"Moje oczy" – zajęcia otwarte dla rodziców

TEMAT KOMPLEKSOWY: OCZY WIDZĄ, USZY SŁYSZĄ…
TEMAT ZAJĘCIA: “MOJE OCZY”

CELE:

Wychowawczy:

  • rozumienie konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia ( warzywa)
  • wdrażanie do przestrzegania kolejności wypowiedzi

Dydaktyczny:

  • dostrzeganie i nazywanie części twarzy
  • utrwalanie kolorów – określanie barwy oczu
  • ćwiczenia klasyfikacyjne
  • rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej
  • wzbogacanie słownika czynnego dzieci
  • kształcenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • utrwalenie pojęcia “para”

METODY: słowna, aktywizująca, praktyczna
FORMY: indywidualna, grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: emblematy przedstawiające rysunek oczu o różnej barwie, lusterka, okulary, dwie podobne ilustracje, kaseta z muzyką rytmiczną, karta pracy dla każdego dziecka ( postacie i ich cienie), marchewki.

PRZEBIEG:

1. Wprowadzenie:

  • Powitanie rodziców.
  • Rozwiązanie zagadki – wprowadzenie do tematu.

2. Część główna:

  • Rozdanie dzieciom lusterek, przyglądanie się oczom w lusterku, wyróżnienie niektórych części budowy oka, np. rzęsy, powieki, określenie jakiej barwy są nasze oczy.
  • Wybranie emblematów z odpowiednią barwą oczu.
  • Zabawa integracyjna z udziałem dzieci i rodziców: “Witam wszystkich, którzy mają ….np. zielone oczy.
  • Zabawa: Dokończ zdanie: Moje oczy są zielone, jak..
  • Wyróżnianie i nazywanie części ciała, które stanowią pary ( oczy, uszy, ręce).
  • Porównywanie dwóch podobnych obrazków – wyszukiwanie różnic.
  • Zabawa: “Czarodziejskie okulary”.

3. Podsumowanie:

  • Łączenie w pary postaci bajkowych i ich cieni – karta pracy.
  • Zachęcanie do jedzenia marchewki, by mieć dobry wzrok.
  • Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.

opracowała:
Edyta Jastrzębska




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: