Dzień jabłuszka

Impreza odbywa się w grupie dzieci trzyletnich.

Cele ogólne:
-zapoznanie dzieci z treścią wiersza
-rozpoznawanie owocu po dotyku
-wdrażanie dzieci do wypowiadania się

Cele szczegółowe:
-uważnie słucha wiersza
-potrafi rozpoznać i nazwać owoc po dotyku
-zna wartości odżywcze jabłek
-wie, że należy spożywać owoce, aby być zdrowym
-potrafi aktywnie współdziałać z innymi dziećmi

Pomoce:
Opaski na głowę z emblematem jabłka, piosenka, masa solna ,puzzle, wiersz J . Brzechwy, piosenka ,,Jabłuszko rumiane”,zagadki.

Przebieg:
1. Słuchanie wiersza J. Brzechwy pt:,,Entliczek-pentliczek”

2.Rozmowa nt. wiersza oraz: ,,Co można zrobić z jabłka?( mus jabłkowy, jabłecznik, naleśniki, dżem, kompot itp.)

3.Pokaz jabłek-omówienie ich wyglądu , koloru, kształtu, smaku- degustacja jabłek.

4.Zabawa ruchowa do piosenki: ,,Jabłuszko rumiane ”-dzieci śpiewają piosenkę chodząc po sadzie, na przerwę w muzyce jabłka zrywają z drzew do kosza.

5.Zabawy zespołowe:

-Układanie jabłka z części ( puzzle)
-Pokolorowanie jabłka w konturze
-Rozwiązanie zagadki o jabłku oraz o owocach:

Niedaleko od drzewa pada, każdy je z ochotą zjada.
Okrąglutkie, rumiane, na słoneczku dojrzewane.

Jesienią w sadzie dojrzało.
Rumiane, krągłe zapachniało.
Skórka fioletowa, miąższ pod nią złoty.
Smakuje wybornie, wszyscy wiemy o tym.

Skórę ma grubą, zieloną. Środek miękki i czerwony.
Pestki czarne też we mnie są. Czy już ktoś odgadł nazwę ma?

Wyrosły na krzewach kuleczki małe, okrągłe.
Są czarne, czerwone lub białe.
Ze smakiem spożywasz dojrzałe.

Te owoce jesienią, latem o żadnej porze,
na wierzbie –nie mogą rosnąć.

6.Zabawy sprawnościowe:

-Bieg z jabłkiem w ręku do wyznaczonego celu i powrót do rzędu
-Chód z jabłkiem na talerzyku do celu( kelnerzy) i powrót do rzędu

7. Wykonanie soku jabłkowego z przygotowanych wcześniej jabłek z pokazem działanie sokowirówki.

8.Degustacja soku jabłkowego.

9.Podziękowanie za wspólną zabawę.

Opracowała :
Barbara Rakowska




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: