“Czy to jutro czy to dziś wszystkim jest potrzebny miś” (H.Bechlerowa) – scenariusz imprezy czytelniczej dla dzieci 6-letnich

Cele:

  • zapoznanie dzieci z historią postaci pluszowego misia
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
  • wyrabianie aktywnej postawy w czasie spotkania oraz umiejętności wspólnej zabawy w zespole
  • kształtowanie poczucia szacunku dla zabawek i książek

Przebieg spotkania:

1. Powitanie dzieci w Krainie Misiów

2. Poznanie historii pluszowego misia

Historia pluszowego misia zaczęła się na początku XX wieku. W 1902 roku ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych Theodore Roosvelt był na polowaniu. W czasie pogoni za dziką zwierzyną myśliwi wytropili niedźwiedzie i chcieli zastrzelić małego niedźwiadka. Prezydentowi Theodorowi Roosveltowi zrobiło się żal malucha i nie pozwolił zrobić mu krzywdy. W polowaniu tym brał również udział pewien pan Clifford Berryman, który wzruszył się tą historią i po powrocie narysował o tym wydarzeniu obrazek. Rysunek uratowanego przez prezydenta misia ukazał się w waszyngtońskiej gazecie. Ilustrację zobaczył Morris Michton, który był właścicielem sklepu z zabawkami i wpadł na pomysł, aby wykonać nowe zabawki przedstawiające właśnie misie i zobaczyć jak się będą sprzedawały. Pluszowe misie okazały się doskonałym pomysłem i sprzedawały się bardzo dobrze. Dzieciom spodobała się nowa zabawka i szybko pokochały pluszowego misia. Właściciel sklepu i pomysłodawca misia zwrócił się potem z prośbą do prezydenta, żeby ten zezwolił na nadanie misiowi imienia Teddy (zdrobnienie od Theodora- imienia prezydenta). W USA do dnia dzisiejszego misie nazywają Teddy Bear. Tak widzicie od stu lat misie są z dziećmi na całym świecie, dodają im otuchy i przynoszą radość.

3. Rozwiązywanie misiowych zagadek:

  • Przez całą zimę słodko śpi, a słodko dlatego, że miód mu się śni. (niedźwiedź)
  • Jaki napój, który możesz kupić w sklepie kojarzy ci się z misiem?(sok Kubuś)
  • Już taki jest niedźwiedzi ród, że ogromnie lubi… (miód)
  • Jakie czasopisma znasz, które kojarzą ci się z misiem? ( Miś, Kubuś Puchatek)
  • Wymień nazwy dobranocek, w których występują misie. (Miś Uszatek, Miś Colargol, Gumisie, Kubuś Puchatek)

4. Wspólna zabawa “Stary niedźwiedź mocno śpi…”

5. Obejrzenia przedstawienia bajki “O Zbysiu i jego misiu”.

6. Konkurencja w wylizywaniu miodu z talerzyków.

7. Wspólne śpiewanie i zabawa przy piosence pt. “Pokochaj pluszowego misia”.

8. Układanie puzzli o misiach.

9. Rozdanie nagród w konkursie plastycznym “Mój ulubiony miś”, w którym dzieci w domu, z pomocą rodziców, dziadków, rodzeństwa mogły wykonać portret misia.

10. Oglądanie ekspozycji pluszowych misiów, prac plastycznych i książeczek o misiach.

11. Zakończenie spotkania.

Prowadzące:
Elżbieta Tomala
Dorota Woźny
Szkoła Podstawowa nr14 w Gliwicach




Być może zaintresują Cię również inne nasze materiały: