“Dzień Pluszowego Misia” – scenariusz imprezy

Anna Kędys
Scenariusz zabawy z okazji Dnia Pluszowego Misia
Cele ogólne:
-umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnej
-aktywne włączanie dzieci do przygotowania i uatrakcyjniania wspólnego świętowania
-propagowanie wśród dzieci głośnego czytania
-integracja dzieci przedszkolnych

Miś różowy, miś pluszowy zbuntował się dziś.
Chce iść także do przedszkola, tak jak chodzi Krzyś.
Wziął Krzyś misia w obie rączki: „Po co pójdziesz tam?”
-„Będę bawił się wesoło i nie będę sam”.
„Gdy tak prosisz, to już chyba zabiorę cię dziś”.
– i tak zaczął do przedszkola chodzić z Krzysiem miś.

1. Powitanie wszystkich zgromadzonych na holu – dzieci i ich misiów.
Dzień dobry. Czy wiecie, jakie święto dziś obchodzimy? Tak – Światowy Dzień Pluszowego Misia! Pierwszego czerwca wszystkie dzieci mają swój dzień – Dzień Dziecka, a 25 listopada wszystkie misie mają swoje święto. Z tej właśnie okazji każdy z was przyniósł dziś do przedszkola swojego ukochanego misia. Bardzo mi miło, że mogę was gościć w Krainie Pluszowych Misiów.

2. Piosenka „Jadą, jadą misie”. Zaśpiewajmy i zatańczmy do piosenki o misiach!
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: “jeszcze jeść!”

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.
3. Zaproszenie do quizu o misiach. Każda grupa będzie mogła zdobyć punkty, jeśli udzieli prawidłowej informacji.
• Zadanie pierwsze: niech każda grupa wymieni jak najwięcej bajkowych misi (panie zapisują odpowiedzi na kartkach, a potem odczytują).
• Pytania do bajek:
I – co misie lubią jeść najbardziej – miód
II – wymień trzech przyjaciół Kubusia Puchatka – Prosiaczek, Tygrysek, Kangurzątko, Krzyś, Kłapouchy
III – z czego Gumisie produkują swój sok – z gumijagód
IV – jak nazywa się las, w którym mieszka Puchatek – Stumilowy Las

4. „Misie w przyrodzie” – prezentacja multimedialna
• Pytania do prezentacji:
I – jakiego koloru jest futro niedźwiedzia polarnego – białe
II – który z misiów żywi się bambusami i mieszka w Chinach; wystąpił w bajce, gdzie trenował sztukę walki kung fu – Panda
III – jak nazywa się zimowe legowisko niedźwiedzia brunatnego – gawra
IV – jaki niedźwiedź żyje w Tatrach – niedźwiedź brunatny

5. Piosenka „Jadą, jadą misie”
6. Wiersz.
Miś jest mały i puchaty.
Miś jest fajny i kudłaty.
Miś jest gruby jak ta kula.
Misia zawsze się przytula.
Lecz czasami też tak bywa.
Że się o nim zapomina.
A więc wezmę misia czule
I do siebie go przytulę. Dzieci przytulają swoje misie.

7. Opowiadanie ruchowe „Misie i miód”:
To będzie opowiadanie o misiach, które lubią miód. Ja jestem dużym misiem, wy małymi misiami. Małe misie robią to, co duży miś.
– Misie wstają, przeciągają się… w brzuszkach mamy pusto (głaszczą się po brzuchach) i mruczą (mrrr… mrrr…)
– tam na drzewie (gest w górę) jest miód
– wchodzimy na drzewo (stojąc w miejscu naśladują wdrapywanie się na drzewo)
– sięgamy łapą po miód (wyciągają rękę, nabierają na niby miód i wkładają do buzi)
– dobry miód (mruczą, mlaskają, oblizują usta)
– a tu przyleciała pszczoła i bzyczy (bzzzzzz…)
– może użądlić (misie machają łapami)
– trach, spadają z drzewa (siadają na podłodze)
– w brzuszku pełno (klepią sie po brzuchu)
– idziemy spać (ziewają, przeciągają się, kładą na ziemi i udają że śpią).
8. Wiersz
W pokoiku, przy grzejniku
leży misiu na stoliku.
Wciąż mu myśli krążą w głowie
kto przytuli dziś go sobie.
Miś do ciebie puszcza oczka
chce noszony być na rączkach.
Przytul misia spraw mu radość.
Miś odwdzięczy się zabawą

Kto jest dzieci przyjacielem?
Mały miś.
Kto tajemnic zna tak wiele?
Mały miś.
Miś, choć mały, choć nieśmiały,
Wielkie serce w sobie ma.
Pocieszyciel doskonały.
Każdy misia swego ma.

9. Kolejne zadanie do quizu: wybieramy po dwóch przedstawicieli z grupy. Prowadzący prezentuje plaster miodu i pyta dzieci czy wiedzą, co to jest?
Zadaniem dzieci jest jak najszybsze zjedzenie miodu z talerzyka, tylko za pomocą języka. Komu się uda, otrzymuje punkt.

10. Piosenka „Jadą, jadą misie”

11. Zadanie zespołowe dla każdej z grup. Dzieci otrzymują figury geometryczne. Grupa I – koła, grupa II – kwadraty, grupa III – trójkąty, grupa IV – prostokąty. Zadanie polega na stworzeniu misia „Kółeczko”, misia „Kwadraciaka”, misia „Trójkąciaka”, misia „Prostokątniaka”.

12. Wystawa prac.


13. Złożenie życzeń misiom.
Wiwat misiu łakomczuszku
Niech nie burczy ci już w brzuszku.
My życzenia ci składamy,
Byś był jak najdłużej z nami.
Miodku zawsze miej w dostatku,
Żyj nam 100 lat nasz Misiaczku!

Odśpiewanie „Sto lat”

14. Rozdanie dyplomów dla każdej z grup za udział w obchodach Dnia Pluszowego Misia.

15. Wspólne oglądanie bajki o najbardziej znanym misiu w Polsce „Miś Uszatek”.

16. „Małe, co nieco” – misiowy poczęstunek w grupach: sok Kubuś lub Pysio, herbatniki z miodem (dzieci samodzielnie smarują)

Anna Kędys



Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: