TEMAT KOMPLEKSOWY: OCZY WIDZĄ, USZY SŁYSZĄ…
TEMAT ZAJĘCIA: “MOJE OCZY”
CELE:
Wychowawczy:
- rozumienie konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia ( warzywa)
- wdrażanie do przestrzegania kolejności wypowiedzi
Dydaktyczny:
- dostrzeganie i nazywanie części twarzy
- utrwalanie kolorów – określanie barwy oczu
- ćwiczenia klasyfikacyjne
- rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej
- wzbogacanie słownika czynnego dzieci
- kształcenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
- utrwalenie pojęcia “para”
METODY: słowna, aktywizująca, praktyczna
FORMY: indywidualna, grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: emblematy przedstawiające rysunek oczu o różnej barwie, lusterka, okulary, dwie podobne ilustracje, kaseta z muzyką rytmiczną, karta pracy dla każdego dziecka ( postacie i ich cienie), marchewki.
PRZEBIEG:
1. Wprowadzenie:
- Powitanie rodziców.
- Rozwiązanie zagadki – wprowadzenie do tematu.
2. Część główna:
- Rozdanie dzieciom lusterek, przyglądanie się oczom w lusterku, wyróżnienie niektórych części budowy oka, np. rzęsy, powieki, określenie jakiej barwy są nasze oczy.
- Wybranie emblematów z odpowiednią barwą oczu.
- Zabawa integracyjna z udziałem dzieci i rodziców: “Witam wszystkich, którzy mają ….np. zielone oczy.
- Zabawa: Dokończ zdanie: Moje oczy są zielone, jak..
- Wyróżnianie i nazywanie części ciała, które stanowią pary ( oczy, uszy, ręce).
- Porównywanie dwóch podobnych obrazków – wyszukiwanie różnic.
- Zabawa: “Czarodziejskie okulary”.
3. Podsumowanie:
- Łączenie w pary postaci bajkowych i ich cieni – karta pracy.
- Zachęcanie do jedzenia marchewki, by mieć dobry wzrok.
- Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.
opracowała:
Edyta Jastrzębska