Mój przyjaciel – Pies

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

1. Data: kwiecień 2012 rok

2. Grupa wiekowa: 5, 6 lat

3. Prowadząca: Anna Hesse – Gawęda

4. Temat: Mój przyjaciel – PIES

5. Cele:
DZIECKO:
– pozna zasady bezpiecznego zachowywania się przy psie;
– dowie się, jak pies reaguje, kiedy człowiek mu dokucza;
– potrafi odróżnić psa od innych zwierząt;
– wie, jakie akcesoria potrzebuje pies;
– stara się uważnie słuchać i wykonywać polecenia;
– kształci słuch muzyczny oraz wykonuje improwizacje ruchowe do piosenki;
– rozwija logiczne myślenie;
– jest skoncentrowane;
– bierze czynny udział w zajęciach;

6. Przebieg:
 Powitanie – Carla Orfa

„ Dzień dobry hej ho
Dzień dobry hej ho
Dzieci dzisiaj w szkole
Razem tańczyć chcą”.

 Rozwiązywanie zagadek.
Na tablicy umieszczamy duży rysunek psa. Pies zakryty jest 8 ponumerowanymi kartkami. Dzieci rozwiązują tyle zagadek ile kartek zakrywa psa. Każda dobrze rozwiązana zagadka umożliwia zdjęcie poszczególnej kartki. W ten sposób dzieci poznają głównego bohatera zajęć.

 Powitanie bohatera dzisiejszych zajęć.
Dzisiaj witamy na naszych zajęciach pieska.
Piesek w misce ma kości na których umieszczone są zadania. Czy chcecie dowiedzieć się jakie są to zadania?
Pierwsze zadanie polega na wskazaniu dobrego i złego zachowania względem psa (omówienie kodeksy zachowania się przy psie).

 Rozwiązanie czterech zadań:
o Zad. 1
Przyjrzyj się uważnie obrazkom i powiedz co dobrego a co złego człowiek robi psu?

o Zad. 2
W workach umieszczone są akcesoria dla pieska i nie tylko. Zadanie polega na oddzieleniu rzeczy dla pieska od rzeczy
i przedmiotów nie związanych z psem (manipulacja).

o Zad. 3
Wykonaj najpiękniej jak potrafisz „Taniec z kością” do piosenki o tematyce psiej.
Zaczarowanie dzieci w pieski poprzez nałożenie opaski z uszami.

o Zad. 4
Rozetnij i ułóż puzzle z pieskiem a następnie przyklej je do kartki.

 Pochwalenie dzieci za udział w zajęciach. Zorganizowanie wystawki prac.
 Zakończenie zajęć.

7. Środki dydaktyczne:
 Ilustracja psa;
 Zagadki dotyczące pory roku;
 Ilustracje psa w różnych sytuacjach;
 Opaski z uszami pieska;
 Akcesoria psie + worki;
 Kolorowe kości;
 Puzzle;
 Płyta CD z muzyką + magnetofon;




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: