Temat : Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z użyciem papierowych rolek..
Dnia : 20.02.2013r
Grupa : 3-latki
Cele ogólne :
– Rozwijanie sprawności ruchowej przy wykorzystaniu nietypowych pomocy dydaktycznych – rolki z papieru toaletowego;
– Kształtowanie pomysłowości oraz inwencji twórczej.
Cele szczegółowe:
Uczeń :
– ćwiczy skoczność, zwinność, zręczność
– poprawnie liczy w zakresie 5
– prawidłowo chwyta i podrzuca przedmiot
– reaguje na polecenia i sygnały umowne nauczycielki odpowiednią postawą
– czerpie radość podczas zabaw i ćwiczeń
– przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych
Formy:
· frontalna
· indywidualna
· w parach
Metody:
· naśladowczo – ścisła;
· zabawowo – naśladowcza;
· zadaniowa – bezpośredniej celowości ruchu
Przebieg zajęć:
- Rozmowa na temat bezpiecznej zabawy na sali gimnastycznej.
- “Poznajemy się”- Jedno dziecko trzyma rolkę. Na sygnał rozpoczyna podawanie rolki w określonym kierunku. Dzieci podają dalej rolkę, do momentu gdy muzyka się zatrzyma wówczas dziecko trzymające przedmiot odpowiada na pytania nauczyciela.
- „Jesteśmy piratami” – dzieci za pomocą rolki jako lunety próbują wypatrzyć co jest za horyzontem, używają rolki jako wiosła do wiosłowania, a na końcu wykonują pirackie ciasto „rolując” rolką po dywanie.
- “Fanfary radości” Dotarliśmy na ląd – Dzieci przykładają rolki jak trąbki do ust, biorą wdech nosem i mocno wydychają powietrze ustami.
- „Marsz z rolkami” – dzieci rytmiczne maszerują po okręgu. Zgodnie z poleceniami nauczyciela podczas marszu przekładają rolkę na różne sposoby: z przodu, z tyłu, nad głową, nisko, wysoko.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa- dzieci ustawiają rolki w dowolnych miejscach na sali. Gdy gra muzyka wszyscy swobodnie biegają po sali. W momencie zatrzymania melodii dzieci zajmują miejsca przy rolkach. Następnie przeskakują obunóż rolkę tyle razy ile wskaże nauczyciel. Zabawę powtarzamy.
- Bieg „Karuzela” – Dzieci stają na obwodzie koła. Chwytają wspólnie rolki – każda ręka trzyma jej koniec. Dzieci śpiewają piosenkę „Karuzela” i rytmicznie poruszają się w bok po obwodzie kola w jedną i w drugą stronę.
- Zabawa “Kto ma więcej” Dwie równoliczne drużyny ustawione po przeciwnych stronach linii na swoim polu. Na sygnał przerzucają rolki na stronę przeciwnika. Zabawa toczy się w wyznaczonym czasie. Wygrywa zespół, który będzie miał na swoim polu mniej rolek.
- Porządki po zabawie- dzieci po kolei nawlekają rolki na sznurek rozciągnięty wzdłuż sali.