GRUPA DZIECI: Dzieci trzyletnie
PROWADZĄCA: Katarzyna Biniaś
TEMAT KOMPLEKSOWY: Ulubione bajki Trzylatków
TEMAT ZAJĘĆ: „Jaś i Małgosia”
CEL OGÓLNY: Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych , budowanie systemu wartości, by dzieci lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe
CELE OPERACYJNE:
- Dziecko słucha z uwagą bajki
- Dziecko rozwija mowę
- Dziecko liczy uderzenia na tamburynie, odwzorowuje ich liczbę
- Dziecko wypowie się na temat dobrego i złego zachowania się dzieci
- Dziecko chętnie uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych
- Dziecko wspólnie bawi się z rówieśnikami
- Dziecko rozwija swoje sprawności manualne poprzez kolorowanie
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ilustracje do bajki, płyty CD, obrazki Jasia i Małgosi trzymających piernik dla każdego dziecka, afisz z dużym domkiem, kredki, klej , ilustracje z minami dzieci, tamburyno
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Powitanie z pacynkami „Jasiem i Małgosią”
Słuchanie bajki opowiadanej przez nauczyciela Pt. „Jaś i Małgosia” przy ilustracjach
Rozmowa na temat bajki
- Jak miały na imię dzieci z opowiadania?
- Gdzie wybrały się dzieci na wycieczkę?
- Co zobaczyli Jaś i Małgosia w lesie?
- Z czego był zrobiony domek?
- Kto mieszkał w domku?
- Czy staruszka miała dobre zamiary co, do Jasia i Małgosi?
- Co zamierzała zrobić staruszka z Jasiem i Małgosią?
- Czy Jas i Małgosia wrócili do swojego domu?
- Kto na nich tam czekał?
- Czy Jaś i Małgosia dobrze zrobili, że wzięli ciasteczka od staruszki?
Rozmowa na temat dobrego i złego zachowania się dzieci – naśladowanie ich min ( ilustracje )
Zabawa muzyczno – ruchowa „Jaś i Małgosia zbierają grzyby”
Dzieci przy muzyce poruszają się w parach ( jedno dziecko to Jaś, drugie to Małgosia ). Na przerwę w muzyce wykonują ruchy – naśladowanie zbierania grzybów do koszyka
Zabawa dydaktyczna – słuchowa z elementami liczenia „Kolorowe – lukrowane pierniczki”
Dzieci siedzą na dywanie. Nauczyciel uderza kilka razy na tamburynie. Dzieci odwzorowują ich liczbę, rysując kropki na sercach Jasia i Małgosi
Zabawa muzyczno – ruchowa „Co możemy zrobić razem?”
Przy muzyce dzieci poruszają się swobodnie, kiedy muzyka umilknie wszyscy musimy zrobić coś wspólnie np. : ustawić się w kole, krzyknąć. Nauczyciel pozwala dzieciom na pomysły
Praca plastyczna „Domek z pierników” ( praca plastyczna wspierająca rozwój kompetencji społecznych w grupie – wspólna zadanie )
Każde dziecko otrzymuje emblemat piernika. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie według pomysłu dziecka, a następnie przyklejenie go do afiszu domku
Zakończenie zajęć- oglądanie domku z pierników