Czarodziejskie słowa i znaki

                         SCENARIUSZ ZAJĘCIA. 

  1. Osoba prowadząca: Marta Nowaczyk- Piela
  2. Grupa: II „ Misie”
  3. Miejsce: sala przedszkolna, Przedszkole nr 61, ul. Lelechowska 7 w Warszawie
  4. Temat zajęcia: „ Czarodziejskie słowa i znaki”.
  5. Metody :słowna, improwizacji ruchowej, plastyczna
  6. Formy pracy: zajęcia z całą grupa ,zabawy w parach, praca indywidualna dzieci
  7. Cele: – rozumienie treści opowiadania

– rozumienie znaczenia zwrotów grzecznościowych

–  rozwijanie mowy i myślenia, poprzez odpowiadanie na pytania nauczycielki dotyczące treści opowiadania

– wdrażanie do uważnego słuchania

– rozwijanie dziecięcej wyobraźni poprzez rozbudzanie ekspresji ruchowej dzieci

– umiejętność złożenia obrazka z gotowych elementów.

     8. Pomoce:  opowiadanie nauczycielki ułożone na podstawie utworu S.Szuchowej „Mateuszek na zaczarowanej wyspie”, kaseta z muzyką, pacynka, strój wróżki, znaczki słoneczek i serduszek wycięte z folii samoprzylepnej, znaczki słoneczek i serduszek z tekturki, papierowe słońce i serce pocięte na kawałki ( komplet dla każdego dziecka- stopniowanie trudności), garnek, sok malinowy, zbożowe kuleczki, łyżki dla wszystkich dzieci.

Czarodziejskie zaklęcie:   „ To uprzejmość bez wątpienia atmosferę wokół zmienia”

9. Przebieg zajęcia:



– poznanie Mateuszka – pacynki

– słuchanie opowiadania nauczycielki o postępowaniu Mateuszka ( nauczyciel może w opowiadaniu poruszyć problemy występujące w grupie)

– rozmowa z dziećmi na temat oceny zachowania chłopca, odpowiadanie na pytania nauczycielki np: Czy Mateuszek dobrze zachował się w tramwaju?

Czy był grzeczny w sklepie?

Dlaczego dzieci nie chciały się z nim bawić?

Dlaczego nikt mu nie pomógł posprzątać ?   itp.

– spotkanie wróżki (przebrana nauczycielka)

– wspólna wyprawa na zaczarowaną wyspę (opowieść ruchowa)

– wspólne przygotowanie eliksiru grzeczności (np. wrzucanie do garnka z owocowym sokiem, chrupek kukurydzianych lub czekoladowych itp.)

– nauka czarodziejskiego zaklęcia

– próbowanie eliksiru ( indywidualne łyżeczki)

– powrót z zaczarowanej wyspy do przedszkola ( opowieść ruchowa)

– pomoc Mateuszkowi w posprzątaniu

– losowanie znaczków

– naklejanie znaczków

– zabawy w parach przy muzyce

– wytłumaczenie dzieciom indywidualnego zadania do wykonania

– zaproszenie dzieci do stolików i praca indywidualna. Układanie puzzli w kształcie serca i słońca- symbole grzecznego zachowania. Stopniowanie trudności, indywidualne tempo pracy.

 

Marta Nowajczyk- Piela

Przedszkole nr 61 w Warszawie.



Być może zainteresują Cię również inne nasze materiały: