Jaś i Małgosia

GRUPA DZIECI: Dzieci trzyletnie

PROWADZĄCA: Katarzyna Biniaś

TEMAT KOMPLEKSOWY: Ulubione bajki Trzylatków

TEMAT ZAJĘĆ: „Jaś i Małgosia”

CEL OGÓLNY: Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych , budowanie systemu wartości, by dzieci lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe

CELE OPERACYJNE:

  • Dziecko słucha z uwagą bajki
  • Dziecko rozwija mowę
  • Dziecko liczy uderzenia na tamburynie, odwzorowuje ich liczbę
  • Dziecko wypowie się na temat dobrego i złego zachowania się dzieci
  • Dziecko chętnie uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych
  • Dziecko wspólnie bawi się z rówieśnikami
  • Dziecko rozwija swoje sprawności manualne poprzez kolorowanie

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ilustracje do bajki, płyty CD, obrazki Jasia i Małgosi trzymających piernik dla każdego dziecka, afisz z dużym domkiem, kredki, klej , ilustracje z minami dzieci, tamburyno

PRZEBIEG ZAJĘĆ



Powitanie z pacynkami „Jasiem i Małgosią”

Słuchanie bajki opowiadanej przez nauczyciela Pt. „Jaś i Małgosia” przy ilustracjach

Rozmowa na temat bajki

  • Jak miały na imię dzieci z opowiadania?
  • Gdzie wybrały się dzieci na wycieczkę?
  • Co zobaczyli Jaś i Małgosia w lesie?
  • Z czego był zrobiony domek?
  • Kto mieszkał w domku?
  • Czy staruszka miała dobre zamiary co, do Jasia i Małgosi?
  • Co zamierzała zrobić staruszka z Jasiem i Małgosią?
  • Czy Jas i Małgosia wrócili do swojego domu?
  • Kto na nich tam czekał?
  • Czy Jaś i Małgosia dobrze zrobili, że wzięli ciasteczka od staruszki?

Rozmowa na temat dobrego i złego zachowania się dzieci – naśladowanie ich min ( ilustracje )

 

Zabawa muzyczno – ruchowa „Jaś i Małgosia zbierają grzyby”

Dzieci przy muzyce poruszają się w parach ( jedno dziecko to Jaś, drugie to Małgosia ). Na przerwę w muzyce wykonują ruchy – naśladowanie zbierania grzybów do koszyka

Zabawa dydaktyczna – słuchowa z elementami liczenia  „Kolorowe – lukrowane pierniczki”

Dzieci siedzą na dywanie. Nauczyciel uderza kilka razy na tamburynie. Dzieci odwzorowują ich liczbę, rysując kropki na sercach Jasia i Małgosi

Zabawa muzyczno – ruchowa „Co możemy zrobić razem?”

 

Przy muzyce dzieci poruszają się swobodnie, kiedy muzyka umilknie wszyscy musimy zrobić coś wspólnie np. : ustawić się w kole, krzyknąć. Nauczyciel pozwala dzieciom na pomysły

Praca plastyczna „Domek z pierników” ( praca plastyczna wspierająca rozwój kompetencji społecznych w grupie  – wspólna zadanie )

Każde dziecko otrzymuje emblemat piernika. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie według pomysłu dziecka, a następnie przyklejenie go do afiszu domku

Zakończenie zajęć- oglądanie domku z pierników



Być może zainteresują Cię również inne nasze materiały: