„Kto posprząta zabawki” I. Salach – teatrzyk w wykonaniu nauczycielki

Scenariusz zajęcia koleżeńskiego
przeprowadzonego w grupie trzylatków, w dniu 18 września 2017 r. przez Barbarę Błaż

Temat: „Kto posprząta zabawki” I. Salach – teatrzyk w wykonaniu nauczycielki

Cele:
– uświadomienie dzieciom konieczności porządkowania miejsca zabawy
– skupianie uwagi na przekazie słownym
– porządkowanie zabawek w sali

Metody:
– słowna (słuchanie i odpowiadanie na pytania),
– czynna (prace porządkowe, zabawa ruchowa),
– oglądowa (teatrzyk).

Forma: grupowa jednolita i zróżnicowana
Miejsce: sala grupy II

Pomoce: teatrzyk, pacynka lalka Ola, zabawki z sali, wiersz I. Salach „Kto posprząta zabawki, nagranie CD „Przedszkolaczek”, odtwarzacz CD.

Przebieg zajęcia:
1. Powitanie; nauczycielka dzień dobry dzieci – dzieci odpowiadają dzień dobry
2. Oglądanie teatrzyku w wykonaniu nauczycielki
3. Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Szukamy misia”.
4. Rozmowa kierowana na temat odkładania zabawek na swoje miejsce.
– Czym bawiły się dzieci w przedszkolu?
– Czy dzieci sprzątnęły po zabawie?
– Czy szybko można było znaleźć misia zostawionego przez dzieci?
5. Porządkowanie zabawek zgromadzonych w koszyku.
6. Zabawa rytmiczno – ruchowa przy piosence „Przedszkolaczek”, marsz dookoła dywanu, wyklaskiwania na zgłoskach ram, tam.




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: