie dzieci z celem programu | – zdjęcia, scenariusze zajęć, karty pracy | Wrzesień 2016/2017/ 2018 |
9. | Organizowanie cyklicznych spotkań adaptacyjnych w przedszkolu | – zapraszanie nowych dzieci ma na celu lepsze zaadoptowanie dziecka w przedszkolu | – Zdjęcia, scenariusze zajęć | Czerwiec 2017/2018 |
10. | Udział w występach lokalnych np. GOK, Brzezie | – występ w środowisku lokalnym | – zdjęcia | Na bieżąco |
11. | Kącik komputerowy | – ukończenie kursów doskonalących w zakresie edukacji informatycznej;
– prowadzenie zajęć z dziećmi; |
– zaświadczenia z kursów;- przykładowe konspekty zajęć
– zdjęcia, lista obecności, |
Wrzesień 2017 |
§8 UST.2 PKT. 4e* Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami .
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Sposób dokumentacji |
Termin |
1. | Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. | – nawiązanie współpracy ze specjalistami z poradni;
– korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno – wychowawczych. – nawiązanie współpracy z logopedą z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Opolu |
– potwierdzenie dyrektora | Okres stażu |
2. | Współpraca ze środowiskiem lokalnym. | – organizowanie spacerów i wycieczek pozwalających dzieciom nabyć orientację w działaniu instytucji publicznych
– współpraca z logopedą szkolnym i psychologiem ze Publicznej Szkoły Podstawowej w Dobrzeniu Wielkim – występy na zaproszenie na uroczystości organizowane przez mniejszość niemiecką np. Muttertag, |
– notatka
– notatka – zdjęcia, scenariusz występu |
Okres stażu
2016/2019 wg potrzeb |
3. | Udział w ogólnopolskiej kampanii „Cała Polska czyta dzieciom” | – pełnienie roli lidera;
– kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; – zachęcanie rodziców, nauczycieli do głośnego czytania. |
– lista przeprowadzonych akcji; | Od 2017 r. |
§8 UST.2 PKT. 5* Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Sposób dokumentacji |
Termin |
1. | Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych oraz indywidualnych planów pracy dla dzieci zakwalifikowanymi do pomocy psychologiczno pedagogicznej | – dokonanie diagnozy funkcjonalnej dziecka;
– opracowanie programu dla konkretnego dziecka. |
– opracowany program;
przykładowe plany pracy indywidualnej. |
Rok szkolny 2016/2017 |
* Zastosowana w planie numeracja odnosi się do Rozporządzenia MENiS z dnia 1.03.2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczyciela. ..,,…………………………………….
Podpis nauczyciela składającego plan rozwoju