Karnawałowy bal księżniczek

CELE:

– DOSTARCZANIE DZIECIOM RADOŚCI Z WCIELANIA SIĘ W ROLE POSTACI BAJKOWYCH,

– ROZWIJANIE UMIĘJĘTNOŚCI PANOWANIA NAD SWOIMI EMOCJAMI, PRZEŁAMYWANIE UCZUĆ LĘKÓW, ONIEŚMIELENIA,

– MOTYWOWANIE DZIECI DO NAWIĄZYWANIA BLIŻSZYCH KONTAKTÓW Z INNYMI UCZESTNIKAMI ZABAWY

POMOCE: BALONY, ŁYŻKI, PIERŚICONKI, MISECZKI, KUBECZKI, GROCH, FASOLA

 

1.SPOTKANIE  WSZYSTKICH DZIECI W HOLU

2.POWITANIE I ROZPOCZĘCIE BJALU

SERDECZNIE WITAMY WSZYSTKIE DZIECI. ZOSTALIŚMY ZAPROSZENI DO UDZIAŁU  W KONKURSIE pt. ‘’WIELKI BAL KSIĘŻNICZEK’’, DLATEGO KOCHANE DZIECIAKI BARDZO PROSIMY BYŚCIE ŚWIETNIE SIĘ BAWIŁY. TAŃCZCIE , SKACZCIE I FIGLUJCIE SOBIE.NIECH WAM ZABAWA WYJDZIE NA ZDROWIE.

ZAPRASZAMY WAS DZISIAJ NA BAL DO KRAINY BAŚNI,

GDIE SŁONECZKO ŚWIECI I NIGDY NIE GAŚNIE

JEST JEDNO ZAKLĘCIE, KTÓRE DRZWI OTWIERA

ABY JE OTWORZYĆ- POWTARZAJCIE TERAZ;

CIGALI, CIGALI –kręcimy młynek

SA, SA – klaśnięcie w dłonie 2 razy

BUGALI, BUGALI – machanie rękoma

SA, SA – klaśnięcie 2 razy

CIGALI ,SA –młynek, klaśnięcie

BUGALI, SA-machanie rękoma, klaśnięcie

3.OTWARCIE DRZWI-DZIECI PRZYBIJAJĄ ‘PIĄTKĘ’’

4.WYRUSZAMY  W PODRÓŻ DO BAŚNIOWEJ KRAINY- JEDZIE POCIĄG Z DALEKA-WĄŻ

5.PREZENTACJA STROJÓW PRZY MUZYCE-KAŻDA GRUPA

6.TANIEC KSIĘŻNICZEK W KOLE PRZY MUZYCE – POZOSTAŁE DZ. TWORZĄ KOŁO ZEWNĘTRZNE[ piosenka Mała śliczna królewna]

7.TANIEC W PARZE Z KSIĘŻNICZKĄ, KTÓRA SAMA WYBIERA PARTNERA. NA PRZERWĘ W MUZYCE ZMIANA PARTNERA.

8.KTO ZŁAPIE BALON? – KONKURS – PO 5 DZ. Z KAŻDEJ GRUPY. NA PODŁODZE LEŻĄ BALONY O 1 MNIEJ NIŻ DZ. GDY MUZYKA CICHNIE DZ. ŁAPIĄ BALONY. KTO NIE ZŁAPIE ODPADA Z GRY.

10.’’ZANIEŚ KSIĘŻNICZCE KLEJNOT’’ – PO 1 KSIĘŻNICZCE I KRÓLEWICZU Z KAŻDEJ GRUPY – 5 PIERŚCIONKÓW I ŁYŻECZEK. KRÓLEWICZ ZANOSI KSIĘŻNICZCE KLEJNOT.

11.KACZUCHY- TANIEC W KOŁACH Z N.

12.SWOBODNE TAŃCE PRZY MUZYCE

13.KONKURS WIEDZY  O ROSZPUNCE I BELLI:

-jak na imię miała dziewczyna która zamieszkała w zamku? Bella

-jak na imię miała porwana księżniczka o bardzo długich włosach? Roszpunka

-gdzie mieszkała dziewczyna o czarodziejskich włosach? W wieży

-jaki kolor oczu miała Roszpunka? Zielony

-jak na imię miała czarownica, która porwała Roszpunkę? Gertruda

-jak na imię miał chłopak z którym Roszpunka uciekła z wieży? Julian Szczerbiec

-dlaczego Roszpunka miała długie włosy?

-co lubiła robić Bella? czytać książki

-jakie przedmioty z zamku zaopiekowały się Bellą? świecznik, imbryk, filiżanka

14.TANIEC Z RÓŻYCZKĄ [GRUPY W KOŁACH] ŚPIEWAMY NA MELODIĘ’’ STOI RÓŻYCZKA’’

STOI KRÓLEWNA W ZŁOTEJ KORONIE ZARAZ USIĄDZIE Z KIMŚ TU NA TRONIE.

TY KRÓLEWNO DOBRZE WIESZ KOGO KOCHASZ TEGO BIERZ ] bis

15.TANIEC’’DWÓM TAŃCZYĆ SIĘ ZACHCIAŁO’’

16.SWOBODNE TAŃCE PRZY MUZYCE

17.’’KOPCIUSZEK’’– Konkurs dla dziewczynek-5 miseczek,5 kubeczków, groch, fasola.

Po 3 dziewczynki z każdej grupy [KOPCIUSZKI] wybierają fasolę do kubeczka na zasadzie kto szybciej wybierze fasolę.

18.MUZYCZNA LOTERYJKA-Dzieci tańczą w rytm muzyki na przerwę wybrane dz. Wyciąga los z cylindra i tańczymy  zgodnie z  instrukcją na losie.

-klaszczemy nad głową

-na palcach

-jedna ręka w górze druga na biodrze

-obie ręce na głowie

-trzymamy się za nos

20.SWOBODNE TAŃCE

21.TANIEC W PARACH Z BALONAMI– PÓKI BALON NIE SPADNIE

22.ZAKOŃCZENIE BALU-SPRAWDZAMY CZY Z BALU WRACAMY CALI;

-CZY MAMY ZDROWE RĘCE-MACHAMY

– ZDROWE NOGI- TUPIEMY

-ZDROWE BIODRA – KRĘCIMY

-ZDROWA GŁOWA-POTRZĄSANIE

 

Ewa Karczewska
Przedszkole nr 5 im. Jasia i Małgosi w Wałczu




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: