Dzień Pluszowego Misia – scenariusz zajęć otwartych

TEMAT:  „Mój przyjaciel Miś

PROWADZĄCY: mgr Monika Bibułowicz

 

CELE OGÓLNE:

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i uważnego słuchania innych

– porównywanie wielkości przedmiotów w stosunku do siebie

– liczenie i ustalenie równoliczności poprzez wymianę jeden do jednego

– kształtowanie poczucia konieczności szanowania zabawek

– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Dziecko:

– śpiewa piosenki zaproponowane przez nauczyciela

– wypowiada się na temat swojego misia

– porównuje misie uwzględniając różne kryteria

– wykonuje polecenia nauczyciela

– respektuje umowy w sytuacji kupna i sprzedaży

– odrysowuje i wycina po śladzie

– sprząta swoje miejsce pracy

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

misie, etykiety z nazwami dnia tygodnia, płyty, odtwarzacz CD, kolorowe naklejki, fasola, kubeczki, kolorowe kwiaty, duże kartki z bloku, kredki, nożyczki, szablon misia, tekst przysięgi, dyplomy

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

  1. Powitanie dzieci i rodziców piosenką „Wszyscy są…”.
  2. Przypomnienie nazw wszystkich dni tygodnia i ustalenie aktualnego dnia.
  3. Oficjalne przywitanie maskotek przyniesionych przez dzieci piosenką „Witaj misiu…”.
  4. Wzajemne przywitanie się misi przy melodii „Kołysz się”.
  5. „Oto mój miś”prezentacja misi przyniesionych przez dzieci  (Mój miś ma na imię..)
  6. Wybór misia: największego, najmniejszego, najbardziej puszystego, kolorowego, najchudszego i najgrubszego.
  7. Gimnastyka poranna z misiem:

 

  • Marsz na palcach/ na piętach z misiem uniesionym wysoko nad głową, przed i za sobą
  • Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;
  • Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;
  • Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod uniesionym kolanem;
  • „Miś na koniku” – czworakowanie w różnych kierunkach;
  • „Miś na huśtawce”- kołysanie misia na brzuchu w pozycji lezącej- ćwiczenia oddechowe

 

  1. Rzeczka”– masaż relaksacyjny na plecach misia

Dzieci sadzają misia tyłem przed sobą i wykonują na jego grzbiecie masażyk:

 

Tutaj płynie rzeczka,

Na rzeczce jest kładeczka

Po kładeczce przeszła pani na szpileczkach.

Za nią przeszły wielkie słonie

I przebiegły konie.

Przeleciała szczypaweczka

Zaświeciły dwa słoneczka.

Spadł drobniutki deszczyk.

Czy przeszedł cię dreszczyk.

 

  1. „Kwiaty dla misia”- zabawa dydaktyczna

Chętni rodzice wcielają się w role sprzedawców kwiatów i zajmują miejsca w przygotowanych wcześniej kwaiaciarniach. Dzieci otrzymują kubeczki (portfele) z fasolą (pieniądze) i wyruszają do sklepów, by kupić kwiaty dla swojego misia. Wyjaśniamy dzieciom, że za jedną fasolkę mogą kupić tylko jeden kwiatek, podczas zakupów używają zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę i dziękuję. Z kupionych kwiatów układają bukiet przed swoim misiem.

 

  1.  „Sto lat”- wspólne odśpiewanie misiom piosenki
  2. Niespodzianka dla Misia”– zajęcia plastyczne wg D.Dziamskiej, prezentacja wykonanych misi na tablicy

Dzieci stają przy stoliku i rysują na kartce kreski w różnych kierunkach w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce przesuwają się o jedno miejsce w prawo i kontynuują rysowanie. Następnie odrysowują postać misia od szablonu i wycinają po śladzie. Rysują oczy i pyszczek.

 

  1. Jestem przyjacielem misia”- złożenie uroczystej przysięgi

 

Z okazji święta pluszowego Misia

My dzieci z grupy Promyki

Przyrzekamy, że zawsze przytulać

Będziemy wszystkie misie,

Krzywdy im zrobić nie damy

I pamiętać o nich zawsze będziemy


 

  1. Wręczenie dzieciom pamiątkowych medali.
  2. Taneczna zabawa integracyjna z misiami i rodzicami.
  3. Spacer z misiami w okolicy przedszkola



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: